Lagturnering Allhelgonahelgen (2-4/11) i Varberg (TOK 35)
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: Lagturnering Allhelgonahelgen (2-4/11) i Varberg (TOK 35
Står det inte i regelboken (någonstans) att om en spelare inte har några modeller på bordet efter sin runda så tar slaget slut...
Visst gör det så - men utan att försöka vara "snorkig" så betyder det ju inte mycket när det är turnering. Regelbokens system är inte skrivna för turneringspel utan standalone matcher.snolb skrev:Står det inte i regelboken (någonstans) att om en spelare inte har några modeller på bordet efter sin runda så tar slaget slut...
Det finns ofta lika många olika system för wipe som det finns turneringar så därav min fråga - vad kommer att gälla för denna ?
Verkar då mycket troligt - tack.Silvertejp skrev:20-0, ganska säker, så spelades det i vart fall på TOK 34 som spelades med samma mission.
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén
Vi (claras kortisar) har fått punktering på vägen, och tydligen sitter det otroligt ovanliga däck i bilen, så vi irrar runt mellan bilverkstäder i hopp om att hitta ett däck som passar. Vi kommer, men har ingen chans att hinna i tid, lär bli en till två timmar sena.
Uppdaterar med med mer exakt tid när vi fått på däck och kan börja åka mot Varberg på riktigt.
Uppdaterar med med mer exakt tid när vi fått på däck och kan börja åka mot Varberg på riktigt.
Lagturnering Allhelgonahelgen (2-4/11) i Varberg (TOK 35)
Tråkigt! Hoppas det löser sig.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Vi spelar gärna mot egges lag ifall dom också blir sena.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Har för mig att de har fixat allt så de åker från Växjö runt 15...DHettNeck skrev:Vi spelar gärna mot egges lag ifall dom också blir sena.
Nu är vi på väg, vi uppskattar att vi är framme halv åtta, +/- 30 min beroende på trafiken.
Arrangörer, går det att lösa så vi kan få spela? Vi tar gladeligen lite nackdelar som att de väljer matchups om vi får spela.
Arrangörer, går det att lösa så vi kan få spela? Vi tar gladeligen lite nackdelar som att de väljer matchups om vi får spela.
Vi i lag nos söker en platta staropramen, någon som hinner köpa det? Vi har tyvärr väldigt tajt med tid pga lite förseningar kopplat till arbetet.
/André
/André
Jag är inte dryg, jag bara låter så.
Snarare omvägen till systemet i skäggetorp som orsakade förseningen André . 
att åka för att köpa god öl ger inte förseningar, det är allt annat som kanske orsakar att man får ölen lite för sent.
Ja' än't bittä'!