Det där med tärningsrullande har jag aldrig haft några problem med, men jag uppskattar passionen för "sporten"!Silversixx skrev:Fan vad sköna ni är allihopa! Ni argumenterar så himla sött dessutom.
Jag bryr mig inte och tror inte att hälften av er gör det heller. Men, sex sexiga sidor av inlägg med en gråtarg argumentation har nu resulterat att jag aktivt under en batalj kommer växla mellan en tärning med omrull, och ibland två direkt.
Följa regelboken eller följa sitt hjärta?
Re: Följa regelboken eller följa sitt hjärta?
Alltså jag har inget problem med att slå en tärning i taget trots att jag är van att slå två tärningar för twin-linked en skottsvapen. Men jag hade tyckt det varit väldigt konstigt om jag sagt "Min linkade laser skjuter", slår två tärningar, får två träffar och motståndaren säger "Slå om, du får bara slå dem en i taget". Just för att det gör ingen skillnad.
Hade jag slagit två tärningar för min land raiders två linkade lasrar så hade jag varit tvungen att acceptera att jag slog två tärningar för två skott och sedan slår om missar även om jag i huvudet tänkte "höger laser". Hade jag sagt det högt "Höger laser" och slagit två tärningar och sedan direkt slagit två tärningar och sagt "vänster laser" så ser jag helt enkelt inte problemet. Hade min motståndare då sagt att jag måste göra om det för jag får bara slå en tärning för varje skott så ser jag nog att det hade satt en ton på den matchen på vilken nivå reglerna skall hållas. Jag är rätt säker på att min motståndare inte sagt något om jag hade missat en laser utan endast hållt på sin "rätt" om jag hade träffat båda.
Det är en fruktansvärt dum diskussion. Jag är anpassningsbar själv och ser inga problem med vilket som. Om en motståndare slår fyra tärningar för två linkade vapen har jag alltid sagt "omslag, gör om gör rätt på något utav de två sätten" och har aldrig haft något problem. Men jag tycker det kommer kännas väldigt konstigt om jag säger "Jag slår mitt linkade singelskott med två tärningar" och sedan slår och motståndaren sedan säger "Nej, du får inte. Gör om." Det känns som att det sätter en gräns på hur hård man skall vara i matchen och jag är som sagt anpassningsbas till hur motståndaren beter sig.
Klart årets bästa tråd! Riktigt kul att följa!
Hade jag slagit två tärningar för min land raiders två linkade lasrar så hade jag varit tvungen att acceptera att jag slog två tärningar för två skott och sedan slår om missar även om jag i huvudet tänkte "höger laser". Hade jag sagt det högt "Höger laser" och slagit två tärningar och sedan direkt slagit två tärningar och sagt "vänster laser" så ser jag helt enkelt inte problemet. Hade min motståndare då sagt att jag måste göra om det för jag får bara slå en tärning för varje skott så ser jag nog att det hade satt en ton på den matchen på vilken nivå reglerna skall hållas. Jag är rätt säker på att min motståndare inte sagt något om jag hade missat en laser utan endast hållt på sin "rätt" om jag hade träffat båda.
Det är en fruktansvärt dum diskussion. Jag är anpassningsbar själv och ser inga problem med vilket som. Om en motståndare slår fyra tärningar för två linkade vapen har jag alltid sagt "omslag, gör om gör rätt på något utav de två sätten" och har aldrig haft något problem. Men jag tycker det kommer kännas väldigt konstigt om jag säger "Jag slår mitt linkade singelskott med två tärningar" och sedan slår och motståndaren sedan säger "Nej, du får inte. Gör om." Det känns som att det sätter en gräns på hur hård man skall vara i matchen och jag är som sagt anpassningsbas till hur motståndaren beter sig.
Klart årets bästa tråd! Riktigt kul att följa!
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Följa regelboken eller följa sitt hjärta?
Känns som att det viktigaste man kan få ut av den här tråden är vikten av att kommunicera med sin motståndare vid bordet och inte bara slå sina tärningar i godan ro som man "alltid gör". Kan folk inte fixa det så kan man börja spela datorspel som alla andra...
Va fasen måste man prata med sin Opp
DET vill inte jag
Fullständigt rätt: prata om det så löser sig allt!
Fullständigt rätt: prata om det så löser sig allt!
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!
Det blir ju mer spännande om man slår en tärning, misslyckas men får försöka igen.
Gäller speciellt mina dozer blades som slår 1:a på första tärningen minst hälften av gångerna. 
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
-
BLOODLETTERS
Om du kollar lite tidigare i tråden så ser du varför jag valde en felaktig stavning men det känns så lågt att fortsätta om det tramset så vi nöjer hos med att jagSilversixx skrev: Jag tycker däremot att det är en tragedi att en person inte kan stava till mongo.
är från SkÅne, så då fåttar då vål ått det skå ståvas med å!
Som nu många sagt så löser man mycket med att prata med varandra och det är väl också en stor orsak till varför 40K är roligare än dataspel, snacka ta en öl och ha skoj, det är
så jag vill ha det och nog de flesta med mig.
Kul att man kan bjuda på en tråd som sätter hjärtan i brand och väcker känslor hos alla!
Vi ses på slagfälten och kör försiktigt, den jävla snön är inte snäll.
DÖDA-DÖDA!
BLOODLETTERS
Vissa fluffiga saker är hårdare än andra fluffiga saker https://www.youtube.com/watch?v=82utG7Q3G_k
WIP Kabal of the Shadows (DE) Templars of the Emperor (SM,DA,BA) Da Jolly Ork Big Bad Band (ORKS) Carnival of Crazy Clown People (CSM & CD)
Vissa fluffiga saker är hårdare än andra fluffiga saker https://www.youtube.com/watch?v=82utG7Q3G_k
WIP Kabal of the Shadows (DE) Templars of the Emperor (SM,DA,BA) Da Jolly Ork Big Bad Band (ORKS) Carnival of Crazy Clown People (CSM & CD)
Först måste jag säga att detta varit årets tråd!
Sedan kommer jag kasta mina tärningar i ansiktet och vråla: "Det är samma sak att slå två som RR, MFF - (Fyll i med ett valfritt, andra, skälsord).
Därefter kommer jag följa varenda regel i boken och vara motvals i allt och då hävda till den gyllene regeln. Jag avslutar varje sådan regeldiskussion med "4+".
Sedan kommer jag kasta mina tärningar i ansiktet och vråla: "Det är samma sak att slå två som RR, MFF - (Fyll i med ett valfritt, andra, skälsord).
Därefter kommer jag följa varenda regel i boken och vara motvals i allt och då hävda till den gyllene regeln. Jag avslutar varje sådan regeldiskussion med "4+".
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Jag avslutar alla regeldiskussioner med 2+ och om man inte kommer överens om den, så blir det enligt regler 3+
Jag håller med Hylander, suttit och bitit mig i tungan men i dag när jag inte kan komma hem från jobbet måste jag nerdragea lite!
AAAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaarrrrghhhh!
Tack, klar för i dag!
Jag håller med Hylander, suttit och bitit mig i tungan men i dag när jag inte kan komma hem från jobbet måste jag nerdragea lite!
Tack, klar för i dag!
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
-
Silversixx
Haha, ni har snö!Papa D skrev:Jag avslutar alla regeldiskussioner med 2+ och om man inte kommer överens om den, så blir det enligt regler 3+
Tack, klar för i dag!
- Lottomannen
Detta kan inte sägas för många gånger.LillePer skrev:Känns som att det viktigaste man kan få ut av den här tråden är vikten av att kommunicera med sin motståndare vid bordet och inte bara slå sina tärningar i godan ro som man "alltid gör".
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K