DHettNeck skrev:Det har inte med fusk att göra. ALLA matcher skall spelas klart. Gör dom inte det så har båda spelarna gjort fel och ska ha en prick oavsett om det är medvetet segande eller inte. Det är hela poängen.
Tack, då fattar jag bättre vad ni menar. Ber om ursäkt för missförståndet, det var ditt tidigare ordval: "Om jag mötte en spelare som segade skulle jag lätt anmäla det", som fick mig att anta att det handlade om att endast anmäla "fuskigt segspel".
Det systemet borde ju fungera ifall vardera prick ger ett straff med en poängsiffra som hålls okänd för spelarna tills efter sista matchen. Det borde vara tillräckligt avskräckande för att ge de flesta spelarna lite mer fart!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Man kan inte ha minus på första delay matchen.... då e de ju livsfarligt att möta en slow player.
Spelar prick
1 = 0
2 = 2
3 = 2
4 = 4
5 = 5
Lag prick
1 = 0
2 = 0
3 = 2
4 = 2
5 = 3
6 = 3
Så har man en slö rackare så får man minus 13p för 5 sena matcher samt 7 på lag minus. Så -20 totalt. Då fångar man upp enstaka senisar men åxå ett lag symptom.
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Papa D skrev:Man kan inte ha minus på första delay matchen.... då e de ju livsfarligt att möta en slow player.
Spelar prick
1 = 0
2 = 2
3 = 2
4 = 4
5 = 5
Lag prick
1 = 0
2 = 0
3 = 2
4 = 2
5 = 3
6 = 3
Så har man en slö rackare så får man minus 13p för 5 sena matcher samt 7 på lag minus. Så -20 totalt. Då fångar man upp enstaka senisar men åxå ett lag symptom.
Eftersom vi nu är uppe i 6 sidors diskussion om hur man skall straffa alla de spelare som inte hinner spela klart sina matcher och många verkar vara överens om att det är ett återkommande problem - borde man inte ha längre matcher då? Så att folk faktiskt hinner spela klart i lugn och ro?
Mortarion skrev:Eftersom vi nu är uppe i 6 sidors diskussion om hur man skall straffa alla de spelare som inte hinner spela klart sina matcher och många verkar vara överens om att det är ett återkommande problem - borde man inte ha längre matcher då? Så att folk faktiskt hinner spela klart i lugn och ro?
Att förlänga matchtiden löser inte problemet helt (finns ju de som gärna tar en 40k match på en 4-5timmar om de får bestämma själva) och dessutom blir det väldigt mycket dö tid för de som spelar klart snabbt. Personligen tycker jag att 3.15h är lite i överkant på 1500p även inkluderat matchning, men man skulle väl kunna lägga på en kvart till utan att det blir allt för jobbigt att vänta mellan matcherna (en snitt match tar väl kanske 2.30h). I just en dubbel turnering är det dessutom kul att titta på de andra i laget när man själv är klar, så om det blir lite dötid är det inte så farligt.
Eftersom 15min extra inte kommer lösa problemet med förtidigt avslutade matcher, så kommer ett system för att uppmana alla till att hålla sig inom schemat ändå att behövas. Kan man trimma ner spelet till 3.30h kan man nog trimma ner det till 3.15
Jag förstår fortfarande inte varför bägge spelarna ska vara ansvariga för att en spelare sölar, vad är det för kommunistfasoner?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Excessus skrev:Jag förstår fortfarande inte varför bägge spelarna ska vara ansvariga för att en spelare sölar, vad är det för kommunistfasoner?
ha kul skrivet! Du menar att det är bättre när bara den som spelar i vanlig hastighet blir straffad? Om du spelar i vanlig hastighet blir du troligen inte straffad i detta system och blir det fler gånger så har du extremt troligen bidragit till förseningen. Jag anser att det är båda spelarnas ansvar att spela klart. Det innebär att man ibland får anpassa sig och försöka ta igen om man möter någon som tar tid.