Warpstorm 7 2-3 Mars

Dragonknights anordnar turneringar i Helsingborg

Moderator: whistler

Johannesson

Re: Warpstorm 7 2-3 Mars

Inlägg av Johannesson »

Tidigare år har missions varit betydligt mer udda. Denna gången känner jag mig fortfarande lite osäker kring att skruva till det för mycket med tanke på en del förändringar i och med 6th ed, så nu valde jag att mest kombinera lite olika regelboks-scenarion och ett extra stort objective mitt på plan (där det aldrig hamnar några objective annars med tanke på de nya reglerna...). Endast ett del-mission är inte från regelboken, övriga sex kommer direkt från regelboken, med vissa justering främst vad gäller hur man sätter ut objectives, vilket jag tycker är lite knas i 6th jämfört med i 5th. Och spionen är ju en av favoriterna från förr :) (och oroa dig inte olof, fånglägret dyker garanterat upp igen i framtiden).
Olof skrev:Gillar LBK-1 tröskeln, man får in elakheter men inte för mkt.
Snyggt och snävt. En allierad, eller en flygare, eller ett mkt bra val från codexen.
Precis så är tanken. Många på Warpstorm som spelare lite fluffigare (som tycks så populärt på sistonde...) listor och i 6th är det inte kul att göra det mot betydligt mer optade listor. Men något kul måste man ju få ha med :)

Många andra skumma, smått slumpartade warp-effekt idéer som inte kom med denna gången. Hade också en del WM/H SR2013 influerade idéer, men lämnade dem åt rätt spel. Kanske blir mer udda igen nästa gång :)

Och Alternating Terrain är det sätt vi alltid spelar på föreningen. Kanske får se upp för det i framtiden! (dock inte denna gången)

Hur som helst blir det säkert massa kul! Om inte annat dyker det ju upp massa kul folk :)
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Jag vill faktiskt påstå att dessa missionsen är de bästa på warpstorm någonsin. Jag tyckte det blev lite väl bananas tidigare och med lite mer sansade uppdrag så är det också bättre balans.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Betald och klar, skall bara spika lista... Har du nått tipps på vad man skall spela Egge?
BA, Cron, CSM eller Nids?

Sjukt sugen på lite frukt med :)
Btw, finns det ngt arret vill ha hjälp med dså kan jag nog ställa upp. Plocka lite efteråt har jag redan ställt in mig på.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Gustav

Inlägg av Gustav »

Vad menas med "motståndarens Deployment Edge" i spionmissionet?
Är det bara kortsidan eller alla tre bordskantsidorna på deploymentzonen?
Blir jobbigt för folk utan transporter eller teleport att ta sig 48 tum.

egge

Inlägg av egge »

refabricated skrev:Betald och klar, skall bara spika lista... Har du nått tipps på vad man skall spela Egge?
BA, Cron, CSM eller Nids?
Tja... jag vet att du mosar allt med necrons så dem blir ju ingen utmaning. CSM gör du säkert en ny fusksak med nya codexet så skippa dem med. Jag blir för knäckt av att bli konstant mosad av andra tyranidspelare så jag gillar inte dem heller. BA är kvar. Dem skall vara svåra att spela så upp till bevis!
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Allt BA guck e nedpackat. Mkt håller på att bli kaos. Det blir nids av det hela :)
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

xzay

Inlägg av xzay »

Har plockat upp mina färgbomber (slaaneshi CSM) och uppdaterat dem så att de funkar med den nya codexen och behöver måla 4 gubbar och en vinge och ett vapen på en drake inför det här sen om min fluffiga damon taint csm amré kommer att göra bra ifrån sig eftersom jag har spelat DE de senaste 4 3 åren så får vi se hur det går med att ha 3+ save. men tydligen spå kan jag komma bra till med 4++ save så en 3+ borde ju kunnna funka det också. ser fram emot det här. hoppas att alla kommer att ha en kul turnering igen.
//Alex Ljung

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Inlägg av guildmaster »

Är på mentalt träningsläger med mina orkler. Många armhävningar, skjutövningar och regelstudier kvar om vi ska pricka formtoppen. Några småkompletteringar ska så klart byggas och målas. Oavsett så kommer det bli grymt kul.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Johannesson

Inlägg av Johannesson »

Gustav skrev:Vad menas med "motståndarens Deployment Edge" i spionmissionet?
Är det bara kortsidan eller alla tre bordskantsidorna på deploymentzonen?
Blir jobbigt för folk utan transporter eller teleport att ta sig 48 tum.
Sant, det blir väldigt långt. Ska fundera på om det även ska gå att ta sig ut en bit upp på sidorna, dvs de 24" man får deploya på.

Ska ju inte krävas snabba transporter för att ens ha möjlighet på fem rundor...
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Användarvisningsbild
whistler

Inlägg av whistler »

Anmälda finns nu med i första postem. Hoppas det kommer in lite fler nästa vecka

Mvh Lorden
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!

Skriv svar