Battle of Atlantis I - 16-17 Mars, 2013

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: Battle of Atlantis I - 16-17 Mars, 2013

Inlägg av DHettNeck »

vagabond08 skrev:
DHettNeck skrev:
vagabond08 skrev:Hej,

Är det möjligt att utöka turneringen till 28 personer istället så alla i reserv kan vara med.
Tyvärr tror jag att det blir svårt :( Varken terrängen eller utrymmet i lokalen räcker till fler bord som det ser ut just nu. Men vi kan titta på det.

Hej,

Om det inte går, när får vi som står i reserv veta om någon droppar ur? Ska jag som står i reserv skicka in en arme lista och betala i alla fall under tiden vi väntar?

Mvh
Anh
Skicka in lista kan du alltid göra, men betala inte. Om någon droppar av så skrivs det här på forumet så fort vi vet det. Får ni plats så kan ni betala cash istället.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
DHettNeck

Inlägg av DHettNeck »

vagabond08 skrev:Hej Kelaino,

Tack för förklaringen, det hjälptes en hel del faktisk :).

Men om jag till exempel köper en Predator som har av13,12,10 = 35>32.....innebär det då att jag får komp +1? Eller får man köpa upp till 8 fordon oavsett?

Mvh
Anh
Hur mycket armour ett fordon har spelar bara roll för om det skall räknas över huvud taget eller inte. Så en land speeder räknas tex inte men en rhino gör det. Sen är det bara antalet fordon som spelar roll, inte deras armour value.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

vagabond08

Inlägg av vagabond08 »

DHettNeck skrev:
vagabond08 skrev:Hej Kelaino,

Tack för förklaringen, det hjälptes en hel del faktisk :).

Men om jag till exempel köper en Predator som har av13,12,10 = 35>32.....innebär det då att jag får komp +1? Eller får man köpa upp till 8 fordon oavsett?

Mvh
Anh
Hur mycket armour ett fordon har spelar bara roll för om det skall räknas över huvud taget eller inte. Så en land speeder räknas tex inte men en rhino gör det. Sen är det bara antalet fordon som spelar roll, inte deras armour value.
Grymt!! Nu är jag med på noterna.....ska bli kul om jag kommer in i turneringen. Tack för allt svar!
"As if I don't have enough to deal with, they basically turn Mephiston into a vampire Jesus" - Hitler says

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

DarkMessiah skrev:LISTINSKICK:
Ska ske senast 1 mars till boa@atlantis.sverok.net.
Tänkte bara kolla om ni har några preferenser på format; lista direkt i mailet eller som bifogad fil (av lämpligt format)?
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
DarkMessiah

Inlägg av DarkMessiah »

Antingen direkt i mailet eller som bifogad fil av de vanliga dokument-sorterna: .txt, .doc, .rtf osv.

Inga filer från något specifikt listbyggarprogram som typ: BattleScribe, Army builder eller dylikt.

Blom

Inlägg av Blom »

Jag kommer nog med största sannorlikhet avanmäla som det ser ut i nuläget. Och då kan nästan gissa att fredik eriksson också avmäler sig.

Tyvärr hade vart kul att åka upp och spela. Men då jag börjar tappa intresse för 40k mer och mer nu och ska jobba den helgen så blir nog att avanmäla sig.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

vagabond08

Inlägg av vagabond08 »

Hej,

Får man ha FW grejor exempel SM rapier destroyer etc?
"As if I don't have enough to deal with, they basically turn Mephiston into a vampire Jesus" - Hitler says

Användarvisningsbild
DHettNeck

Inlägg av DHettNeck »

vagabond08 skrev:Hej,

Får man ha FW grejor exempel SM rapier destroyer etc?
Nej. Inga FW grejer ingår i LBK-mallen och är därför inte tillåtna.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Stormshadow

Inlägg av Stormshadow »

Hej!

Angående WYSIWYG:

Som GK spelare använder jag mycket "Count As" modeller för att representera alla min olika Warband Henchmen. Ett exempel är att jag annvänder Sword Melusines med gigantiska tvåhandssvärd för att representera Death cult assassins med svärdoch yxa, (de byter "fighting stance" på samma sett som Logan Grimnar för att vexla mellan antingen longsamma tunga slag eller snabba lättare slag). Ett annat exempel är att jag inte anväder orangutanger som skjuter laserstrålar från fingerspetsen i min arme (Jokaeros), utan Imperie prickskyttar med olika typer av amunitin till sina sniper gevär på samma sätt som Vindicare assassins eller Sternguards.

Det har alldrig uppstått problem i andra matcher eller turneringar, men hur ställer ni er till det på Atlantis?

/Magnus

Användarvisningsbild
DarkMessiah

Inlägg av DarkMessiah »

Tyvärr kan jag inte lämna ett svar på det, men för min del är det ok.

Skälet till att jag inte kan lämna svar är att jag tyvärr är tvungen att dra mig ur som arrangör, pga personliga skäl.

Huruvida turneringen blir av eller inte, vågar jag inte heller svara på.
Det beror helt på om någon annan i Atlantis har lust att ta över arrangemanget, annars får ni som redan betalt lösa det med Dhettneck, som är kassör i föreningen, och har tillgång till kontot för att få tillbaka era pengar.

Jag ber återigen om ursäkt, men situationen känns ohållbar och jag ser inte att jag skulle kunna genomföra detta på ett bra sätt under gällande förutsättningar.
Har strul med sjukdom och mediciner så känner jag att jag måste fokusera på mig själv och mitt eget välmående, och det tar alldeles för mycket energi och ork för att det ska finnas något kvar till ett arrangemang.

MVH
Fredrik

Skriv svar