vinterslaget den 23-24 februari 2013
Moderator: tue
- speedfreek
Re: vinterslaget den 23-24 februari 2013
Joakim skrev:Kort tid jag var anmäld, men Joakim Engström avanmäler sig igen....
Tydligen någon sådan där Bayb Barnmässa man skall gå på.
Gå inte på så lätta i framtiden...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Får väl erkänna att jag kan leva med en sådan mässa nu innan första barnet! Men menar, leksaker för barn, eller leksaker för vuxna... hum!!!!!
Finns det möjligheter att komma på fredagen och sova någonstans?
/Han som kommer från långtbortihelvete...
/Han som kommer från långtbortihelvete...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Fuuuuuuuuuu....
Stryk det i posten ovanför. Jag kommer inte att kunna spela. Det är för långt bort för mig. Jag hinner inte hem efter arrangemanget, inte ens till Gävle. (Samt att tågbiljetten skulle kosta typ en halv armé...)
Linus Widner avanmäler sig alltså.
Stryk det i posten ovanför. Jag kommer inte att kunna spela. Det är för långt bort för mig. Jag hinner inte hem efter arrangemanget, inte ens till Gävle. (Samt att tågbiljetten skulle kosta typ en halv armé...)
Linus Widner avanmäler sig alltså.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
För er som undrar komplinjer kommer upp i veckan.
Ja det går att sova fre-lördag i sovsalen.
kontonummer för föranmälan kommer också i veckan
Ja det går att sova fre-lördag i sovsalen.
kontonummer för föranmälan kommer också i veckan
Oscar miranda, gast vill komma och dö med sina orks orks orks....
Tim Sjöholm ifrån tok dyker upp!
Då jag kommer kompa Vinterslaget. (Jag kommer säkert be någon i min närhet dubbelkolla så inga större fel görs
) så bör ni få lite info om den:
Kompen på Vinterslaget kommer följa samma riktlinjer som under Gamers Weekend. Ni kan med fördel titta på länken om kompinformation till GW:
http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... =75&t=7966
Ni kan även titta på listorna på GW för att få ett hum om hur de kompades. Använd denna länk:
http://tok.sverok.net/tto/tournament.ph ... showResult
Vad har jag lärt mig om kompen sedan dess?
Defence Line kommer kompas lite hårdare. Detta beror såklart på hur mycket listan tjänar på linjen.
Många scoringenheter kommer kompas lite hårdare
Horder(med dåliga saves) lättas på. Detta då saven från 5e är klart sämre samt fokus fire till kommit.
Stjärnor och hur de funkar får noggrannare koll (Fortune, Chronometer och andra tricks måste jag som bedömare vara mycket noggrannare med)
Vissa listor var felkompade under GW, fast inte mycket, och det kommer säker bli några fel i halmstad också men jag tycker att GW var en klart bra kompning generellt sett.
Kompen på Vinterslaget kommer följa samma riktlinjer som under Gamers Weekend. Ni kan med fördel titta på länken om kompinformation till GW:
http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... =75&t=7966
Ni kan även titta på listorna på GW för att få ett hum om hur de kompades. Använd denna länk:
http://tok.sverok.net/tto/tournament.ph ... showResult
Vad har jag lärt mig om kompen sedan dess?
Defence Line kommer kompas lite hårdare. Detta beror såklart på hur mycket listan tjänar på linjen.
Många scoringenheter kommer kompas lite hårdare
Horder(med dåliga saves) lättas på. Detta då saven från 5e är klart sämre samt fokus fire till kommit.
Stjärnor och hur de funkar får noggrannare koll (Fortune, Chronometer och andra tricks måste jag som bedömare vara mycket noggrannare med)
Vissa listor var felkompade under GW, fast inte mycket, och det kommer säker bli några fel i halmstad också men jag tycker att GW var en klart bra kompning generellt sett.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
vinterslaget den 23-24 februari 2013
Ska du spela och isåfall vem kompar dig? Annars låter det tipptopp.