Zone Mortalis "A Tale..."
Re: Zone Mortalis "A Tale..."
Målade lite på två gubbar i helgen
ska försöka fota dem, och lägga upp! 
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!
Han som än så länge bara heter III är färdig.

Lite smuts fick jag lov att bryta av med. Det blir hiskeligt vitt annars. Är iofs nöjd med den vita tonen. Den är inte så platt som man riskerar få den om man inte vattnar ned färgen ordentligt.

Kikaren i bältet counts as Signum i vår lilla tale.

Ev. ska jag peta i lite mera wash i skårorna i hjälmen.

Dreadbas in progress...

Jag har efter att målat vitt nu för första gången erfarit att jag behöver fästa modellen på en burk (som jag sett andra gjort tidigare men aldrig riktigt begripit varför) för att inte få måla om en massa. Det är inget snyggt när grundsprayen kryper fram igen efter att man fingrat på modellen med små flottiga fingrar. Nu gäller det bara att vänja sig och hitta andra sätt att ta stöd med fingrarna för att bibehålla precision i penseldragen.
Hoppas ni gillart!
Under veckan ska jag plocka ihop bitz till Kenta så han kan haka på...
Fick just bekräftat att min beställning av lite etched brass gått iväg. Det blir bra det.

Lite smuts fick jag lov att bryta av med. Det blir hiskeligt vitt annars. Är iofs nöjd med den vita tonen. Den är inte så platt som man riskerar få den om man inte vattnar ned färgen ordentligt.

Kikaren i bältet counts as Signum i vår lilla tale.

Ev. ska jag peta i lite mera wash i skårorna i hjälmen.

Dreadbas in progress...

Jag har efter att målat vitt nu för första gången erfarit att jag behöver fästa modellen på en burk (som jag sett andra gjort tidigare men aldrig riktigt begripit varför) för att inte få måla om en massa. Det är inget snyggt när grundsprayen kryper fram igen efter att man fingrat på modellen med små flottiga fingrar. Nu gäller det bara att vänja sig och hitta andra sätt att ta stöd med fingrarna för att bibehålla precision i penseldragen.
Hoppas ni gillart!
Under veckan ska jag plocka ihop bitz till Kenta så han kan haka på...
Fick just bekräftat att min beställning av lite etched brass gått iväg. Det blir bra det.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Zone Mortalis "A Tale..."
Nice! Gillar den lite "skitiga" looken.
-
Desertlord
Snyggt Roger som vanligt o speciellt baserna.
Tycker att du ska döpa den tredje Marinen till "Tre" det låter faktiskt kul som namn.
Kan man heta Maj eller Juni så varför inte just Tre.
Tycker att du ska döpa den tredje Marinen till "Tre" det låter faktiskt kul som namn.
Kan man heta Maj eller Juni så varför inte just Tre.
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0
Plockat ihop grejer till Kenta under kvällen. Rullade också en tärning för HQ åt honom. Det blev Chaplain.
Målat lite till på nästa marine men det går lite segare så här mitt i arbetsveckan.
Saknar aktivitet i tråden. Var håller ni hus alla zonendeltagare?
Målat lite till på nästa marine men det går lite segare så här mitt i arbetsveckan.
Saknar aktivitet i tråden. Var håller ni hus alla zonendeltagare?
Snygg vit snubbe 
Själv planerar man och gör saker för ett kommande julbord samt pluggar till sista teoriprovet innan slutprovet i mars. Så inte blivit mycket gjort.
Skulle målat idag men det blev att göra saffran panacotta istället
Själv planerar man och gör saker för ett kommande julbord samt pluggar till sista teoriprovet innan slutprovet i mars. Så inte blivit mycket gjort.
Skulle målat idag men det blev att göra saffran panacotta istället
Blom är sämst och målar bara chaos istället...
och är lite sjuk..
och är lite sjuk..
-Heretic!Blom skrev:Blom är sämst och målar bara chaos istället...![]()
och är lite sjuk..
Snyggt, bra jobbat grabbar! Coola baser Röde.
@Röde.
Jag är grymt sugen på att skaffa en egen Zon.
Hur många bitar tycker du är minimum att köpa? är det monsterköpet på 350£ som gäller eller räcker det med hälften?
Hur många dörrar rekomenderar du till respektive köp?
Jag är grymt sugen på att skaffa en egen Zon.
Hur många bitar tycker du är minimum att köpa? är det monsterköpet på 350£ som gäller eller räcker det med hälften?
Hur många dörrar rekomenderar du till respektive köp?
mvh:
Dennis
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
Dennis
http://www.garagegamers.sePärssi skrev:klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-