Gothcon DE

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Pappersbåt

Re: Gothcon DE

Inlägg av Pappersbåt »

Kanske byta ut en blastervenom med en till 5 scourges med heat lances.

Bikes är superkul, kanske en 6-manna squad med arena champion med venomblade och någon rolig upgrade.
Om du tar bort Razorwingen har du råd med 6 bikes med 2 heat lances men då är du en heavy support kortare...
Carl Lagerblad
Lottomannen skrev: Jo, det brukar ju vara lite som en fransk bakfylla. Antingen för mycket ost eller för mycket whine.

Clara

Inlägg av Clara »

Några ändringar. Ett heavy support kanske fungerar nu när jag har en lance till fots. La till en liten enhet beastmasters (utan clawed fiend). Beastmasters skulle ju dock kunna gå och bli 6 bikes med två heat lance (samma poäng). Nu när det är så många fotgubbar kändes det som att några troféer kunde vara vettigt, vet dock inte om de är värda det hela. Två blasters räddar ju upp att jag bara har ett heavy litegrann, känns inte som att det är värt att nedgradera en av dem till shredder.

HQ
Lelith Hesperax 175p
Haemonculus, Casket of Flensing 60p

Troops
8*Wyches, Haywire Grenades, 1*Shardnet and Impaler 106p
-Raider, Dark Lance, Night Shields , Grisly trophies 75p

20*Warriors, 2*Splinter Cannon, Sybarite 210p

10*Warriors, Dark lance 115p

5*Warriors, Blaster 60p
-Venom, 2*Splinter Cannons, Night Shields 75p

5*Warriors, Blaster 60p
-Venom, 2*Splinter Cannons, Night Shields 75p

10*Warriors 90p
-Raider, Dark Lance, Night Shields, Splinter Racks, Grisly trophies 85p

Fast Attack
5*Scourges, 2*Heat Lance 134p

3*Beastmasters, 4*Razorwing flocks, 5*Khymerae 156p

Heavy Support
Ravager, 3*Dark Lance, Night Shields 115p

Totalt 1591p

Apocswe

Inlägg av Apocswe »

Det ser ut som en riktigt rolig lista att möta samt spela.. en del variation, inte för många pappersbåtar men tillräckligt många för att oroa en del spelare :)

Samt kanske den näst coolaste HQ som DE har :P (Drazhar är trots allt den fräckaste)

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Nä nä Lelith är klart coolast. Area gudinnan är bara fräckast av de alla.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

kraftman

Inlägg av kraftman »

Jag tycker listan ser kul ut och har faktiskt funderat på att själv spela med något liknande om det blir DE i år !

Men jag tror att du behöver mer Anti tank. Du kanske kan byta ut någon troop mot trueborns med två lansar.

Jag skulle nog skaffa mig en 6:a med bikes också, men behålla beasts för synergi. En trea bikes är lättare att gömma men håller inte lika bra. Det är jäkligt kul att stressa motståndaren med bikes och sen gömma sig efter shooting. Du kan ju alltid speltesta och se vad du tycker..

Sen kan jag tycka att DE överlag har fått mycket kompstraff tidigare för att dom KAN lyckas med bra alfastrike men med tanke på hur bra komp vissa SM listor verkar få och nerf av Venoms och assault pga overwatch så tycker jag att DE överlag borde få högre komp. Det är så sällan man ser DE komma högt på turneringar.

troligt

Inlägg av troligt »

Hej!

Din senaste lista ser bra ut i mitt tycke. Lelith är fortfarande starkare än folk ger henne credit för och Haemon är stabil den med för sina poäng.

Du har 6 scoring units, du har svar på Mech i form av 6st long range lances, 4st short-medium lances och Haywire Grenades. Poison skott från Warriors och Venoms är bra mot horde / high toughness snubbar. Beasts är bra i största allmänhet.

Det är i mitt tycke en bra all-comers lista som fortfarande ser rolig ut att spela och torde ha god chans för både vettig komp, men även ett vettigt resultat.

Dina två största utmaningar kommer att vara att hantera 2+ saves, då du inte riktigt har mängden Venoms att "spamma" igenom det, eller slå igenom det med Incubi. Men med lite välpositionering och välutnyttjande av dina befintliga Lancar så kommer du nog långt även mot 2+ saves.

Den andra utmaningen kommer att vara flyers, men så är det tyvärr för många som det ser ut idag, och jag är inte säker på att egen flyer är en vettig lösning heller. En Aegis Defence line med Quad Gun däremot hade räckt långt.

Men som jag sade från början, jag tycker du har byggt en stark och rolig all-comers lista som jag tror kommer både kompa och fungera utmärkt.

// Danne

Användarvisningsbild
Pappersbåt

Inlägg av Pappersbåt »

troligt skrev: Dina två största utmaningar kommer att vara att hantera 2+ saves, då du inte riktigt har mängden Venoms att "spamma" igenom det, eller slå igenom det med Incubi. Men med lite välpositionering och välutnyttjande av dina befintliga Lancar så kommer du nog långt även mot 2+ saves.
Flyg runt dom!
Carl Lagerblad
Lottomannen skrev: Jo, det brukar ju vara lite som en fransk bakfylla. Antingen för mycket ost eller för mycket whine.

Skriv svar