Zone Mortalis "A Tale..."

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Röde

Re: Zone Mortalis "A Tale..."

Inlägg av Röde »

Det var ett skojigt upplägg. Vi får putsa vidare på det och jag tar med mig en massa bra förslag på ändringar till nästa gång.

Jag kommer lägga upp info om upplägget så andra kan läsa det och postar väl lite bilder med.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Ja, alldeles för bildfattigt här! ;-)

Användarvisningsbild
Väktaren

Inlägg av Väktaren »

Låter som ni hade skoj :D
Ser fram emot att läsa lite mer

Bulgrim

Inlägg av Bulgrim »

Ok! Så här bra var det;
Tänk er ett spelgäng runt bordet. Papper, penna, tärningar, diverse hobbyutrustning, chips(Arioch!) och så vidare. Förväntan. Svag doft av lagom kyld ale.
Och Rödes marinebitzbox from hell. Sorterad i små påsar. :wub:

Då vidtar lottning meddels tärning om godbitarna - hjälmar, ben, kroppar osv. Sedvanligt munhuggandes, tonårsgnäll och nöjda beroendeflin. Min beskärda del blev en första grupp marines med lite heresy-stuk. 8-)
Bild
fortsättning följer...

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Då var helgen här och förväntansfulla farbröder och icke farbröder har samlats hemma hos Erik (Arioch) för att leka med krixgubbar.

Upplägget för helgen är att alla farbröder och icke farbröder lottas bitz till en varsin Combat Squad. De monteras sedan raskt för att ge sig in i Zonen och leta utrustning till den samma.

Bild

Här ses två farbröder, Peter (BlueOrk) och Ola Bulgrim, montera sina marines.

Bild

Första spelplanen är dukad. Här handlar det om att leta rätt på Primary Colour till sina marines. Något som gick så där för vissa farbröder.

Bild

Man måste först in på plan vid given Insertion Point för att sedan bege sig till objektivet i mitten där man får veta vad som är ens Extraction Point. På vägen ska man leta rätt på och ta med sig föredragen färg. Först in på planen var Mattias (MattiasMoraeus).

Bild

Tätt följd av Roger (Röde) som rushar förbi honom... Observera att båda väljer att springa förbi den lila markören...

Bild

Mattias lackar ur en aning när det sedan visar sig att hans nästa drag obstrueras då Roger står i vägen... Han öppnar eld. Roger spelar då matchens första händelsekort och Mattias ena Marine får eldavbrott...

Bild

Först till kvarn och med sin favoritfärgmarkör är Erik. Nu är bara frågan hur han ska ta sig därifrån med fem andra Combat squads i hälarna...

Bild

Nu blir det lite trångt... Erik chansar på att ge sig på Blom istället för Peter, Roger, Ola och Mattias. Det visar sig vara ett bra val...

Bild

Eftersom Roger och Peter börjar veva...

Bild

Hur som helst så slutar det hela med att alla får en färg med sig att måla sina krixgubbar i. De flesta knep en färg de ville ha med något undantag. Peter fick välja bland de som fanns kvar då ha fick ordentligt med däng av Mattias. Mattias tog förövrigt med sig flest färger av plan och hade således en del att välja på.

Bild

Olas Marines på gång. Ska bli spännande och se dessa figurer i beiget och blått så småning om.

Bild

Här kommer Eriks tjommar sättandes i match 3 alt.4. Lägg märke till att Erik haft flyt med Loot Counters då han blivit med Fist och Storm Bolter.

Bild

Nu jagas det loot och spelas händelsekort hej vilt. Störst framgång har nog Erik och Ola som hittar rätt mycket stuff. Jag hittar mest fällor och random Bolter Clips. Vilket iofs kan vara bra när de andras amo börjar tryta.

Bild

Peter har fått fatt i en Las cannon. Något han blev riiiiktigt nöjd med.

Bild

Själv fick jag mest stryk mot slutet av dagen/kvällen då de andra lite taskigare spelarna hittat dunderhammare som de ville testa på en stackare som inte hade så mycket att sätta emot. Efter sista matchen fick jag helt enkelt byta till mig en Missile Launcher av Mattias.

Till frukost sista dagen så snackade vi igenom hur de olika spelarna spelat och lyckats med sina uppdrag. Baserat på detta tilldelades spelarna ett HQ val till nästa träff. Erik, Ola och Blom blev tilldelade en Brother Captain. Mattias en Chaplain, Peter Librarian och jag Master of the Forge.

Spelformatet (som jag kommer att presentera närmare senare) var riktigt skoj. Nu återstår att till nästa gång samla mer bitz, bygga sitt HQ samt måla sin Combat Squad.

Mer färg på själva zonen vore ju också trevligt att hinna med.

Måla på nu alla farbröder och icke farbröder!

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Här kommer de första wip bilderna på mina marines. Vitt och devlan Mud än så länge.

Bild

Jag har aldrig utgått från vitt när jag målad 40K så jag såg det som en utmaning att helt enkelt jaga rätt på den vita markören i första matchen. Det ska bli intressant att se hur det här går.

Bild

Master of the Forge in the making.

Bild

Så här långt är jag nöjd med vad jag gjort.

Bild

Lite kluven till hur jag går vidare nu. Har en bit jag vill använda och ev. blir det något åt tentakel hållet över ena axeln...

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Och så här blev det...

Bild

Bild

Bild

Bild

Tror att jag är rätt nöjd med honom. Han slår de flesta hemmabyggda Tech Marines jag sett på turneringar mm. Får fixa till honom ytterligare med målningen.

Blom

Inlägg av Blom »

Roger han blev ju super bra!

och som vanligt har jag vartigt slug så varken jag eller mina modeller är med så mycket på några bilder! 8-)
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Max S

Inlägg av Max S »

Väntar med spänning på att få se färg på gubbarna. :)

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Man blir så jäkla glad när man läser sånt här! Gött att det fortfarande finns spelare som vågar/orkar hitta på nåt roligare än;"vi kör 1750 på onsdag" typ av spelande. Ser fram emot fortsättningen!

Skriv svar