Lagturnering Allhelgonahelgen (2-4/11) i Varberg (TOK 35)

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
Hylander

Re: Lagturnering Allhelgonahelgen (2-4/11) i Varberg (TOK 35

Inlägg av Hylander »

egge skrev:
Hylander skrev:
LillePer skrev:Hur kommer första lottningen ske?
Helt beroende på mutor....
Ranking! Så vi får så äkta swiss som möjligt istället för att lag A får möta kassa VÄS. Lag B får något som skulle kunnat vara en finalmatch. Lag A vinner turneringen för att dem fått fler lätta match-ups!
Lite tråkigt att lotta efter ranking. Tänk på de sporter där man gör så. Den men bäst ranking seedas mot den med sämst osv...
Inte så kul att möta anala tävlingslaget of Doom i första matchen för kompis gänget "De frejdiga gossarna" i deras första turnering.

Nu vet jag att du vill köra omvänt men det funkar inte serruu (lite hån där) för då är det ju inte tävlingsmässigt korrekt. Finalen vill man ju ha i sista matchen och inte i första.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Hylander skrev:...Lite tråkigt att lotta efter ranking. Tänk på de sporter där man gör så. Den men bäst ranking seedas mot den med sämst osv...
Man kan lotta via rankingen utan seedning. Lotta helt enkelt efter sammanlagd ranking i laget, så liten skillnad på totalsumman som möjligt på de som möter varandra i första matchen.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

jag tycker att ranking lottning är dumt... Jag tycker lottningen ska ske helt random. Av en enda anledning, folk som spelar mycket turneringar spelar ofta mot varandra, roligare att få möta annat folk, turneringsrävarna lär ju få möta varandra i slutet i alla fall.

Men ja bryr mig inte så mycket så gör som ni vill =)

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Jag tycker att man ska slumpa lottningen, men att den gärna får vara gjord någon dag innan så att man kan smida onda planer och trash talka folk :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Michael Carl

Inlägg av Michael Carl »

Lottningen kommer bli randomiserad i första matchen. Dock görs den först på plats när vi vet att alla lag har anlänt.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Michael Carl skrev:Lottningen kommer bli randomiserad i första matchen. Dock görs den först på plats när vi vet att alla lag har anlänt.
I så fall önskar vi att du lottar genom att dra lappar ur en hatt :wub:
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

DHettNeck skrev:
Michael Carl skrev:Lottningen kommer bli randomiserad i första matchen. Dock görs den först på plats när vi vet att alla lag har anlänt.
I så fall önskar vi att du lottar genom att dra lappar ur en hatt :wub:
Nej, lite råare känsla vill vi nog ha. Dra lappar ur en kanin istället
En bild säger mer än 1000 kaniner

egge

Inlägg av egge »

Papa D skrev:jag tycker att ranking lottning är dumt... Jag tycker lottningen ska ske helt random. Av en enda anledning, folk som spelar mycket turneringar spelar ofta mot varandra, roligare att få möta annat folk, turneringsrävarna lär ju få möta varandra i slutet i alla fall.

Men ja bryr mig inte så mycket så gör som ni vill =)

/D
Det är kanske lite kul för dem som är högt rankade och samtidigt ett väldigt enkelt sätt att få mycket poäng snabbt. Men jag är inte lika säker på att det är lika kul för "De frejdiga gossarna" i deras första turnering får möta anala tävlingslaget of Doom när de hade kunnat få möta andra nya lag istället.

Jag ser det som ett enkelt val: Antingen är slumplottning bra, då behöver vi inte swiss. Eller så är swissbra men då förstår jag inte varför man skall köra med en sämre swiss (som behöver flera omgångar på sig för att fungera) på fyra omgångar om man rätt enkelt kan köra fem. Dock är det alltid lättare att slumpa första gången man kan man då inte ha något system som hindrar folk från att få "noob-basha" och istället ge noobs större chans att få möta folk i samma klass hela tiden.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
LillePer

Lagturnering Allhelgonahelgen (2-4/11) i Varberg (TOK 35)

Inlägg av LillePer »

Fast egge det finns ju faktiskt en stor fördel med att spela mot bättre spelare. Man lär sig ett och annat. Om man bara spela mot folk i samma nivå så blir man antagligen mycket bättre heller. (Lite så klart, övning ger ju färdiget osv.) Så att lotta bort det känns tveeggat, random lottning blir bra.

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Man kan väl köra med IASL-mallen som nån form av utgångspunkt?
De som har maxat får möta andra som maxat, och andra som inte gjort det för möta liknande.
Jag förstår att det finns en massa argument om att det kan finnas håll och kombinationer som inte täcks av mallen. Men det problemet har vi haft sen subjektiv komp i 2nd edition...

Skriv svar