The sins of Cacophony, Emperor's Children

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Shinobi_8745

Inlägg av Shinobi_8745 »

Ja, då är det väl dags att göra debut här för att sporra mig själv till att avsluta ännu ett projekt.

Dryga 3-4 veckor före senaste FAQ'en kom så köpte jag på mig lite Sonic Weapon upgrade packs, och lät dem ligga ett tag då jag hade fullt upp med ett Dark Eldar projekt.

Nu med nya FAQ'en så fick jag ju plötsligt användning av mina överblivna Blastmasters och började sätta igång sakta men säkert!

Mitt mål är väl att få dryga 3-4000 poäng målat och spelbart.

Vi börjar med böset...

Bild

Och testfiguren.

Bild Bild

Och min Chaos Lord som är på g.

Bild

Detta är också första gången jag lekt med airbrush, då jag kört Emperor's Children färgen, sen en 1:1 med samma rosa och Ceramite White på axlar, huvuden och knän, sedan individuellt kört på en röd wash i alla skåror.

Jag hoppas att vid nästa vecka ha en färdig enhet och fler på byggstationen!

Användarvisningsbild
Röde

Re: The sins of Cacophony, Emperor's Children

Inlägg av Röde »

Trevligt med lite temat Chaos...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Framför allt trevligt med lite Slaanesh!

Vad säger nya FAQn?

Användarvisningsbild
Shinobi_8745

Inlägg av Shinobi_8745 »

Nya FAQ'en säger att enheter på under 10 mannar får nu ta 1 Blastmaster samt att en enhet på 10 mannar får ta 2 Blastmasters.

Och den lilla saken att Sonic Champions nu lyckats hitta sina close combat weapons i sin equipment hörna som saknas i den skrivna boken.
Det är just biten med Blastmasters som är intressant för min del, antingen 6 manna squads med en, eller 10 manna squads med 2.

Sen fick jag svar av ForgeWorld nu i ett mail att Helbrutes fortfarande går att uppgradera till Sonic Dreadnoughts, så för spelandet här hemma kommer jag från och med slutet av denna månad ha 3 stycken att leka med, sen om FW gör en uppdaterad FAQ eller om en turneringsarrangör som tillåter FW tycker att FW mailet räcker så hoppas jag att kunna dra med dem på turneringar också, speciellt GothCon som jag nu tänkt få dessa färdiga till.

Blom

Inlägg av Blom »

Ser bra ut!

Kul att du använder mycket bits ifrån raptors/warp talons mycket snygga huvuden/chainswords faktist.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Shinobi_8745

Inlägg av Shinobi_8745 »

Tackar~

Jag tänkte ska bara använda huvuden från Raptor/Warp Talons, ser lite Slaanesh-y ut i mitt tycke, samt shoulder pads/armar till mina CCW nissar~

Användarvisningsbild
Shinobi_8745

Inlägg av Shinobi_8745 »

Slängt lite färg på "Lården" nu.

Bild

Bild

Går lite segt med de andra, men jag tror att jag börjar få lite fart nu, hoppas bara jag hinner få allt färdigt till GothCon!
Senast redigerad av 1 Shinobi_8745, redigerad totalt 10 gånger.

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Ser snyggt ut, gillar yxan med chaos ögat!

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Riktigt snygg lord! Jag älskar det faktum att GW släppte en sån skön kitbash-låda som raptors/warptalon lådan, för det är väl nästan ingen som kör med raptors/warptalons tror jag, hehe...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Pff! Undertecknad ska minsann bygga Raptors! Att armarna och huvudena i viss mån går till det här rosa projektet kan vi tala tyst om...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar