lösa upp plastlim
Re: lösa upp plastlim
Såvida det inte är lim som har smält ihop delarna kan du nog bara lägga dem i t-röd ett par dagar.
Föredrar alltid att använda plastlim, blir nästan alltid en stark fog och kräver mindre precision. Tycker också det är överlägset om ytorna som ska limmas är något ojämna, då materialet smälter lite av det. Och skulle det råka bli lite överflöd så slipper man bekymra sig om att fingrarna fastnar.
GW:s lim har verkligen blivit fruktansvärt dåligt!Mortarion skrev: Är det ett dåligt plastlim (typ GW:s de senaste åren) är det bara att knäcka loss.
Snyggt! Touchedaskad skrev:För att de sitter som berget
Problemet är att det inte är en marinefot som sitter i en bas utan att det är en crisis suit rygg/backpack a 2*2. cm
Problemet är att det inte ät en utan 9.
//Björn
Förslag på vart man kan köpa bra/billigt plastlim efterfrågas? Har kollat runt lite och inte hittat. I gbg ska tilläggas.
Hobbycenter. En orange flaska. Inte billigt men väldigt bra.Jonke skrev:Förslag på vart man kan köpa bra/billigt plastlim efterfrågas? Har kollat runt lite och inte hittat. I gbg ska tilläggas.
Hobbycenter har bra grejjer. Själv gillar jag Tamiya Extra Thin Cement. Finfint.
superattack är det enda rätta limmet!
//Björn
//Björn
Jag personligen gillar Revell. Har inget direkt att säga om kvaliten på själva limmet, men flaskan är oslagbar. Smidigt att limma fast små detaljer utan att få ett överflöd av lim på miniatyren.Jonke skrev:Förslag på vart man kan köpa bra/billigt plastlim efterfrågas? Har kollat runt lite och inte hittat. I gbg ska tilläggas.
http://www.wargamestore.com/images/T/39604.jpg
Jag gillar inte flaskor att spruta med.... ska vara pensel. Som Tamiya Extra Thin Cement har