Tale of Four Gamers: Lost in the Securu Sector
Re: Tale of Four Gamers: Lost in the Securu Sector
Nice projekt
Jag har gjort dom med en fräs på jobbet i 1mm plasticard.katzenjammer skrev:random fråga: hur har ni skurit till hålplåt osv och fått det så jämnt med kanten på basen?
Morgonuppdatering
Min Tau Devilfish är i princip klar. Föraren ska få armar och gasmaskhuvud, när de nu dyker upp...
Jag ville att det skulle se ut som om att fordonet varit ute på kampanj en längre tid. Besättningen har smyckat och modifierat den så smått. Och bakpå åker en Kroot snålskjuts
Jag ändrade hur jag bygger mina flygbaser. Jag kommer göra en klassiker där ruinbitar skapar flygpinnen. Två Rare Earthmagneter håller fisken stadigt på plats.
Målning ska påbörjas snarast. Kanske ikväll. Ska göra lite test med hårsprej och salt... Färgschemat blir nog svart och bleached bone.
Jag ville att det skulle se ut som om att fordonet varit ute på kampanj en längre tid. Besättningen har smyckat och modifierat den så smått. Och bakpå åker en Kroot snålskjuts
Jag ändrade hur jag bygger mina flygbaser. Jag kommer göra en klassiker där ruinbitar skapar flygpinnen. Två Rare Earthmagneter håller fisken stadigt på plats.
Målning ska påbörjas snarast. Kanske ikväll. Ska göra lite test med hårsprej och salt... Färgschemat blir nog svart och bleached bone.
- Bilagor
-
- IMG_4959.JPG (73.16 KiB) Visad 1047 gånger
-
- IMG_4958.JPG (72.76 KiB) Visad 1047 gånger
-
- IMG_4957.JPG (67.58 KiB) Visad 1047 gånger
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves
Mysig tråd det här...
Jag har bestämt mig för att köra blood angels för jag inser att att jag inte hinner konvertera och måla orker samt bygga terrängen även med mitt tempo.
Jag kommer börja med 4 plattor och har börjat bygga dom 3 sista som i princip bara väntar på detaljering innan målning.
Inte så kul bilder men ni får ett hum om hur dom kommer att bli:

Alla grimdarkstäder har en katedral:

Den sista plattan får en liten park och en staty, även om Leia tyckte att ett torn blev bättre.(notera även stormröven som hon assimilerat in i sin leksakshög):

Passade på att börja konvertera min general.. Gissa vem:

Jag kommer börja med 4 plattor och har börjat bygga dom 3 sista som i princip bara väntar på detaljering innan målning.
Inte så kul bilder men ni får ett hum om hur dom kommer att bli:

Alla grimdarkstäder har en katedral:

Den sista plattan får en liten park och en staty, även om Leia tyckte att ett torn blev bättre.(notera även stormröven som hon assimilerat in i sin leksakshög):

Passade på att börja konvertera min general.. Gissa vem:

hon kommer bli en sån power gamer om hon får leka med så hårda modeller...
Tale of Four Gamers: Lost in the Securu Sector
Den här tråden gör en alldeles varm inombords. Ska bli kul att följa era äventyr.
Aprecis...Ismeno skrev:Den här tråden gör en alldeles varm inombords. Ska bli kul att följa era äventyr.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Vi har nu spikat den 20e januari som deadline för våra 750p armeer. De ska alltså vara helt färdigbyggda och fördigmålade då!!!
Sen kommer vi bygga på med 250p upp till 1750p med en månad eller tvås intervall. Lite beroende på hemmasituationer. Livet kommer emellan ibland. Men det prioriteras ner av oss alla fyra från och med nu. Allt som gäller under våren är limtuben, Quartermaster, penseln och tärningar
Som kuriosa kan jag nämna att vi har alla iPhones, så vi gruppchattar via iMessages hej vilt! Vi har blivit
tvungna att införa regeln om att vi får bara skicka meddelanden mellan 08.00 och 24.00... Vi är alla uppe sent OCH tidigt
Sen kommer vi bygga på med 250p upp till 1750p med en månad eller tvås intervall. Lite beroende på hemmasituationer. Livet kommer emellan ibland. Men det prioriteras ner av oss alla fyra från och med nu. Allt som gäller under våren är limtuben, Quartermaster, penseln och tärningar
Som kuriosa kan jag nämna att vi har alla iPhones, så vi gruppchattar via iMessages hej vilt! Vi har blivit
tvungna att införa regeln om att vi får bara skicka meddelanden mellan 08.00 och 24.00... Vi är alla uppe sent OCH tidigt
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
Underbart kreativa således.
Ska bli riktigt skoj att följa. Det peppar mig som tusan att det finns en tråd som denna. Hoppas den smittar av sig beträffande kreativitet på vår "zonen-tråd" intill.
Ska bli riktigt skoj att följa. Det peppar mig som tusan att det finns en tråd som denna. Hoppas den smittar av sig beträffande kreativitet på vår "zonen-tråd" intill.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.