Info GothCon 2013

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Karaghul

Re: Info GothCon 2013

Inlägg av Karaghul »

Zurken skrev:Nu för tiden är det endast listans hårdhet som vi tittar på och det är nog samma sak på de flesta andra sub-kompade turneringar.
Uppfattad.

Tack så mycket för svaret. :)

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Värt att tänka på är att extrema listor ofta kan få lägre komp än vad de kan verka förtjäna då vi tittar på listans potential.

T.ex. om du har väldigt mycket fordon, så blir det väldigt svårt för arme´er utan väldigt mycket anti-tank att hantera, men du själv kanske har stora problem om du möter en lista gjord för att hantera många fordon.

Sen är det ofta att två av samma val är mer än dubbelt så bra och detta kommer att synas i kompen. T.ex. 2 Vindicators är mer än dubbelt så bra än 1.
Alexander Merinen

Warmaster

Inlägg av Warmaster »

Kommer det finnas något sätt att hindra att folk strategiskt maskar? Detta brukar drabba mig cirka en gång på varje turnering.

Särskillt illa var det förra Gothcon när min, på papperet chanslösa, motståndare vann med tre spelade rundor, där han sköt några mjuka enheter. Rundorna var perfekt avvägda så att jag inte skulle få en extra fjärde runda. Detta trotts att han hade en bloodagels lista som pga en stor och dyr terminator enhet var rätt så liten. Medan jag lyckades spela alla andra matcher med en timme till godo.

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Om inte ett vänlig påpekande ökar tempot kommer jag spatsera runt som icke-spelande arrangör. Påpeka det till mig så löser vi det.

I år kommer vi ha bra med tid för varje match, så ett straffsystem tycker jag inte ska behövas.

Nora

Inlägg av Nora »

Hej
Är het ny, men överväger att anmäla mig till turneringen men tänkte höra mig för lite först.
Hur förhåller ni er till egenkonverterade figurer? Jag kör Orks och har bland annat en Land Raider som jag har gjort om till en Battle Wagon.

Joakim

Inlägg av Joakim »

Brukar inte vara några problem så länge den är orkifierad på något vis. Är du osäker om några konverteringar så är det bara att lägga upp dem i en tråd där de passar för beskådning. Roligt med nya ansikten till Gothcon!

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Nora skrev:Hur förhåller ni er till egenkonverterade figurer? Jag kör Orks och har bland annat en Land Raider som jag har gjort om till en Battle Wagon.
Så länge det syns vad det är så är det inga problem. Det finns många battlewagons som är byggda med en landraider som grund. Men den bör vara ombyggd så att det syns att det är ett orkfordon. Plus att vapen och uppgraderingar måste vara korrekta.

Kerrai

Inlägg av Kerrai »

Hmm, vad jag kan se är anmällan igång till Gothcon. (?)

http://www.gothcon.se/webbanmalning/public/index2.php

Jag har i alla fall lyckats anmälla mig och skicka in betalning
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Samma här, har också anmält mig och betalt.
Dock ska man även anmäla sig på 40K arrangörens hemsida och där är anmälan inte upplagd än.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Ooooh, då ska jag anmäla mig så fort jag kommer hem från jobbet! :)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Skriv svar