Bra ställa att köpa airbrush?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
imp

Re: Bra ställa att köpa airbrush?

Inlägg av imp »

Tänkte faktiskt ta och gå dit och kolla om en stund, händer inte så mycket på jobbet just nu.

Det jag gillade med Infinity var dock att man kan sätta ett stopp på hur långt bak man kan dra avtryckaren, borde bli enklare att hålla jämna linjer om man drar den mot det stödet
En bild säger mer än 1000 kaniner

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Nu vill jag inte uppmuntra rikemandsdipping. Men, jag har i alla fall testat 3-4 airbrushes i mitt liv och jag måste påstå att den jag tyckte mest om i form av grepp, spridning och precision var MIG-airbrushen. Det kan nog vara så att jag bara blev positivt överraskad efter att ha behövt bråka med en Aztek lite tidigare.

pxpxpx

Inlägg av pxpxpx »

Kolla på Wentzels, köp på Puma Hobby. Eller var som helst som inte är Wentzels. Du får det billigare och du får köpa det av någon som kan vad de säljer. Säg till om det märks att jag inte gillar Wentzels alls... :)

Har själv en H&S Infinity efter att ha använt en Evolution (och några Paasche). Är väl inte helt förtjust i stoppfunktionen. Den funkar bra om man målar med bläck och annat som inte är snabbtorkande akryl. Annars är båda toppensprutor och har ett ton reservdelar att få tag på då du böjer nål eller tappar en packning :)

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Blev en Evolution silverline 2 in 1

Var och tittade på Wentzels, handlar där ibland, men har haft en del intressanta upplevelser där, som att t.ex. bli hånad för att använda plastlim på plasticcard, istället för superlim, eftersom man tydligen inte kan limma plasticcard med plastlim (den gubben verkar dock ha slutat)

Användarvisningsbild
speedfreek

Bra ställa att köpa airbrush?

Inlägg av speedfreek »

Var handlar du ifrån?

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

speedfreek skrev:Var handlar du ifrån?
Blev http://www.everythingairbrush.com/
Priset på en airbrush var typ samma som pumahobby, ibland mer faktiskt. Kompressorerna verkade rätt mycket billigare. Den jag köpte blev jag rekomenderad. Med paketpriser fick man med en bättre kompressor och lite tillbehör, jämför med i sverige. Blev typ 3500 inklusive frakt.

pxpxpx

Inlägg av pxpxpx »

imp skrev:Var och tittade på Wentzels, handlar där ibland, men har haft en del intressanta upplevelser där, som att t.ex. bli hånad för att använda plastlim på plasticcard, istället för superlim, eftersom man tydligen inte kan limma plasticcard med plastlim (den gubben verkar dock ha slutat)
Min sista Wentzels-upplevelse blev då de försökte tvinga på mig att den VK1602-byggsats jag beställt egentligen var en PzKpfw II från Tamiya. Efter en kvart fick jag min box och gick därifrån och begrundade effekterna av att sniffa för mycket lim.

Sparmax/AS är typ de som gör alla kompressorer IIRC. Utan logo blir allt alltid lite billigare. :)

Skriv svar