Julcon 4!!! Lördag 15/12 i mora!

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Jesusrosemus

Re: Julcon 4!!! Lördag 15/12 i mora!

Inlägg av Jesusrosemus »

Ojojojoj! Detta såg självklart inte kul ut alls.. Som sagt inte skoj att se så många avhopp på grund av listor.. MEn jag dömmer ingen alls jag själv i år kommer spela som reserv så får se om jag kan spela alls men om jag gör det så har jag iaf inställningen att spela för att ha kul och göra det bästa av situationen :)

Arrangören bryr sig inte om anmälningsavgiften för dom som hoppar av innan det är chill.. tråkigt att se folk inte komma men självklart behöver dom då inte betala nu när detta är en relativt liten turnering som inte växt till sig riktigt än^^

Själv säger jag som ni att nej listorna var inte riktigt internet listor men rätt elaka ja :) Men som sagt jag är här för att ha kul jag bryr mig inte om hårdheten, ska snarare bli kul att testa sig själv och se om man kan göra något mot sånna listor och även för mig en chans att kolla över uppdrag för att se om man kan göra nått där som arrangör :P

Det mister Bulgrim menar med random tau grejs är att han har en inte alls ostig lista och kommer nog inte beröva någon från top platser direkt.. jag vet även att han har en del att fixa med familj och är med just nu för att få fler deltagare mer så om ni är okej med det så ger jag han bara minus på plats för inte upplagd lista..

Min kompis Mathias arvidsson kommer spela vanilla marines och är ny spelare han kommer ha med en inte heller särskillt ostig lista så ni behöver nog inte oroa er för att han ska komma och piska upp er heller^^ så han kommer också att få minus på plats bara men inte strykas.

Min kompis Petter bengtson är trots blodängel spelare heller inte särskillt erfaren spelare men han kommer spela en inte heller allt för elak lista då det är det klimat vi är vana vid att bygga från :) Så han får minus men kommer inte sparkas..

Angående squigoths NEJ dom får inte runa efter att lootas snapfirat i^^

Jag är väldigt taggad inför turrneringen och hoppas verkligen ni som är kvar kommer nu och bidrar till en trevlig stämmning :D Ses på lördag och skriv gärna ifall ni har fler frågor.

Ni som inte kommer får jag önska en godjul och trevlig fortsättning iaf :) Hoppas vi ses nästa år då^^

Jesusrosemus

Inlägg av Jesusrosemus »

Och ja hugo helt ok att du är med kul att se! :)

Och justja jag har en del saker att tillägga på terräng och så! kommer spela med en del skogar så kommer vara Mystical forest reglerna.
Och nått jag inte skrivit men som jag utgått från hela tiden är att det är nightfight reglerna och random game lenght i varje uppdrag.

Användarvisningsbild
DarkMessiah

Sv: Julcon 4!!! Lördag 15/12 i mora!

Inlägg av DarkMessiah »

Är så sjukt taggad!
Vill bara att arbetsdagen ska gå fort som tusan, så jag kan komma hem och ha en liten uppesittarkväll av spänd förväntan!
Få gånger jag längtat så efter att få bli fistad upp i brygga!

Jag vet inte hur ni andra ställer er till detta, men under rådande omständigheter så tycker jag att man kanske skulle kunna se mellan fingrarna på dessa nya spelare och inlämning av listor? Om de nu ska spela med lite snällare listor, och saknar erfarenhet, så behöver vi ju knappast sparka på dom medans de redan ligger. Jag tycker att det vore en snygg välkomstgest in i spelvärlden att i så fall strunta i att ge dom minus. Det är ju trots allt snart jul, och under de premisser som Remus angivit så känns det ju inte som att dom kommer konkurrera om topp-positioner, och skulle dom trots allt göra det i slutändan: fan vad kul för deras del :)

Bara en personlig tanke i julstöket :)

lordmetroid

Inlägg av lordmetroid »

Jag behöver en adress för att hitta till lokalen.

Ale

Inlägg av Ale »

Jag hänger inte riktigt med här men får dom minus poäng för att dom inte skrivit in sina listor?

Användarvisningsbild
DarkMessiah

Sv: Julcon 4!!! Lördag 15/12 i mora!

Inlägg av DarkMessiah »

Jupp, som framgår ur inlägg #71, men jag tror att dom kommer ha tillräckligt med uppförsbacke och straffas på borden med snälla listor. Att då dessutom behöva börja minus känns lite väl omänskligt och bara elakt.
Rankingkåta människor bör vara glada nog över att det kommer snälla listor, som deltar och erbjuder lite extra poäng utan att egentligen hota toppstriden.

Men det kanske bara är jag som dykt lite väl långt ner i flaskan.
Vill ju bara att folk ska ha kul :)

Halvar

Inlägg av Halvar »

lordmetroid skrev:Jag behöver en adress för att hitta till lokalen.
http://mrk.sverok.net/om-mrk/
finns med på förstasidan där
Ja' än't bittä'!

Smaug

Inlägg av Smaug »

Jag blir med ändå. Halvar ringde och erbjöd skjuts. Hoppas det inte ställer till alltför mycket.
Mats Weingård

Karaghul

Inlägg av Karaghul »

Kul att fler folk kunde vara med ändå, och det är klart att de inte ska strykas, då blir vi fler spelare jo! :)

Tycker också att det är rätt att de som lämnat sent, oavsett anledning, (eller lämnat in i tid, sedan hoppat av, och sedan hoppat in, och då lämnat in försent), ska få det minuset som fås av att lämna en försenad lista, det har varit samma regel gällande det i alla editioner av Julcon, och jag har själv drabbats av det utan att klaga, så jag tycker att det är helt korrekt att försenade listor ger det minuset de enligt turneringsreglerna ska få, inte hela världen heller, och det känns som att regler som är så pass etablerade och tydliga ska följas liksom. :)

Gnorg

Inlägg av Gnorg »

carp carp carp carp carp carp... =_=

Sen sen sen sen sen sen sen, trotts att Rasmus påminde mig. :,(

Librarian
-JP
-Big Rule Book Powers

Furioso Dreadnought
-Fists

Sanguinary Priest
-JP