Ahriman eller Huron med 2x35 cultister. Autovinner på 3+ mot demoner så visst kan du få känna dig fistad ändå ...Flogger skrev:Det hade känts bra, då hade man kunnat ta med sina mysiga nurgle demoner och inte känna sig fistad förrän man i alla fall är på bordetLillePer skrev:Jag tycker samma Ruling som på SM kan användas. Dvs att ställa ut en misplaced enhet i WQ är inte en laglig deploy. (Dvs wq funkar 1 gång och fler)
//Per som inte ska spela demoner
Gamers Weekend 26-27/1 2013
Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren
Re: Gamers Weekend 26-27/1 2013
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Inte om man har ett gäng CSM med, som Flogger har
(om han kör den lista jag tror)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Sant men jag antog rena demoner då ordet allies lös med sin frånvaro.daskad skrev:Inte om man har ett gäng CSM med, som Flogger har(om han kör den lista jag tror)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Hylander skrev:Ahriman eller Huron med 2x35 cultister. Autovinner på 3+ mot demoner så visst kan du få känna dig fistad ändå ...Flogger skrev:Det hade känts bra, då hade man kunnat ta med sina mysiga nurgle demoner och inte känna sig fistad förrän man i alla fall är på bordetLillePer skrev:Jag tycker samma Ruling som på SM kan användas. Dvs att ställa ut en misplaced enhet i WQ är inte en laglig deploy. (Dvs wq funkar 1 gång och fler)
//Per som inte ska spela demoner
Oh! Berätta gärna hur, du menar att de täcker en stor del av bordet?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Warlord trait infiltrate d3 infantry units. Täcker hela brädet
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Olof Svenssons idé och han bör få cred för den. Hela bordet måste inte täckas av gubbar i coherency utan det räcker med boxar så att demonerna som kommer ner inte hamnar utanför 1".
Men om man mishappar slipper man göra det tills man dör, det känns okHylander skrev:Olof Svenssons idé och han bör få cred för den. Hela bordet måste inte täckas av gubbar i coherency utan det räcker med boxar så att demonerna som kommer ner inte hamnar utanför 1".
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Inte riktigt så. Jag antar att du tänker på WQ diskussionen. OM man täcker hela bordet med WQ så kommer de inte att komma in och dö. Om man täcker bordet med figurer så du inte kan deepa utanför 1" från en motståndar figur så dör de också.Flogger skrev:Men om man mishappar slipper man göra det tills man dör, det känns okHylander skrev:Olof Svenssons idé och han bör få cred för den. Hela bordet måste inte täckas av gubbar i coherency utan det räcker med boxar så att demonerna som kommer ner inte hamnar utanför 1".
Med andra ord finns det ingen laglig plats för enheten så dör den.
Och om du inte har något på bordet vid slutet av gameturnern så förlorar du!
Felix "Daskad" Thuresson
I min värld är det samma deep strike, det enda som skiljer är att motståndaren placerar var enheten ska vara - som ett resultat av tidigare mishap. Om jag som Grey Knight spelare vill ha dina demoner i ansiktet får jag skylla mig själv. Men återigen, jag ska inte spela på Gamers Weekend, så beslutet är inte mitt.Flogger skrev:Hur planerar ni att house-rula Warp-Quake? Då det inte finns någon consensus hade det varit trevligt att veta hur ni tänkte hantera frågan. Jag som spelar nurgle demoner tar gärna med det beror på hur warp-quake kommer spelas.
Ni kan ju läsa igenom tråden innan: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=4&t=7708