Dom hära demonerna... -vad gör man?
-
Gonka Koff
Sitter och kollar på Demonlistorna till Shadowgames, och klurar på vad mina stackars Ultramarines ska göra för att ha någon modell kvar på bordet i runda 4.
Jag kommer inte på någonting, allt dom har är mycket snabbare, mycket starkare och mycket tåligare än mitt.
Är det överhuvud taget någon idé att försöka spela, eller ska jag skaka hand på en nolla och knalla iväg till systemet istället?
Jag kommer inte på någonting, allt dom har är mycket snabbare, mycket starkare och mycket tåligare än mitt.
Är det överhuvud taget någon idé att försöka spela, eller ska jag skaka hand på en nolla och knalla iväg till systemet istället?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Jag hittade bara 1 demon lista. Med fateweaver och ganska mycket tzeentch grejer. Du vill väl skjuta ut fateweaver som man alltid vill
går det vägen så är det nog helt ok att slänga sig in närstrid med den armen. (Bara 2 prinsar och 6 screamers som hotar på riktigt.)
Jag är kass och hittade andra listan nu.
Den är helt klart jobbigare med lord och massa screamers. Men det är väl lite samma där. Flygarna måste ut. Annars kommer alla din marines trilla ihop och dö.
Den är helt klart jobbigare med lord och massa screamers. Men det är väl lite samma där. Flygarna måste ut. Annars kommer alla din marines trilla ihop och dö.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Dom hära demonerna... -vad gör man?
Matcherna blir som sagt var ganska ensidiga. Man måste ha flyt och döda fågeln tididgt, annars är man körd. Gör man det ha man en chans.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
-
Gonka Koff
Du har inte kollat på samma lista som jag, där finns FW, LoCh, 3x6 flamers och 3x8 screamers. Den andra listan fungerar ungefär likadant, fast med lite mindre flamers och screamers, men tre flygande demonprinsar förutom FW.LillePer skrev:Jag hittade bara 1 demon lista. Med fateweaver och ganska mycket tzeentch grejer. Du vill väl skjuta ut fateweaver som man alltid villgår det vägen så är det nog helt ok att slänga sig in närstrid med den armen. (Bara 2 prinsar och 6 screamers som hotar på riktigt.)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
- DarkMessiah
Sv: Dom hära demonerna... -vad gör man?
Tycker min lista är väldigt snäll, egentligen.
Tobias är lite elakare med sina horder av screamers och flamers
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Sv: Dom hära demonerna... -vad gör man?
Daemonerna är dom nya necronsensDarkMessiah skrev:Tycker min lista är väldigt snäll, egentligen.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
-
Gonka Koff
Det känns lite udda att sitta här och önska att man bara får möta GK och SW på turneringen =)
Gonka Koff skrev:Det känns lite udda att sitta här och önska att man bara får möta GK och SW på turneringen =)
Deploya längs table edge, så du inte han bli slash rån bög mördad. Sen när dom dimper ner får du nog skita i LoCh du måste döda screemers och flamers annars e du toast! Så de e bara ta enhet efter enhet. Du borde ju kunna ha ihjäl en enhet minst med ditt smatter. Andra alternativet är att låta han döda enhet efter enhet medan du ger dig på hans troops. Utan troops kan han inte vinna stort.
Jag tror att du är mer eller mindre chanslös mot xcernist lista, tyvärr, men om jag vore dig skulle jag minimera min förlust och döda ut det som kan uppfylla mission conditions, dvs scoring, i KP e de bara gå till systemet tror jag.
Demoner e inte nya Necrons, necrons vinner över demoner, men demoner e fan jävligt heta nu med screamers, flamers och flygprinsar.
/D
Jag tror att du är mer eller mindre chanslös mot xcernist lista, tyvärr, men om jag vore dig skulle jag minimera min förlust och döda ut det som kan uppfylla mission conditions, dvs scoring, i KP e de bara gå till systemet tror jag.
Demoner e inte nya Necrons, necrons vinner över demoner, men demoner e fan jävligt heta nu med screamers, flamers och flygprinsar.
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten