Allierade Tau

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
kelaino

Re: Allierade Tau

Inlägg av kelaino »

@Dhettneck. Jag förstår att du tycker att fenris är provokativ, jag håller med, men försök att inte vara otrevlig tillbaka, det hjälper (bevisligen) inte. ;)

@Fenris. Jag tycker du skriver en del bra saker, men när du skriver så aggressivt så tar folk illa vid sig istället för att lyssna på det vettiga. Jag har kikat på dina kommentarer i den här tråden för att exemplifiera. Det är mina åsikter men jag tror att andra kan hålla med mig. Se inte detta som ett påhopp utan ett sätt att få dig att förstå var etikettnivån ligger så vi kan få glädje av dina bra idéer.
Fenris skrev:Target lock är inte speciellt prisvärt eftersom man ändå måste välja ut bägge målen innan man avfyrar några skott, men jag får erkänna att jag blandade ihop den med targetting array som är ännu värdelösare.
Helt ok, imho, din åsikt, starkt uttryckt, men utan personangrepp.
Fenris skrev:När resten av armén verkade valda av en slumpgenerator, så antog jag det värsta.
Det här är ett personangrepp, lägg ner sån't så kanske folk lyssnar på den konstruktiva kritik som faktiskt finns i dina inlägg.
Fenris skrev:Var det där ett trollförslag?
Är bara otrevligt, låt bara bli sån't.
Fenris skrev:Shas'el har skumma meningslösa uppgraderingar, och tänkte du ta honom så billig som möjligt skit i drönarna och ta ett par mörkerglasögon istället.
Kan du istället skriva "jag förstår inte riktigt uppgraderingar på Shas'El, vill du hålla honom billig förslår jag BSF istället för drönarna". (eller liknande)
Fenris skrev:Varför har du en shas'ui med bonding knife, det är helt bortkastade poäng, såvida du inte tycker shas'uin är värd sin bättre statline, men bonding knife är poäng i sjön.
prova istället "På bara 6 man tycker jag att Ld8 och ralla under hälften inte gör så mycket nytta, då de är så lätta att döda hur som, håll dem billiga istället".
Fenris skrev:Varför har du team leader i dina broadsides,
Helt ok kommentar.
Fenris skrev:försöker du kasta bort poäng
Är däremot rätt otrevligt, speciellt om palmer är lite ny till spelet och inte har hunnit lära sig vad som är bra (jag har ingen aning).:)
Fenris skrev:Vilken armé hade du tänkt alliera med?
Fullt motiverad fråga, jag undrar också.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Fenris

Inlägg av Fenris »

Ok kelaino, jag ska försöka bättra mig med etiketten.
Jag menade absolut inget illa mot palmer, men listan verkade ogenomtänkt och skulle behöva djupare förklaring.

Anledningen till att jag inte tycker att bonding knife (vilket jag misstänker är anledningen till att uppgradera till shas'ui) är ett bra alternativ är för att den endast är användbar om enheten har endast en fire warrior kvar. Regroup görs på normal Ld så länge man har minst 25% kvar, och är det 2 fire warriors kvar, så är det 33% av enheten.

Om du tänkt använda shas'el tillsammans med broadsides, så skulle jag rekomendera shield drones och iridium armour, då enheten redan är ganska tungfotad och drönare med 2+/4++ save är ganska hårda.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Palmer

Inlägg av Palmer »

ok.

jag kanske var lite otydlig. min lista är skriven för att få lite intressanta modeller att spela med. framförallt för att ha kul på tuneringen. med detta sagt så vill jag ju gärna ha lite uteffekt av modellerna oxå. detta är oxå första gången jag tänkte spela med tau och då tänkte jag att jag frågar vad folk tycker om mina idéer. men man blir lite förbannad när folk neggar på det man skrivigt, specielt eftersom det inte kommer någon direkt konstruktiv kritik. och jag her spelat ett tag (4regelböcker). nog om det.

NU TILL MIN LISTA:
denna lilla lista skall in i en IG lista vid senare skede (med en del plattor). tanken e att ha lite mer anti-tank och en fisk som tar objektiv. chefen har jag en häftig idée om: Deppa han och ha ihjäl tite grejor som står o dräller -för att jag kan och det e coolt. :D
jag har läst det ni har skrivit o lite ändringar e gjorda:

Shas'el
+TL Burrstcannons, Missile pod, Hard Wired Multi-tracker, Hard Wired drone controler, 2 gun drones

FireWorrior
*6
+Devilfish +Disrution pods, Sms, Multitracker

Brodsides
*2 +Advanced stabilisation system, +teamleder, targetlock

Synpunget o förslag är välkomna
o tack för översättningen kelaino
Jag spelar inte för att vinna men det händer ibland

Joakim

Inlägg av Joakim »

Jag hade kanske funderat på att lägga till Shield Drones på dina Bredsidor. Vad har du för armé i övrigt att alliera in dig i?

Bronson

Inlägg av Bronson »

Angående target lock så blev det gråtfest när GW trollade bort den i sin faq. Men sen blev det skrattfest när dom insåg att det dom rökt kanske inte va så bra. Point is.... target lock är sjukt bra på Bredsidorna.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Skriv svar