Codex: CSM rykten
Re: Codex: CSM rykten
Plague Marines har FnP. Övriga med MoN får "bara" +1T.
Slaanesh-ikoner ger FnP till alla modeller med MoS i enheten.
Slaanesh-ikoner ger FnP till alla modeller med MoS i enheten.
Men de som håller i själva ikonen då..? 
Codex: CSM rykten
Vadå ikonhållaren har också mark of Slaanesh. Det köper man till hela enheten för 2p/gubbe.
Aha! Så det är skillnad på ikon och märke? 
Jag tycker att det är ballt att så många enheter kan ha märken och ikoner. Spelade aldrig med förra kaosboken men om jag minns rätt var det betydligt mer begränsat i den.
hmm... men kan man blanda ikoner och marks då? Kan man ha en enhet med MoN som har en icon of slaneesh? Ursäkta nybörjarfrågor men jag får min första chaos codex imorgon =)
Man kan inte blanda marks och icons 
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Nope. Man måste ha rätt mark för att ta en icon av den guden.John_F skrev:hmm... men kan man blanda ikoner och marks då? Kan man ha en enhet med MoN som har en icon of slaneesh? Ursäkta nybörjarfrågor men jag får min första chaos codex imorgon =)
Överlag tycker jag boken är välskriven och betydligt mycket roligare än den förra. Dock var det väldigt få saker som känndes direkt bra, så vi får se vart dom hamnar i power level, men spontant skulle jag säga nånstans i mitten.
En sak jag funderar på är varför plague marines inte behöver betala 10p för sin champ som alla andra enheter? En miss förmodligen.
Predators har också blivit rejält mycket billigaer vilket är nice. Dock var flack-ML en besvikelse. Sjukt dyra och inte speciellt bra, så flygplan lär fortsätta att dominera ett tag till. Dock nu med lite mer utmanare i luften
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015