Codex: CSM rykten

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Gustav

Re: Codex: CSM rykten

Inlägg av Gustav »

DHettNeck skrev:En sak jag funderar på är varför plague marines inte behöver betala 10p för sin champ som alla andra enheter? En miss förmodligen.
Han måste ha gått i justicarskola.
Känns också lite random att att termoschampen betalar 2p för att bli karaktär (med samma stats) men att chosenchampen inte gör det.

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Jag gillar verkligen hur vackert GW gör allt, när det behövs en FAQ INNAN releasedagen! haha

Det är idag man ska maila GWs games development och be om en FAQ till nya csm :)

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Gustav skrev:
DHettNeck skrev:En sak jag funderar på är varför plague marines inte behöver betala 10p för sin champ som alla andra enheter? En miss förmodligen.
Han måste ha gått i justicarskola.
Känns också lite random att att termoschampen betalar 2p för att bli karaktär (med samma stats) men att chosenchampen inte gör det.
Terminators sköna avrundade siffra 31p kan ju diskuteras också ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
LillePer

Codex: CSM rykten

Inlägg av LillePer »

Vadå FAQ? För vad?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

LillePer skrev:Vadå FAQ? För vad?
Håller med. Jag har inte hittat några oklarheter direkt.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

DHettNeck skrev:
LillePer skrev:Vadå FAQ? För vad?
Håller med. Jag har inte hittat några oklarheter direkt.
Khorne-yxan är exempelvis en sak som måste förtydligas...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Menar du blind fury? På vilket sätt behöver den erratas, ser inga konstigheter med den?

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Neth_Oni skrev:Menar du blind fury? På vilket sätt behöver den erratas, ser inga konstigheter med den?
Du menar att yxan som bara kan bäras av folk med MoK(som ger rage) och som ger rage inte behöver erratas? Prinsar har inte MoK så den kan inte bäras av dem raw. Dvs en del av yxan är helt onödig...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

sant, men jag tror att tanken är att demonprinsen ska få ta den, men trots det känns den Rage regeln skum, men inget nytt sett från gw och en ganska liten sak mot vad vi är vana vid ;)

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Neth_Oni skrev:sant, men jag tror att tanken är att demonprinsen ska få ta den, men trots det känns den Rage regeln skum, men inget nytt sett från gw och en ganska liten sak mot vad vi är vana vid ;)
Jo, men den kräver fortfarande en FAQ eller errata för att kunnas användas av en prins, eller om de ändrar rage till rampage eller nåt annat passande...

Skriv svar