Info GothCon 2013

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Palmer

Re: Info GothCon 2013

Inlägg av Palmer »

varför inte göra modeller av tuneringar med o utan list-komp i cyberymden och sedan köra denna tunering ett par tusen gånger (i cyberrymden). så får vi svaret. någon smart person skulle ju kunna skriva en doktors avhandling på det...
personligen bryr jag mig inte. jag vill spela trevliga roliga matcher med trevligt folk. om jag eller personen har en ost lista e det väll personens val att inte gotta ner sig i fluffet (eller osten)
Jag spelar inte för att vinna men det händer ibland

Användarvisningsbild
The Gretchin

Inlägg av The Gretchin »

Palmer skrev:varför inte göra modeller av tuneringar med o utan list-komp i cyberymden och sedan köra denna tunering ett par tusen gånger (i cyberrymden). så får vi svaret. någon smart person skulle ju kunna skriva en doktors avhandling på det...
personligen bryr jag mig inte. jag vill spela trevliga roliga matcher med trevligt folk. om jag eller personen har en ost lista e det väll personens val att inte gotta ner sig i fluffet (eller osten)
+1
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Leidermark

Inlägg av Leidermark »

Kanske en extremt dum o korkad fundering men: När och hur kan man anmäla sig till turneringen?

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Leidermark skrev:Kanske en extremt dum o korkad fundering men: När och hur kan man anmäla sig till turneringen?
Inte ännu. Vi kommer att gå ut med info i god tid innan anmälningen öppnar. Vi försöker bara klura ut ett bra sätt att undvika att folk anmäler sig för säkerhets skull men egentligen inte tänker åka på turneringen. Förra året hade vi som mest över 150 anmälda, men det var bara runt 110 pers som dök upp på turneringen (kommer inte ihåg exakt hur många det var). Och det vill vi försöka slippa i år.

Molgorain

Inlägg av Molgorain »

Kombinera anmälan med att skicka in armelistan.
Om man anmäler sig och samtidigt skickar in listan, så är man klar.

Men om man bara anmäler sig och inte skickar in någon lista, så ligger man i "limbo" och väntar tills listan är inskickad.

Användarvisningsbild
speedfreek

Info GothCon 2013

Inlägg av speedfreek »

Och kombinera med straff för byte av lista.

Leidermark

Inlägg av Leidermark »

Mortarion skrev:
Leidermark skrev:Kanske en extremt dum o korkad fundering men: När och hur kan man anmäla sig till turneringen?
Inte ännu. Vi kommer att gå ut med info i god tid innan anmälningen öppnar. Vi försöker bara klura ut ett bra sätt att undvika att folk anmäler sig för säkerhets skull men egentligen inte tänker åka på turneringen. Förra året hade vi som mest över 150 anmälda, men det var bara runt 110 pers som dök upp på turneringen (kommer inte ihåg exakt hur många det var). Och det vill vi försöka slippa i år.
Betalning = anmälan, det utesluter alla slackers, och om de skulle falla av så får ni fett med cash ;)

Användarvisningsbild
speedfreek

Info GothCon 2013

Inlägg av speedfreek »

Funkar ännu bättre.
Om ni vågar...

Karaghul

Inlägg av Karaghul »

En liten fråga, då jag aldrig varit med på Gothcon, inte spelat så jättemånga kompade turneringar, och för den delen inte spelat särskilt många stora turneringar i Sverige heller.

Gothcons subjektiva komp: Får man "dålig"/låg komp enbart baserad på om listan är hård/mjuk, eller kan man även få "dålig"/låg komp om listan betraktas som "tråkig" (en del upprepningar), även om den kanske inte är exceptionellt bra? (Och såklart även motsatsen).

Och för den delen, hur brukar det generellt sätt kunna se ut på subjektivt kompade turneringar? Komp baserad på listornas hårdhet, eller hårdhet och även "denna ser ut som rolig/tråkig lista"?

Tack så mycket på förhand! :)

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Nu för tiden är det endast listans hårdhet som vi tittar på och det är nog samma sak på de flesta andra sub-kompade turneringar.
Alexander Merinen

Skriv svar