Det läser jag som att ifall man vill kan man välja att reserves kommer in först och att psychic powers kommer efteråt... vilket i sin tur gör att jag kan slänga Guide på en War Walker sålänge min Psyker fanns på slagfältet innan. Missförstår jag något?Q: Blessings are manifested 'At the start of the psykers movement phase' - does this mean they happen simultaneously with Reserves, Outflanking rolls etc and if so which are resolved first?
A: They do occur simultaneously - as such, the player whose turn it is decides in what order these things occur as per page 9 of the Warhammer 40,000 rulebook
Psychic powers + Enheter från reserves
Psychic powers + Enheter från reserves
Visst stämmer det väl att man nu kan använda psychic powers på enheter som kommer ur reserves? Är exakt så jag tolkar FAQ, iallafall:
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Psychic powers + Enheter från reserves
Nej det kan man inte. Du kan välja att rulla reserv-SLAGEN före eller efter. Men börjar du flytta modeller är det för sent att trolla.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
reserver kommer in vid "start of turn". spells läggs i "start of psykers movement phase".
i sverige tolkas det som att "start of turn" är samtidigt som "start of movement phase" egyersom det i inledningen beskrivs att en game turn inleds med movement och det inte finns en "start of turn"-fas.
edit: därav att tröger skriver nej.
i sverige tolkas det som att "start of turn" är samtidigt som "start of movement phase" egyersom det i inledningen beskrivs att en game turn inleds med movement och det inte finns en "start of turn"-fas.
edit: därav att tröger skriver nej.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Jag tycker nog i och med denna FAQ att man får göra så!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
håller med dig. det är dock inte så det spelats tidigare.daskad skrev:Jag tycker nog i och med denna FAQ att man får göra så!
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Men gå tillaka till regelboken och läs om reservers intåg på spelplanen igen. Det står att reserverna är de första sakerna som skall flyttas, det står _inte_ att reservintåg är en out-of-sequence-move som görs at the start of movement phase.
Ja' än't bittä'!
FAQ:n är dock väldigt tydlig med att man får göra det..
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
De är väldigt tydlig med att man får trolla till sig ett plus i reservslaget ja (psychic communion eller vad grey knights powern heter). Jag ser absolut ingen tydlighet om movement i det där faq-svaret.
Ja' än't bittä'!
Så som jag läser FAQn kan du antingen:
1. Slå psychic powers -> rulla reserver -> flytta reserver eller
2. Rulla reserver -> slå psychic powers -> flytta reserver.
1. Slå psychic powers -> rulla reserver -> flytta reserver eller
2. Rulla reserver -> slå psychic powers -> flytta reserver.
Alexander Merinen
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
+1Halvar skrev:De är väldigt tydlig med att man får trolla till sig ett plus i reservslaget ja (psychic communion eller vad grey knights powern heter). Jag ser absolut ingen tydlighet om movement i det där faq-svaret.
Det finns verkligen inget som säger att man skulle få trolla efter man har flyttat en modell (eftersom man då inte längre är i början av fasen/turen).
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis