Deathwing till GothCon(?)
Deathwing till GothCon(?)
Scattra är inget problem. Inte när bolters skjuter 24". Framför allt inte med bara 3 "små" enheter.
//demonspelare utan ikoner
//demonspelare utan ikoner
Re: Deathwing till GothCon(?)
Nej det är inget jag gråter över, men erfarenheten säger att ibland hamnar man på fel sida om hus eller andra hinder, alternativt råkar ut för mishap. Alldeles pålitligt och självklart är det inte, men det är å andra sidan en stor del av charmen med listan för mig.
Prepare to get your kick assed!
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!
Vet inte hur kompen bedöms men mina Tau autodör ju mot DW assault när alla får deepa samtidigt. Kan tänka mig att rätt många andra arméer har svårt att hantera 30 termosar i knät runda ett. Skyttet är skitjobbigt men det är mycket jobbigare att det blir kritisk massa direkt.
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com
Mängden S5+ skytte som man får käka av Tau har en tendens att tunna ut leden ganska ordentligt. Det som står kvar efteråt kommer förvisso att kunna göra en hel del skada, men återigen så blir det bara en autovinst/promenadseger om motståndaren verkligen bjuder på det.Olof skrev:Vet inte hur kompen bedöms men mina Tau autodör ju mot DW assault när alla får deepa samtidigt. Kan tänka mig att rätt många andra arméer har svårt att hantera 30 termosar i knät runda ett. Skyttet är skitjobbigt men det är mycket jobbigare att det blir kritisk massa direkt.
Folk har en tendens att glömma bort att 10 döda modeller i min lista innebär att jag har förlorat 1/3 av min armé. En armé med hyfsad mobilitet lämnar mig i vägdammet. Är man väldigt svag i närstrid så man man sätta allt man får i reserv, låta det som börjar på brädet ta första smällen och sedan låta reserverna komma in på ett bekvämare avstånd och nöta ner termosarna.
Jag har tappat räkningen på hur ofta folk ojjat sig när de läser min armélista för att efter 2-3 rundor vara mäkta förvånade över att jag inte har utplånat dem på två rundor. Oftast blir det väldigt jämna slag och det är inte alls ovanligt att jag bara har 5-6 modeller kvar när slaget är över.
Faktum är att jag upplever det som att det blir sjukt mycket mer spännande slag, när jag kör med renodlad DW. Det blir avsevärt fler situationer där mycket hänger på nästa näve tärningar, och att detta också håller i sig under slagets gång.
Jag är inte helt låst på den här listan än, och har en Grönvinge som ligger och gror i hjärnan.
Vi får se vad som händer.
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!
Tror du underskattar din lista ganska mycket Linus. Deep Strike är inte dåligt ffa när man har 24" range på sina vapen då kan i princip allt deep strike:a säkert. Det är bara impassable, modeller och utan för bordet som ger mishaps så en duktig spelare kan se till att man inte mishapar och skulle man gör det så är risken att man dör relativt liten. Den andra biten som är väldigt bra och extremt tråkigt att möta är null-deployment (jag möter hellre 4+ flygare än null-deployment listor)
Det är nog ingen dålig lista men kom igen.. Det är verkligen inte nåt monster utan snarare i snällspektrat i mina ögon.
Tycker den ser rolig och cool ut.
Jag kan säga att jag gillar listan och skulle verkligen inte ha något emot att möta den.
Personligen hade jag nog satt medel på den men jag brukar inte ligga på samma våglängd som GothCons komp så.
Visst kan jag tycka det känns jobbigt med allt dakka när de deepar men det är det som är lite av det roliga att möta den tycker jag. Mobiliteten på dina scoring samt om du möter en del AP 2 är det ju inte helt skoj för dig.
Jag hade lätt spelat den om jag var du. Jag har inga som helt problem med att möta null-deployment listor heller. Kuligast är ju att möta olika listor så man är på tårna.
Att bara möta "standard" hela tiden hade jag personligen inte gillat.
Personligen hade jag nog satt medel på den men jag brukar inte ligga på samma våglängd som GothCons komp så.
Visst kan jag tycka det känns jobbigt med allt dakka när de deepar men det är det som är lite av det roliga att möta den tycker jag. Mobiliteten på dina scoring samt om du möter en del AP 2 är det ju inte helt skoj för dig.
Jag hade lätt spelat den om jag var du. Jag har inga som helt problem med att möta null-deployment listor heller. Kuligast är ju att möta olika listor så man är på tårna.
Jag bedömer den utifrån egna erfarenheter av liknande listor. Jag har spelat nästan uteslutande med DW eller DW/RW de senaste 4-5 åren. DWA är bra, men inte överjävligt.kombat skrev:Tror du underskattar din lista ganska mycket Linus. Deep Strike är inte dåligt ffa när man har 24" range på sina vapen då kan i princip allt deep strike:a säkert. Det är bara impassable, modeller och utan för bordet som ger mishaps så en duktig spelare kan se till att man inte mishapar och skulle man gör det så är risken att man dör relativt liten. Den andra biten som är väldigt bra och extremt tråkigt att möta är null-deployment (jag möter hellre 4+ flygare än null-deployment listor)
En motståndare som sätter gott om enheter i reserv och/eller sätter upp resten av sin arme med tanke på att 30 termosar kommer att deepa och förmodligen skjuta en del när de gör det, kommer inte drabbas så fruktansvärt mycket. Man får tänka annorlunda mot hur man brukar när motståndaren sätter upp, och anpassa sig till den nya situationen. Om DWA ska få valuta för sin taktik så bör man dessutom deepa nära fienden så att man har en möjlighet att komma i närstrid relativt snart efter att man hamnat på slagfältet. 24" räckvidd räcker och blir över då en modell som skjuter så långt når 90% av brädet om den står mitt på bordet, det är terrängen som kan "ställa till det" .
Utifrån mina personliga erfarenheter är det inte jag som underskattar min lista, det är folk som inte mött den eller liknande som överskattar den. Jag vet absolut att den går att vinna med, men också att det inte alls är osannolikt att man förlorar med den. Vet inte om det är 50/50 men det är absolut inte så att jag har ryggsäcken full av promenadsegrar.
Senast redigerad av 1 GLinus, redigerad totalt 20 gånger.
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!
-
Flygmaskin
Fräsig lista Linus!
Mitt gäng får nog på tafsen, men terminators är tuffa. Kör bara!
Människomat, till exempel spannmål.
Mattias H skrev:Det är nog ingen dålig lista men kom igen.. Det är verkligen inte nåt monster utan snarare i snällspektrat i mina ögon.
Mag-El skrev:Jag kan säga att jag gillar listan och skulle verkligen inte ha något emot att möta den.
Tack och bock mina herrar!Flygmaskin skrev:Fräsig lista Linus!
Listan är anmäld.
Du är ändå fräsighetskungen, Utter. APa lämnar alla oss andra lååångt bakom sig i fräsighetsloppet.
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!