Precis! Det kan väl inte vara så svårt eller? En Hurricane Bolter är tre Bolters. Punkt slut.Mutt skrev:Lustigt att diskussionen gått över till om hurricane boltern är ett eget vapen eller om det är tre bolters!
Den är för övrigt tre bolters. En hurricane har inga stats - ingen range, styrka eller vapentyp.
Boltgun + standard of Devastation
- The Gretchin
Re: Boltgun + standard of Devastation
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).
Regeltekniskt finns det inga stats för en "bolter", bara för en "boltgun" enligt alla weapon summarys från de codexar där vapnet ingår, inklusive regelboken.
Känns som argument nog för att de endast menar vapnet med namnet "boltgun" och inte alla vapen under kategorin "boltguns". Det finns inget annat sätt att formulera regeln, fast sjukt dumt att ha ett vapen och en vapenkategori med samma namn.
Känns som argument nog för att de endast menar vapnet med namnet "boltgun" och inte alla vapen under kategorin "boltguns". Det finns inget annat sätt att formulera regeln, fast sjukt dumt att ha ett vapen och en vapenkategori med samma namn.
Alexander Merinen
Är det bara jag eller kan bara Command squads köpa bra(och dyra flaggor)? Då fattar jag inte vad alla bråkar om då påverkar den ju max 4 bolters..
All units within...
Sant missade detta faktumet. Då förstår jag.Meister skrev:All units within...
gäller det alla friendly models, eller bara enheter från DA codexen?
DA codexen
Får jag bara fråga folk som argumenterar för annat än bolter (rapid fire-vapnet) ska få dra nytta av standaret: Är målet att fullständigt sabba spelet bortom all räddning för att på så vis kompensera för brist på social status eller för att bevisa att GW inte kan skriva regler?!! Man skäms ju ögonen ur sig när man ser folk gå loss på det här viset.....
Prepare to get your kick assed!
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!
Boltgun + standard of Devastation
Däremot känns det solklart att hurricane bolters räknas. De är ju boltguns..
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen