LBKmallen 6th v1.1

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
Flogger

LBKmallen 6th v1.1

Inlägg av Flogger »

DHettNeck skrev:Håller inte med dej alls flogger. Som mallen är gjord nu väljer man oftast en sak som är kompad och bryter den till max (förutsatt att kompen är viktig). På så sätt gör man stenhårda listor på komp 1-2, och när man kan gå runt systemet så lätt känns det lite meningslöst.
Du får jättegärna lägga upp en stenhård IG lista på komp 1, för jag ser set helt enkelt inte. Förklara gärna hur du tänkt med listan också :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
kombat

Re: LBKmallen 6th v1.1

Inlägg av kombat »

@Tobias sådana uttalande får dig bara att låta elitistisk och trångsynt. Vi alla gillar olika delar i spelet olika mycket men att påstå att tävlingspelare inte har kul är bara fel

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Flogger skrev:
DHettNeck skrev:Håller inte med dej alls flogger. Som mallen är gjord nu väljer man oftast en sak som är kompad och bryter den till max (förutsatt att kompen är viktig). På så sätt gör man stenhårda listor på komp 1-2, och när man kan gå runt systemet så lätt känns det lite meningslöst.
Du får jättegärna lägga upp en stenhård IG lista på komp 1, för jag ser set helt enkelt inte. Förklara gärna hur du tänkt med listan också :)
Nu tänker jag inte göra en lista åt dej. Men i IGs fall är det ju bara att skippa blobb/flygplan och sen osta på så jag ser verkligen inte hur det skulle vara svårt ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Fenris

Inlägg av Fenris »

Hur kan (Eldar) Nightwing vara så mkt hårdare kompad jämfört med (Dark eldar) Voidraven bomber?

"1 Each Flyer (Each Flyer after the first for Space Marine Storm talon, all Dark Eldar
Flyers and all Ork Flyers)"

Att Dark Eldar skulle vara en svag armé medan Eldar inte är det håller jag inte med om för fem öre, DE har en mycket nyare codex.
Jag misstänker att detta är felskrivet och att Eldar är en svag armé vilket gör att Nightwing kan användas med komp motsvarande Voidraven bomber.
Detta trots att voidraven bomber anses den hårdaste utav dessa två, då den har högre AV och fler HP men inte lika bra coversave.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Användarvisningsbild
DarkMessiah

Inlägg av DarkMessiah »

För att en Nightwing är IA och inte inräknad i kompen, då den bara täcker codex-saker och inte Forge World?

Fenris

Inlägg av Fenris »

DarkMessiah skrev:För att en Nightwing är IA och inte inräknad i kompen, då den bara täcker codex-saker och inte Forge World?
Värt att notera i mallen då kanske?
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Fenris skrev:
DarkMessiah skrev:För att en Nightwing är IA och inte inräknad i kompen, då den bara täcker codex-saker och inte Forge World?
Värt att notera i mallen då kanske?
Överlag brukar dock IA inte tillåtas om det inte anges specifikt.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Flogger

LBKmallen 6th v1.1

Inlägg av Flogger »

DHettNeck skrev:
Flogger skrev:
Nu tänker jag inte göra en lista åt dej. Men i IGs fall är det ju bara att skippa blobb/flygplan och sen osta på så jag ser verkligen inte hur det skulle vara svårt ;)

Förstår inte vad "osta på" betyder när man spelar utan ost?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
LillePer

LBKmallen 6th v1.1

Inlägg av LillePer »

Bara för att det värsta inte tillåts betyder inte det att hela codexen blir bajs. Man kan fortfarande göra väldigt hårda listor.

bjorn

Inlägg av bjorn »

Förstår inte vad "osta på" betyder när man spelar utan ost?[/quote]
En tio chimor fulla med meltor och plassmor uppbackade av en massa auto/laser är på inga vägar dåligt.

//Björn

Låst