Följa regelboken eller följa sitt hjärta?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Johannesson

Re: Följa regelboken eller följa sitt hjärta?

Inlägg av Johannesson »

Den här tråden hade kunnat bli ännu sötare om GW skrivit man ska rulla alla tärningar med höger hand. Stackars de som försökt argumentera för att det går lika bra med vänster hand...
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Johannesson skrev:Den här tråden hade kunnat bli ännu sötare om GW skrivit man ska rulla alla tärningar med höger hand. Stackars de som försökt argumentera för att det går lika bra med vänster hand...
ryktet säger att det står i kommande faq till "citadel guide to rolling dice".
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Roligt är det iallafall att titeln på tråden antyder på att alla som följer regelboken är hjärtlösa i sitt spelande... :)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Excessus skrev:Roligt är det iallafall att titeln på tråden antyder på att alla som följer regelboken är hjärtlösa i sitt spelande... :)
Nej, nej. Det handlar om huruvida man ska fortsätta spela tärningsspel eller ge sig ut och leta efter kärleken.... Eller?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Aha, ett uppsving för Widners turkurva! ÄNTLIGEN!!! :D
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

jeppeapan

Inlägg av jeppeapan »

Banna BLOODLETTERS!

Lunkan

Inlägg av Lunkan »

http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... =11&t=7528

Den här tråden var högaktiv för inte alls så länge sen. Ta och läs igenom vilka svar som getts bloodletters och fundera över om inte det kan finnas något samband här. Jag har ingen aning om hur bra alla känner honom och vad för relationer ni har som gör att många tycker att den attityd man har haft här är ok, men för nya spelare som kommer hit och letar turneringar så är det knappast särskilt lockande att ta sig in i det här klimatet.

Oavsett vad man tycker om frågan i sig så borde man på ett öppet forum vara lite återhållsam med språket, och inte mobba andra för deras funderingar och tankar åtminstone.

det är vad jag tycker iaf, med förhoppning om lite mer flowerpower i 40k sverige :wub:

egge

Inlägg av egge »

Jag ser ingen koppling alls. Jag tycker spelet är kasst numera och alldeles för dyrt för att kunna tävla i och då har jag bara en armé.

Sedan tycker jag vi verkligen skall starta diskussionen angående att regelboken föreslår att tärningar som inte landar på bordet automatiskt missar.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Bulgrim

Inlägg av Bulgrim »

egge skrev: ...att tärningar som inte landar på bordet...
Du måste ju precisera - pratar vi deployment, deep strike, deep strike mishap, reserve eller ongoing reserve?

BLOODLETTERS

Inlägg av BLOODLETTERS »

jeppeapan skrev:Banna BLOODLETTERS!

Vad fan nu då? Varför denna ilska och önskan om elak bestraffning?? Vad har jag gjort dig???
BLOODLETTERS
Vissa fluffiga saker är hårdare än andra fluffiga saker https://www.youtube.com/watch?v=82utG7Q3G_k
WIP Kabal of the Shadows (DE) Templars of the Emperor (SM,DA,BA) Da Jolly Ork Big Bad Band (ORKS) Carnival of Crazy Clown People (CSM & CD)

Skriv svar