Jo men alltså.. Just Heldrake är ju broken beyond belive. 2++ är ju skitbra mot nästan precis allt annat. Speciellt på en enhet som bara ska campa objectives.Flogger skrev:John_F skrev:.Fast med vanlig deployment kan du ju ställa dem i en ruin för 2++ cover save
Och sen då? Så kommer det en heldrake och autodödar mig? Sedan måste några andra PBs springa över brädet eller deepa ner för att ta ett annat objektiv osv.
Detta kan bli klurigt och krångligt
Nya Demoner!
Re: Nya Demoner!
Fast campa är svårt när objektiven är på andra sidan bordet. Samt kan de nu bli chargade av marines och stendö.. Det kunde inte hända innan, då var de svåra att ha ihjäl. Nu är de som att döda orks för fasen.. som dessutom knappt kan slå tillbakaJohn_F skrev:Jo men alltså.. Just Heldrake är ju broken beyond belive. 2++ är ju skitbra mot nästan precis allt annat. Speciellt på en enhet som bara ska campa objectives.Flogger skrev:John_F skrev:.Fast med vanlig deployment kan du ju ställa dem i en ruin för 2++ cover save
Och sen då? Så kommer det en heldrake och autodödar mig? Sedan måste några andra PBs springa över brädet eller deepa ner för att ta ett annat objektiv osv.
Detta kan bli klurigt och krångligt
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Vaddå svårt? De har ju DS! Du behöver inte deploya allt vid starten, de kan ju komma in från reserves vanligt och DSa.Flogger skrev:Fast campa är svårt när objektiven är på andra sidan bordet.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Såg du inte att jag skrev det?Excessus skrev:Vaddå svårt? De har ju DS! Du behöver inte deploya allt vid starten, de kan ju komma in från reserves vanligt och DSa.Flogger skrev:Fast campa är svårt när objektiven är på andra sidan bordet.
Vi får se vad som händer men tror PBs har blivit ganska mycket sämre, det är i alla fall känslan jag får av ryktena.
Nåt man märker tydligt från alla de regler som nu ändå finns klarlagda är att GW har nerfat demonenrna jämfört med hur de såg ut innan. Däremot ligger de antagligen helt i linje med CSM och DA, som är extramt välbalanserade mot varandra (kanske med undantag för draken).
jag tycker det är jättebra att GW fortsätter hålla högt tempo och men ändå bibehålla intern balans. Det ända man hade kunnat önska att de hade tagit den "värsta" 5e osten först typ GK.
jag tycker det är jättebra att GW fortsätter hålla högt tempo och men ändå bibehålla intern balans. Det ända man hade kunnat önska att de hade tagit den "värsta" 5e osten först typ GK.
Det som är synd med demonerna är att det verkar blir extremt mycket random.John_F skrev:Nåt man märker tydligt från alla de regler som nu ändå finns klarlagda är att GW har nerfat demonenrna jämfört med hur de såg ut innan. Däremot ligger de antagligen helt i linje med CSM och DA, som är extramt välbalanserade mot varandra (kanske med undantag för draken).
Warp-storm tabellen som man rullar på i början av varje runda är ju inte nådig.
Rullar man 11 måste en enemy psyker ta ett ld test på 3D6 och failar den så är den removed from play och demonspelaren får en ny herald (vilken sort man vill). Roligt?
Rullar man 12 får man en helt ny troop choice (BLs, PBs, Nettes eller Horrors alltså, du väljer) med 2D6+3 modeller.
Rullar man 2 så får alla demon-enheter på bordet ta instability tests med en gång.
Kort och gott, rullar man under 7 är det BAJS och rullar man över 7 är det NAJS
-
Flygmaskin
Spelar man med trollisar så får man skylla sig själv!Flogger skrev:Rullar man 11 måste en enemy psyker ta ett ld test på 3D6 och failar den så är den removed from play och demonspelaren får en ny herald (vilken sort man vill). Roligt?
(hade hellre sett att det spawnades siffra x tärningar flesh hounds för att äta upp fegisen, men att han ersätts med en herald är coolt.)
Låter nästan som man får måla upp sig lite allierade khorne demoner så man får fler knasiga tabeller att slå på. Lemlästa, döda och bränn häxorna!
Nya demonboken ser ut att ha mängder med unika grejer som bara de får leka med, sådant gillar jag starkt. Det behövs mer sådant för att bryta upp i marineträsket där alla har olika varianter av precis samma sak. Allt jag läser pekar emot att det blir en intressant codex, kanske den starkaste, kanske inte. För mig är det inte så relevant. Jag ser en mängd med nya leksaker och knasigheter - och det ser jag som positivt.
Läs nästan alla regler här: http://fundaemons.blogspot.se/2013/02/more-rules.html
Enda som är fel är att Soul Grinderns autocannon har 3 skott, inte 6. Allt annat verkar stämma.
Enda som är fel är att Soul Grinderns autocannon har 3 skott, inte 6. Allt annat verkar stämma.
Sitter nu med nya Demon codexet framför mig och känner mig.. korkad?
Lite intryck jag fått:
Det som tidigare stack ut som tokbra eller det motsatta känns inte alls lika självklart längre.
Det här känns avancerat. En codex som absolut inte är för nybörjare.
Verkar vara mycket kombinationer som ska sitta för att få ut det bästa av armén.
Jag hade tidigare 1000p demoner, men med 10p styck för Bloodletters, 9 för Horrors, Plaguebearers och Daemonettes gör jag inte det längre. Bloodletters har blivit mjukare, T3 och A1.
Poitivt är att de klassiska söndertjatade listorna fått dörren stängd, Fateweaver ger inte re-rolls på save längre vad jag har sett och Epidemus lista är inte lika kraftfull.
Spännande det här.
Lite intryck jag fått:
Det som tidigare stack ut som tokbra eller det motsatta känns inte alls lika självklart längre.
Det här känns avancerat. En codex som absolut inte är för nybörjare.
Verkar vara mycket kombinationer som ska sitta för att få ut det bästa av armén.
Jag hade tidigare 1000p demoner, men med 10p styck för Bloodletters, 9 för Horrors, Plaguebearers och Daemonettes gör jag inte det längre. Bloodletters har blivit mjukare, T3 och A1.
Poitivt är att de klassiska söndertjatade listorna fått dörren stängd, Fateweaver ger inte re-rolls på save längre vad jag har sett och Epidemus lista är inte lika kraftfull.
Spännande det här.