Julcon 4!!! Lördag 15/12 i mora!
Re: Julcon 4!!! Lördag 15/12 i mora!
Ja det va löjligt tråkiga listor, flesta passar mig helt ok men att offra en hel dag bara för att möta internet listor känns inte så hett. Kan stryka mig....
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
Att anmäla sig till en okompad turnering och sedan dra sig ur med ursäkten att det kommer hårda listor är enligt mig oförskämt mot arrangörerna.
Det är klart att ingen ska komma som inte vill vara där, men om man inte vill dyka upp och göra det bästa av situationen hoppas jag i alla fall att man fortfarande betalar anmälningsavgiften som arrangörerna har räknat med ska komma in.
Hoppas det kommer så många som möjligt och att alla kan låta julstämningen skina igenom så vi alla får en trevlig dag!
Det är klart att ingen ska komma som inte vill vara där, men om man inte vill dyka upp och göra det bästa av situationen hoppas jag i alla fall att man fortfarande betalar anmälningsavgiften som arrangörerna har räknat med ska komma in.
Hoppas det kommer så många som möjligt och att alla kan låta julstämningen skina igenom så vi alla får en trevlig dag!
Internet-listor är lite att ta i, en handfull är ganska hårda, men många är ju rätt skojiga.
Alexander Merinen
Jag har spelat en del turneringar och det brukar vara rätt snälla listor på turneringarna i Borlänge och Mora, även fast det förra julcon kom några grislistor. Av vad jag sett hittills är jag inte alls intresserad av att spela 40k förrän kompen kommer igång igen...
Angående betalning så får väl det stå mellan de andra som hoppat av och arrangören men då jag vart snuvad på 2a platsen på förra årets Julcon pga arrangörsslarv tänker då inte jag betala något. Nu kanske jag verkar som en bitter filur... och det stämmer också, så kanske lika bra att jag inte är med den här gången.
Angående betalning så får väl det stå mellan de andra som hoppat av och arrangören men då jag vart snuvad på 2a platsen på förra årets Julcon pga arrangörsslarv tänker då inte jag betala något. Nu kanske jag verkar som en bitter filur... och det stämmer också, så kanske lika bra att jag inte är med den här gången.
Who you gonna call?!Blom skrev:Läkarkåren
Har inte fått en bekräftelse av att jag kan vara med, men iom. att det fanns en fri plats, innan 3 pers. hoppade ut, antar jag att det inte är några problem.
Min lista:
Baron
105pts
5 trueborns
2 Dark lances
110pts
5 trueborns
2 Dark lances
110pts
5 trueborns
2 Dark lances
110pts
10 warriors
blaster, splinter cannon, sybarite, venom blade
130pts
5 warriors
blaster
Venom
ESC, night shields
135pts
5 warriors
blaster
Venom
ESC, night shields
135pts
5 warriors
blaster
Venom
ESC, night shields
135pts
5 warriors
blaster
Venom
ESC, night shields
135pts
5 warriors
blaster
Venom
ESC, night shields
135pts
3 beastmasters
6 razorwings
126pts
Ravager
night shields, flickerfields
125pts
Ravager
125pts
Ravager
125pts
1741pts
Min lista:
Baron
105pts
5 trueborns
2 Dark lances
110pts
5 trueborns
2 Dark lances
110pts
5 trueborns
2 Dark lances
110pts
10 warriors
blaster, splinter cannon, sybarite, venom blade
130pts
5 warriors
blaster
Venom
ESC, night shields
135pts
5 warriors
blaster
Venom
ESC, night shields
135pts
5 warriors
blaster
Venom
ESC, night shields
135pts
5 warriors
blaster
Venom
ESC, night shields
135pts
5 warriors
blaster
Venom
ESC, night shields
135pts
3 beastmasters
6 razorwings
126pts
Ravager
125pts
Ravager
125pts
Ravager
125pts
1741pts
Random Tau-bös, runt 1749p.
- Får jag smisk nu?
- Får jag smisk nu?
- DarkMessiah
Sv: Julcon 4!!! Lördag 15/12 i mora!
Trist att folk hoppar av så pass kort inpå, men det är ju inget att göra åt.
Jag hoppas ju dock på att det finns spelsugna människor i närheten som känner för att fylla platserna så vi blir en hög som spelar och har kul
Jag hoppas ju dock på att det finns spelsugna människor i närheten som känner för att fylla platserna så vi blir en hög som spelar och har kul
Om folk nu hoppar av bara för att dom ogillar motståndarens lista så är det kanske bäst så, skulle inte vilja spela mot någon surbulle som grinar över andra spelares val. Denna turnering har inga specifika krav på listor (förutom Apoc) så självklart kan vad som helst dyka upp! Om du spelar för att vinna ta med dig en starkare lista, om du spelar för att det är kul...vad är då det stora problemet? Spela din roliga lista och förvänta dig en hård strid och njut av spelet.
Och ja det kanske inte var det smidigaste att posta listorna i den här tråden men nu vet arrangörerna det till nästa gång och jag hoppas att dom klarar sig utan avhopparna.
Och ja det kanske inte var det smidigaste att posta listorna i den här tråden men nu vet arrangörerna det till nästa gång och jag hoppas att dom klarar sig utan avhopparna.