Tack i förhand.
Airbrush för ca 1500:-
-
minipainterv
Airbrush för ca 1500:-
Finns det någon hyfsad airbrush för ca 1500-2000 kr. Skulle använda den till basecoating och måla tanks och terräng. Bor nära Malmö så kan inte köpa från typ Stockholm.
Tack i förhand.
Tack i förhand.
Re: Airbrush för ca 1500:-
Conrad.se har ett airbrush kit proffs för typ 1000kr. Då ingår kablar, airbrush och kompressor. Sen är det bra att köpa till lite grejer runtomkring, typ rengöringskit etc. Kolla conrad.se efter kittet, sen finns det en del relaterade produkter 
En av snubbarna på tale of painters har lovordat detta kit.
http://taleofpainters.blogspot.se/2011/ ... h-and.html
http://taleofpainters.blogspot.se/2011/ ... h-and.html
Är det bara själva airbrushen som du ska köpa för dom pengarna elller hela kittet med slangar och kompressor?
Om det bara är sprutan så finns det ett par fina allternativ
1: Badger renegade Här
2: Eller en uppdaterad version av renegade Här
3: Eller H&S evo i olika utföranden Här
Jag sj har en Badger renegade och en H&S infinity (som är en upphottad evo) Jag vart riktigt positivt översakad av badgern och använder den väldigt mycket nu. Ang H&S sprutor så skulle jag med den vetskap jag har idag aldrig köpa en infinity utan ist en evo. Anledningen är att det som man betalar extra för på en Infinity använder man aldrig, ALDRIG. Däremot skulle jag lägga extra kronor på att köpa CR+ versionen av evon ist. Men Badgern är riktigt trevlig
mvh
Om det bara är sprutan så finns det ett par fina allternativ
1: Badger renegade Här
2: Eller en uppdaterad version av renegade Här
3: Eller H&S evo i olika utföranden Här
Jag sj har en Badger renegade och en H&S infinity (som är en upphottad evo) Jag vart riktigt positivt översakad av badgern och använder den väldigt mycket nu. Ang H&S sprutor så skulle jag med den vetskap jag har idag aldrig köpa en infinity utan ist en evo. Anledningen är att det som man betalar extra för på en Infinity använder man aldrig, ALDRIG. Däremot skulle jag lägga extra kronor på att köpa CR+ versionen av evon ist. Men Badgern är riktigt trevlig
mvh
-
minipainterv
Jag skulle vilja ha ett set med kompressor med i också, sorry för jag var otydlig 
Vet någon vilket set som är bäst av dem där uppe?
Vet någon vilket set som är bäst av dem där uppe?
se upp med kompressorerna i dom billiga seten, då det är där dom kapar kostnaderna enligt min erf.
annars kan jag rekommendera biltemas dyrare variant av spruta, riktigt prisvärd.
köpte en sådan i panik en gång då min iawata modell dyr var spårlöst försvunnen.
och vart positivt överraskad! klart värd pengarna.
dock var det här vanlig motivlack och det är rejäl skillnad på densitet osv på färgerna.
men jag tror inte att den skulle skämma ut sig som första "luftbortste"
om du har råd, lägg en slant på en "riktig" kompressor.
då menar jag typ liten oljefri garagevariant. ca 1000:-
brukar då ha både manometer, regulator samt tank. vilket är viktigt så du kan ställa
lufttrycket.
tank är bra både för psyket och för kompressorn, då den inte går hela tiden.
dom små har en tendens att gå varma.
detta vet jag med särskild insikt då jag jobbar som servicetekniker på ett av de större
verktygsvaruhusens serviceavdelning, med reklamationsreparationer.
annars kan jag rekommendera biltemas dyrare variant av spruta, riktigt prisvärd.
köpte en sådan i panik en gång då min iawata modell dyr var spårlöst försvunnen.
och vart positivt överraskad! klart värd pengarna.
dock var det här vanlig motivlack och det är rejäl skillnad på densitet osv på färgerna.
men jag tror inte att den skulle skämma ut sig som första "luftbortste"
om du har råd, lägg en slant på en "riktig" kompressor.
då menar jag typ liten oljefri garagevariant. ca 1000:-
brukar då ha både manometer, regulator samt tank. vilket är viktigt så du kan ställa
lufttrycket.
tank är bra både för psyket och för kompressorn, då den inte går hela tiden.
dom små har en tendens att gå varma.
detta vet jag med särskild insikt då jag jobbar som servicetekniker på ett av de större
verktygsvaruhusens serviceavdelning, med reklamationsreparationer.
min blogg http://swepaint.bloggaren.net