Warpstorm 7 2-3 Mars

Dragonknights anordnar turneringar i Helsingborg

Moderator: whistler

Fenris

Re: Warpstorm 7 2-3 Mars

Inlägg av Fenris »

Tydligen så långt ifrån min typ av turnering som möjligt.
1.Obstinat och dåligt betalning/anmälningssystem, eftersom man måste ha kreditvärdighet, en inloggning hos ett företag som förhoppningsvis sponsrar föreningen för detta, samt ha möjlighet att återfå pengar till sitt konto, som till råga på allt dessutom kostar en hanteringssumma.
2. Uppdrag som ger vissa typer av enheter galet stor fördel.
Tåliga troops som kan ta sig till objektiven snabbt är bra i samtliga uppdrag.
3. En kompmall som är skev.
Enheter som är dåliga får minus, medans vissa bra enheter slinker igenom. Starkare arméer än andra räknas som svagare m.m och inte ens IA för att hjälpa äldre codexar.

Hoppas jag inte var otrevlig på något vis nu.
Kul att någon vågar använda mysterious objectives och lite anorlunda terräng dock :)
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Fenris skrev:Tydligen så långt ifrån min typ av turnering som möjligt.
1.Obstinat och dåligt betalning/anmälningssystem, eftersom man måste ha kreditvärdighet, en inloggning hos ett företag som förhoppningsvis sponsrar föreningen för detta, samt ha möjlighet att återfå pengar till sitt konto, som till råga på allt dessutom kostar en hanteringssumma.
Eller så hör man av sig till arrangören och betalar på annat sätt som klart framstod i infon.
Fenris skrev: 2. Uppdrag som ger vissa typer av enheter galet stor fördel.
Tåliga troops som kan ta sig till objektiven snabbt är bra i samtliga uppdrag.
Tåliga troops är ALLTID bra i alla missions vad jag vet, och de är även därför de ofta kostar mer i poäng. Angående din idé av att man måste ta sig till objektiven snabbt, varför?
Fenris skrev: 3. En kompmall som är skev.
Enheter som är dåliga får minus, medans vissa bra enheter slinker igenom. Starkare arméer än andra räknas som svagare m.m och inte ens IA för att hjälpa äldre codexar.
Yeah, well that's just like..your..opinion...man..

LBK mallen är mys, men vissa bra enheter får för lite komp, helt rätt. Men sånt som händer ibland med kompmallar, fortfarande rejält restriktat jämfört med helt okompat.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
whistler

Inlägg av whistler »

1. Payson är föreningens primära val då det underlättar för oss, men om du läser noggrannare så ser du att om du verkligen inte vill så kan du även betala till konto. Du är den förste som har klagat på vårat system, så jag skulle nog säga att kundnöjdheten är god ändå.

2. Warpstorms missions har alltid varit lite annorlunda, det är det som gör det kul. Att inte alltid ha samma generic missions. Ser du svagheter/styrkor i missions så har du ju god tid på dig att bygga listor för att undankomma/utnyttja dessa, vilket också är syftet. Det är meningen att du skall behöva tänka till när du köper armén också, inte bara när du spelar. Spelar man för att vinna så måste man utnyttja ens möjligheter och undangå svagheterna. Spelar man inte för att vinna så är väl inget av ovan något problem.

3. Ungefär samma som punkt 2, fast annat ämne.

Vi välkomnar kritik. Det ger ju oss chans att förklara och skapa förståelse. Vi kör ju lite annorlunda och vid en första anblick så folk olika på upplägget, men i slutändan brukar de flesta gilla det.
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!

Användarvisningsbild
whistler

Inlägg av whistler »

Dammit, du hann först!
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!

egge

Inlägg av egge »

Sjukt bra sätt att betala, enligt min mening! Uppdragen precis så lagom virriga som jag kan tycka om och kompen gör att de värsta sakerna försvinner men sådana som jag kan köra vad jag tycker är hårt och anse mig ha en chans mot allt, utom Refabricated som säkert hittar ¤%&¤%/ hål i mallen. :wub:
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

@ Egge, har redan 2 idéer jag väljer mellan :)

WS e bland de bästa turneringarna jag varit på. Trevligt arr och roliga missions som inte följer de vanliga riktlinjerna utan man måste tänka lite utanför lådan. Saknar prisoncamp missionet dock :/
Payson tycker jag funkar mkt bra, klabbar det för dig så snack med arret så löser sig nog allt. De är väldigt trevliga killar, så med lite tur får du kanske en ny vän på köpet.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Inlägg av guildmaster »

Gulligt med er Bromance egge och olof. Vänta bara till mina ork-fluffers sopar banan och fintar er med svåra ord.

Jag har inga problem med varken betalningsmetod eller missions. Möjligt vis skulle jag vilja ha fler turneringar i södra sverige, då menar jag Skåne.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Karaghul

Inlägg av Karaghul »

refabricated skrev:Många tureringar i söder?
Finns väl bara Warpstorm?

För alla andra måste man ju åka till samernas rike(Halland, småland och lapphelvetet).

:D
För oss i Dalarna är "södra Sverige" allt söder om Eskilstuna. :lol:

Nej, men det verkar vara sjukt mycket aktivitet kring "Göteborg-Vargberg-osv-trakten", rätt avis som sagt. :wub:

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Duktigt sugen, men Vinterslaget helgen innan och Varberg helgen efter gör att hemfriden hade äventyrats å det grövsta om jag hade åkt ;)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

@ Karagul, jag kan lära dig lite geografi :)
Gränsen för norrland går ungeför vid hallands åsen och rakt österut. Söder om gränsen finns civilisationen, ifs så hamnar även blekingen söder om gränsen så vi kan väl kalla blekinge för mellansverige. Norr därom ligger norrland och längs i norr strax söder om stockholm börjar lapphelvetet.
Så som du ser så ligger de flesta turneringar i norrland.

@ Hylander, skippa varberg vettja. Det verkar som om de skulle ha konstig komp där. Gillar LBK-1 tröskeln, man får in elakheter men inte för mkt.
Snyggt och snävt. En allierad, eller en flygare, eller ett mkt bra val från codexen.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Skriv svar