Deathwing till GothCon(?)
Re: Deathwing till GothCon(?)
Jag hajar vad du menar om Deathwing, Linus, men har du spelat mycket matcher i 6th där hela listan droppar samtidigt? Har du samma erfarenhet av det? Jag menar att det är mycket jobbigare att hantera en kritisk massa av 30 termisar direkt än halva armén + lite piecemeal runda två, tre fyra, som det var förut (med sämre reservslag).
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com
Det är absolut bättre nu. Det kunde å andra sidan vara snudd på omöjligt förut. Jag har tagit med förbättringen i beräkningarna när jag gjorde listan. Jag vill spela så roliga slag som möjligt och vinst kommer i bästa fall på en andraplats i mina prioriteringar. En lista som ger promenadseger på promenadseger skulle jag se som ett misslyckande och jag skulle ledsna på att spela den på en gång. Jag har valt att mixa enheterna för att jag får och för att det är fluffigt att göra det. Det minskar effektiviteten hos "dimpa ner-skyttet" men ger en extra edge till min närstrid. För att kunna dra nytta av det så bör jag deepa nära fienden. Det kommer att exponera mina 30 termosar för en hel deI skytte. Om motståndaren tänker efter en aning i sin deploy, reservar "rätt" enheter och har en aning mobilitet i sin lista, så är det "game on" på allvar. Jag måste hänge mig till vad jag vill uppnå och är tämligen omobil när jag väl är på brädet.Olof skrev:Jag hajar vad du menar om Deathwing, Linus, men har du spelat mycket matcher i 6th där hela listan droppar samtidigt? Har du samma erfarenhet av det? Jag menar att det är mycket jobbigare att hantera en kritisk massa av 30 termisar direkt än halva armén + lite piecemeal runda två, tre fyra, som det var förut (med sämre reservslag).
Folk är rädda för termosar, med viss fog, men kvantitet kan knäcka kvalitet. Det blir de flesta varse inom ett par rundor.
.
Prepare to get your kick assed!
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!
-
Flygmaskin
En detalj som jag skulle tycka var jobbigare med att möta DW nu för tiden är nog att man inte vet hur långt de kommer att kunna storma.
Förr kunde man ganska enkelt flytta sig ur vägen för att undvika att bli stormad och fortsätta med blästringen. Inser att det givet vis är jobbigt för den som spelar DW också, men det är svårare att få till en bra flytta-skjuta-streak utan att någon gång hamna i hand to face combat.
Förr kunde man ganska enkelt flytta sig ur vägen för att undvika att bli stormad och fortsätta med blästringen. Inser att det givet vis är jobbigt för den som spelar DW också, men det är svårare att få till en bra flytta-skjuta-streak utan att någon gång hamna i hand to face combat.
Människomat, till exempel spannmål.
Random chargen är ju en både bizzar och rolig regel. Senaste slaget som jag spelade misslyckades jag med tre charges i samma runda, trots att inget av målen var längre bort än 6"...
Å andra sidan så har jag vid två tillfällen gjort 10"+ charges i lägen där det har varit make or break. Inte helt tråkigt...
Å andra sidan så har jag vid två tillfällen gjort 10"+ charges i lägen där det har varit make or break. Inte helt tråkigt...
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!
Deathwing till GothCon(?)
Precis. Det är ju uppenbarligen vägen att dra bli bra på spelet. Att kunna bli en 9-10" diff charge ur röven när det behövs som mest.
Om man ändå kunde bestämma när det ska ske... Jag missar oftare korta charges än jag lyckas med långa. Varför vet jag inte, men om jag spelar i 100 år till så jämnar det säkert ut sig i längden.LillePer skrev:Precis. Det är ju uppenbarligen vägen att dra bli bra på spelet. Att kunna bli en 9-10" diff charge ur röven när det behövs som mest.
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!
-
Lemmy Kilmister
Har man en lista som innehåller 30 figgs och rullar lite extra många ettor (som senast när jag spelade mot en dakka Tyrant, slog 5 ettor på 8 tärningar och vips så var en hel unit borta och likaså objektiv poängen/matchen) så tappar man punch riktigt snabbt.
Jag spelade alltid enbart DW - Assault förrut så jag tycker listan är Sweet
Jag spelade alltid enbart DW - Assault förrut så jag tycker listan är Sweet