Battle of Atlantis I - 16-17 Mars, 2013
-
vagabond08
Re: Battle of Atlantis I - 16-17 Mars, 2013
Hej,
Jag skulle vilja anmäla mig: Anh Pham och vill dessutom sova över i lokalen. Vilken tid är samligen den 16:e? Mvh Anh
Jag skulle vilja anmäla mig: Anh Pham och vill dessutom sova över i lokalen. Vilken tid är samligen den 16:e? Mvh Anh
"As if I don't have enough to deal with, they basically turn Mephiston into a vampire Jesus" - Hitler says
Jag anmäler mig gärna men kommer inte komma om inte det finns platser lediga någon dag tidigare. Funkar detta?egge skrev:Finns det en chans att ni kommer utöka platser? Jag är klart intresserad.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
- DarkMessiah
@Anh Pham
Turneringen är full sedan ett tag tillbaka, men sätter upp dig som tredje reserv ^^
Samlingen är inte bestämd ännu, men det kommer nog bli 08:15 eller 08:30
@Egge
Namn?
Självklart funkar det, går ju inte direkt att hoppas att folk kan ta sig till Uppsala med kort varsel, utan hoppas då att du hinner få tillräckligt med förvarning ^^
Sätter dig som 4:e reserv.
**EDIT
Det bidde lite knas
Turneringen är full sedan ett tag tillbaka, men sätter upp dig som tredje reserv ^^
Samlingen är inte bestämd ännu, men det kommer nog bli 08:15 eller 08:30
@Egge
Namn?
Självklart funkar det, går ju inte direkt att hoppas att folk kan ta sig till Uppsala med kort varsel, utan hoppas då att du hinner få tillräckligt med förvarning ^^
Sätter dig som 4:e reserv.
**EDIT
Det bidde lite knas
Senast redigerad av 1 DarkMessiah, redigerad totalt 19 gånger.
- DarkMessiah
Haha my bad
Satt mitt en vassal-match när jag skrev, så hade tankarna på lite andra håll ^^
Anh Pham är givetvis 3:e reserv som listan visar, och Egge 4:e ^^
Anh Pham är givetvis 3:e reserv som listan visar, och Egge 4:e ^^
-
vagabond08
Hej,
Är det möjligt att utöka turneringen till 28 personer istället så alla i reserv kan vara med.
Sen en dum fråga här från mig eftersom jag har aldrig spelat i konvent förut men vad innebär komp 0? Innebär det att man kan köpa vad som helst utan straff poäng?
Den där LBK komp mallen så räknar de ut komp för fordon till exempel: AP8*/1750 bla bla (front+side+rear) 32+ får +1komp......betyder det att man räkna ut det där för varje fordon man köper? i så fall blir det typ max ett fordon i listan. Men vad är AP8*/1750?? Konstig matte....eller bara jag som inte fattar nåt av det de skriver.
Förlåt om jag låter lite förvirrad men det är bara för at jag har bara kört mot mina kompisar och kan inte dom där termerna ni snackar om. Nu har jag bestämt mig att öppna mina vyer för 40k konvent, så det ska bli spännande och få uppleva nya matcher mot andra spelare.
Hoppas nån kan förklara lite vettigare för mig så jag förstår. Tack!
Är det möjligt att utöka turneringen till 28 personer istället så alla i reserv kan vara med.
Sen en dum fråga här från mig eftersom jag har aldrig spelat i konvent förut men vad innebär komp 0? Innebär det att man kan köpa vad som helst utan straff poäng?
Den där LBK komp mallen så räknar de ut komp för fordon till exempel: AP8*/1750 bla bla (front+side+rear) 32+ får +1komp......betyder det att man räkna ut det där för varje fordon man köper? i så fall blir det typ max ett fordon i listan. Men vad är AP8*/1750?? Konstig matte....eller bara jag som inte fattar nåt av det de skriver.
Förlåt om jag låter lite förvirrad men det är bara för at jag har bara kört mot mina kompisar och kan inte dom där termerna ni snackar om. Nu har jag bestämt mig att öppna mina vyer för 40k konvent, så det ska bli spännande och få uppleva nya matcher mot andra spelare.
Hoppas nån kan förklara lite vettigare för mig så jag förstår. Tack!
"As if I don't have enough to deal with, they basically turn Mephiston into a vampire Jesus" - Hitler says
Komp 0 innebär att man inte får ta något som ger komp-poäng i LBK-mallen. T.ex. kan en Blood Angels-armé inte ha med Mephiston då han ger ett poäng.vagabond08 skrev:Sen en dum fråga här från mig eftersom jag har aldrig spelat i konvent förut men vad innebär komp 0? Innebär det att man kan köpa vad som helst utan straff poäng?
>AP*8/1750 beskrivs i början av mallen men jag förstår att det känns lite rörigt. Det innebär att om man får ha ">AP*8/1750" fordon så får man på 1750 poäng (vilket är det som spelas) ha 8 fordon utan att få komp-poäng, alltså max 8 fordon på BoA (i det exemplet). Lägg märke till att en del fordon räknas dubbelt och att AEGIS defence line räknas som tre fordon. Formeln är till för att antalet fordon ska ändras proportionerligt om man spelar annan poäng än 1750.vagabond08 skrev:Den där LBK komp mallen så räknar de ut komp för fordon till exempel: AP8*/1750 bla bla (front+side+rear) 32+ får +1komp......betyder det att man räkna ut det där för varje fordon man köper? i så fall blir det typ max ett fordon i listan. Men vad är AP8*/1750?? Konstig matte....eller bara jag som inte fattar nåt av det de skriver.
Det är lugnt, det är alltid kul med nya människor som åker på turneringarna, det är bra att du tar ansvar för att alla ska ha det så kul som möjligt genom att räta ut frågetecknen innan.vagabond08 skrev:Förlåt om jag låter lite förvirrad men det är bara för at jag har bara kört mot mina kompisar och kan inte dom där termerna ni snackar om. Nu har jag bestämt mig att öppna mina vyer för 40k konvent, så det ska bli spännande och få uppleva nya matcher mot andra spelare.
Antalet platser kan jag inte svara på då jag inte arrangerar, bara en fellow gamer som hoppas kunna hjälpa
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Tyvärr tror jag att det blir svårtvagabond08 skrev:Hej,
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
-
vagabond08
Hej Kelaino,
Tack för förklaringen, det hjälptes en hel del faktisk
.
Men om jag till exempel köper en Predator som har av13,12,10 = 35>32.....innebär det då att jag får komp +1? Eller får man köpa upp till 8 fordon oavsett?
Mvh
Anh
Tack för förklaringen, det hjälptes en hel del faktisk
Men om jag till exempel köper en Predator som har av13,12,10 = 35>32.....innebär det då att jag får komp +1? Eller får man köpa upp till 8 fordon oavsett?
Mvh
Anh
-
vagabond08
DHettNeck skrev:Tyvärr tror jag att det blir svårtvagabond08 skrev:Hej,
Är det möjligt att utöka turneringen till 28 personer istället så alla i reserv kan vara med.Varken terrängen eller utrymmet i lokalen räcker till fler bord som det ser ut just nu. Men vi kan titta på det.
Hej,
Om det inte går, när får vi som står i reserv veta om någon droppar ur? Ska jag som står i reserv skicka in en arme lista och betala i alla fall under tiden vi väntar?
Mvh
Anh