Turneringsklimatet just nu. Lite debatt.

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Max

Re: Turneringsklimatet just nu. Lite debatt.

Inlägg av Max »

Tänkte att jag hoppar in här vilt och säger något som någon säkerligen redan sagt då tråden är 11 sidor lång.... Känns det inte som om många är rädda för att hungriga "proffsspelare" ska komma och osta på turneringarna som de åker på? Kan vi inte arra ett par turneringar som inte anmäller sig till rankingen och har en lite slappare ton. Typ Gamers Weekend, men med W-L system, och med alla superpriser folk kommit på i tråden. Spela vad man vill, utan komp, men arrangörerna lägger upp lite riktlinjer och behåller rätten att säga nej till listor.

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Max skrev:Tänkte att jag hoppar in här vilt och säger något som någon säkerligen redan sagt då tråden är 11 sidor lång.... Känns det inte som om många är rädda för att hungriga "proffsspelare" ska komma och osta på turneringarna som de åker på? Kan vi inte arra ett par turneringar som inte anmäller sig till rankingen och har en lite slappare ton. Typ Gamers Weekend, men med W-L system, och med alla superpriser folk kommit på i tråden. Spela vad man vill, utan komp, men arrangörerna lägger upp lite riktlinjer och behåller rätten att säga nej till listor.
jättegärna. :) helst nära/i stockholm också. :wub:
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

daskad

Inlägg av daskad »

Jag åker till turneringar av två anledningar.

1. Jag tycker det är sjukt skoj att spela.

men den allra viktigaste anledningen, och den jag hoppas att den aldrig ändrar sig är att det är så sjukt mycket trevligt folk som är roligt att träffa :) Jag har varit och spelat turneringar sedan 2010 (inte jätte många ändå) och jag kan ärligt säga att jag har max fått möta 1 tråkig / sur / bitter / dryg motståndare. Nu vet inte jag hur folk ser mig, jag vann ju inte sportsmenship på SM men när jag spelar gör jag allt för att försöka vara en trevlig motståndare, visst om jag kallar dig (min motståndare) fuskare när jag förlorar så är det inte något seriöst i det alls, om du inte fuskade då dvs. ^^ Men jag strävar i.a.f. efter att vara en trevlig spelare och jag hoppas att alla andra gör det också, för annars kommer turneringsscenen att dö ut med massa sura gamla gubbar som slår tärning, mumlar lite för sig själv och tittar bittert mot sin motståndare
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Tobias

Inlägg av Tobias »

För det första; Var och när äger Gamers Weekend rum?

För det andra; Karaghul. När jag läser igenom mina egna inlägg så ser jag vad du menar med att det generellt kan tolkas som en bidragande, negativ segregering riktad mot kompetativa spelare och att det kan framstå som en smula arrogant. Jag erkänner att det ÄR till största del en kritik, men då menar jag "kritik" i ordets neutrala bemärkelse, och inte en sågning eller ett försök att se ner på vare sig människor, deras spelstil eller deras hobby. Som Fredrick den Store av Preussen skulle ha sagt: "Var och en skall få bli salig på sin fason!" Jag ska tona ner mitt språkbruk och mina ordval för att i framtiden inte framstå som dryg(are). Tack för ditt konstruktiva och positiva svar och en God Jul på dig :)

Tobias
Fluffmongo and proud!

Användarvisningsbild
LillePer

Turneringsklimatet just nu. Lite debatt.

Inlägg av LillePer »

Gamers weekend sker sista helgen i januari. Platsen är horred ca 5 mil söder om göteborg. Kika under m-wolf under turnerings fliken för mer info.

daskad

Inlägg av daskad »

Tobias skrev:För det första; Var och när äger Gamers Weekend rum?
http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... =75&t=7563 :)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

@ Karaghul. Fast tendensen att "döma" folk utifrån synen på hobbyn eller deras "spelkultur" är inget nytt. Det kan vara så att fokus har förskjutits en aning och att de som upplever sig kritiserade inte är helt vana vid det. Själv har jag sedan länge vant mig vid att få ta skit på nätet efter att ha varit drivande i att arrangera turneringar som av många upplevdes vara annorlunda. Jag säger inte att man ska tvingas bli mer hårdhudad för att kunna hänga på diverse hobbyforum. Så ska det absolut inte vara. Men man kan inte tillåta sig ta allt som skrivs här med för stort allvar. För hur allvarligt kan det egentligen vara med vuxna män (och några kvinnor) som leker med småsoldater?

@ Tobias. Bor du kvar i Norrköping? Vore trevligt att ses över lite muffins. ;)

Debatten gör mig jätteintresserad av att arrangera lite Zone Mortalis på LinCon 2013. Tyvärr så är min tillgång på terräng begränsad... Men jag ska nog försöka få till något iaf. Kanske blir spela/pyssla/måla/fika -arrangemang.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Meister

Inlägg av Meister »

@Röde: En fluffigt kamanj/turnering i ZM skulle vara riktigt kul. Terräng frågan går nog att lösa om det finns intresse för det.

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Jävla cepen hela bunten.

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Silversixx skrev:Jävla cepen hela bunten.
För mycket snaps till skinkan?
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Skriv svar