Nya Demoner!

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Lottomannen

Re: Nya Demoner!

Inlägg av Lottomannen »

Fejk, säger Bill
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Jag hoppas T8 stämmer på GUOn, det hade varit nice. Hade verkligen visat hur stor och fet den är, samt så dör oftast GUOn mot S5-6 saker eller till och med massor med S4 skott så vore gött att vara immun mot det.

Nu väntar jag bara på matt ward ryktet: "if you're army consists of units from only one god, all units in the army are scoring units".
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Fenris

Inlägg av Fenris »

hmm bloodthirster med samtliga furious charge, rage och blood without end känns inte så troligt, en av dem möjligen, och blood without end är nog antingen +D6 attacker, eller bonusattacker för varje wound, inte både och. rending på AP4 känns inte så troligt heller.

FNP på låg AP vapen känns inte alls seriöst, möjligen på hög AP, men jag tvivlar på att AP spelar roll för det, det tar för mkt tid att kolla AP. granater och en "förmåga?" som fifflar med andras S och T känns också för mycket.

Deamonettes och blodletters ser mer rimligt ut, men furious + rage knappast troligt, deamonettes har nog snarare furious assault än en specialregel.

Tzeentch wargear verkar helt galen, varför skul SM och endast SM vara bättre, och då lika mkt bättre än andra.
Nurgles blessing verkar rimlig.
sword of a thousand souls är nog max +1D6
Dance of death är ett regelnamn som harlequins redan har, och är troligen bara önsketänkande.

så summan av kardemumman med största sannolikhet, hitte på!
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Valrosskorv

Inlägg av Valrosskorv »

Lottomannen skrev:Fejk, säger Bill
Falsalarium, säger Bull.

Användarvisningsbild
LillePer

Nya Demoner!

Inlägg av LillePer »

Furious+rage är inte alls orimligt. Det är vad berzerkers fick i nya boken. Chaos marines med mark får ju rage/counterattack och kan köpa flagga som ger FC. Att marksen gör samma i demon codexen är inte orimligt. Sen kanske iconer ger samma sak. Dvs FC för khorne, soul blaze för tzeentch osv.

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

Konstigt att Naftka skulle posta dessa regler. En del är ju helt uppenbart fejk...50p för en GOD chans att plocka bort varfri fientlig karaktär? Hallå?

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Om de ryktesreglerna stämmer (vilket jag är väääldigt skeptisk till) är det nog dags att lägga ner det här spelet.

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Det är ingen idé att reta upp sig på regler innan de är släppta.

Speciellt inte sedan det läckts sjukt mkt felaktiga rykte innan alla de senaste codexen.
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

http://plastickrak.blogspot.co.nz/2013/ ... tures.html

Flugorna är bland det roligaste jag någonsin sett. :lol:
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Definitivt!

...men alla heralds är ok tycker jag.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Skriv svar