Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
katzenjammer

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av katzenjammer »

Det är en nefarit från mutant chronicles. Han tillhör galna guden muja-någonting och det finns artwork på honom. Ska kolla!

http://www.cygot.com/mcgame/picts/compo ... sanity.jpg där har vi pappa som nefariten tillhör och figuren till stor del ska efterlikna.
Flesh is a design fault

Azaroth

Inlägg av Azaroth »

Rahv skrev:Målade lite terminators inför en omgång Zone Mortalis nu i veckan.
Here is zhe sergeant.
Forgeworld borde hyra in dig istället för killen som målar deras Death Guards. Din var hästlängder snyggare.

Rahv

Inlägg av Rahv »

Tack för de snälla orden grabbar. :)

Stefan-RT

Inlägg av Stefan-RT »

Jag håller med, din FW termie är snyggare än vad de målar själva.

Nu vet ja inte hur duktig du är annars, men måla Zonen gubbar så kan man lägga ner lite mera
själ och hjärta på dem, än om du hade målat 2000p armé ?

Rahv

Inlägg av Rahv »

Tack. :)

Tja, de ingår i min pre-heresy DG-armé, dvs. de är inte dedikerade till Zone Mortalis, så de har väl fått ganska normalt med tid och kärlek.

eldrak

Inlägg av eldrak »

Bild
En halv DKoK-armé uppställd för att få en dusch av svart och sedan mörkgrå (gunship grey).

Bild
Testfilur, snabbt målad

Gårdagens målande bestod av byxor till 50 man. Klurar fortfarande på färgval till hjälmen. Vitt, grönt eller mörk metall.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Limmade ihop min senaste Flyrant. Han fick Carnifex-ben för att biffa till honom lite, detta är såklart warlorden i armén, beefcake!

Bild
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Snyggt! Vilken skön attityd han fick med de benen, typ: Bring it on, bitch - men hur kan du ha sådana ben över? Slaktat en Carnifex? :shock:

Själv färdig med båda mina Zoanthropes nyss.
Bild

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Captaingallas skrev:Snyggt! Vilken skön attityd han fick med de benen, typ: Bring it on, bitch - men hur kan du ha sådana ben över? Slaktat en Carnifex? :shock:

Själv färdig med båda mina Zoanthropes nyss.

Tackar :)

Haha, har så många carnifexar så skulle kunna bygga tre sådana här till och fortfarande ha 5 fexar över ;)

Diggar Zoanthropes! Riktigt schyssta! Jag är så trött på de modellerna (mina i metall), de bara tippar hela jävla tiden, ska nog försöka få ta i finecast sådana :P
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Flogger skrev: Haha, har så många carnifexar så skulle kunna bygga tre sådana här till och fortfarande ha 5 fexar över ;)
Tack! Så många?? Gissar att du också älskade dem i förra codexet, undrar vad tusan som motiverade en dubbling av poängen och justering så att alla i samma unit måste vara exakt likadana i nuvarande, och ser fram emot när de blir grymma och prisvärda igen i nästa bok? :D

Skriv svar