Codex: CSM rykten
Re: Codex: CSM rykten
Känns som skiten sitter i HQ gubbarna, wargearn samt dinobotsen. Armén blev rätt mycket roligare att spela än vad den är nu. Lite besviken på att antiflyget inte är lika hårt som spelet just nu behöver.
Senast redigerad av 1 n00bn, redigerad totalt 3 gånger.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
Vore ju väldigt uppskattat faktiskt.. 
your google fu is weak!speedfreek skrev:Hittar inte!Gustav skrev:tpb är din vän
- speedfreek
Som Night Lord-spelare hade jag väldigt gärna sett något sätt att få Raptors till troops, men man kan väl inte få allt. Det vore iaf en väldigt enkel husregelslösning att göra för spel med vänner och för om jag orkar uppdatera TCP Codex: Night Lords.
Svårigheten med C:CSM känns som att den alltid har varit bristen på scoring, och om man inte vill ha kultister så är det precis som förr.
Svårigheten med C:CSM känns som att den alltid har varit bristen på scoring, och om man inte vill ha kultister så är det precis som förr.
Tycker du har lite väl snävt perspektiv. Chaos har haft väldigt bra scoring. Problemet de har haft är mobilt skytte och det är nu fixat.
Är draken värd sina poäng? Mycket bristen på mobilt skytte som gjorde att jag tappade intresset för chaos
Draken är definitivt värd sina poäng. Dock är bikes, warp talons samt raptors också det. Det är riktigt trångt med bra val i fast attacken nu och bara där inser man hur mycket bättre det nya codexet är jämfört med det gamla.
Codex: CSM rykten
170p för 4s8 skott som kan slå om penslag en runda är ju helt ok. Men bikes är billigare och preds är billigare och kan skjuta mer (snap shots) när de rör sig. 20 manna block med bolters känns inte helt fel heller. Eftersom fearless nu sprids. Jag är hittills mycke nöjd med codexen. Att abaddon ger scoring chosen är riktigt fräckt.
Fast den är flyer och kan skjuta skyfire. Det gör att den blir lite bättre jämfört med havokerna med AA missiler som kostar fem poäng mer. Jag tycker det är sjukt najs att man kan uppgradera de vanliga kaosarna rätt mycket.