ETC-uttagning
Re: ETC-uttagning
Har hört från säkra källor att det är detta huset! 
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Sådan amerikans skit.. nä detta gäller:

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Nää... det blir luftigt boende på landet med bra, billig ventilation. Tänkte dock uppgradera till treglasfönster. 

Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Annars har du ett fint här med vattennära tomt.
- Bilagor
-
- mobileimage.jpg (105.94 KiB) Visad 1830 gånger
Passande hus till nicket.

För att behålla hus temat som denna tråd dominerats av har jag valt ut 2 spelare för att etablera en stark fästning i göteborgs trakten. De har spelat bra solo och lagturneringar i 6th, jag välkomnar Olof Esters till laget på 6th meriter men också för att hans snåla inställning imponerade förr året när han draw avrage spelade sig igenom ETC med en SM lista som första ställ i 4 av 6 matcher. Vad Olof ska spela är än inte helt spikat, men snålt och tråkigt lär det bli, vi tittar på DA eller SW tillsammans med IG. Vi får se vart vi hamnar.
Som den femte uttagen välkomnar jag en spelare jag önskar jag tagit med förra året men det fanns inte mer plats i laget, Göteborgs egna wizkid, Jocke Engström. Han har presterat bra i 6th senast med en Chaos/daemon lista, som primärt är tilltänkt som hans lista, men det nya codexet kan ställa till det här. Jocke har varit med många år tidigare och är ett välkomnat bidrag till årets spelar samling. Olof och Jocke har som ni vet spelat bra i lagturneringar i 6th och vi tre har spelat ihop tidigare år i Svea och i USA.
Det finns 3 platser kvar. Jag kommer komma ut med lite riktlinjer för codexar och liknande. Men generellt handlar det om att spela mycket och placera sig stabilt på turneringar. Om ni vet med er att ni inte kommer kunna åka på en större mängd turneringar men ni är av de utvalda, pm:a gärna battle reports till mig, detta är så klart av värde också även om turnerings spel är annorlunda än klubbspel!
Hoppas kunna välja ut fler inom kort för att börja forma ett vinnande 6th ed ETC lag!
Med vänliga hälsningar
Eder Kapten Papa D
Som den femte uttagen välkomnar jag en spelare jag önskar jag tagit med förra året men det fanns inte mer plats i laget, Göteborgs egna wizkid, Jocke Engström. Han har presterat bra i 6th senast med en Chaos/daemon lista, som primärt är tilltänkt som hans lista, men det nya codexet kan ställa till det här. Jocke har varit med många år tidigare och är ett välkomnat bidrag till årets spelar samling. Olof och Jocke har som ni vet spelat bra i lagturneringar i 6th och vi tre har spelat ihop tidigare år i Svea och i USA.
Det finns 3 platser kvar. Jag kommer komma ut med lite riktlinjer för codexar och liknande. Men generellt handlar det om att spela mycket och placera sig stabilt på turneringar. Om ni vet med er att ni inte kommer kunna åka på en större mängd turneringar men ni är av de utvalda, pm:a gärna battle reports till mig, detta är så klart av värde också även om turnerings spel är annorlunda än klubbspel!
Hoppas kunna välja ut fler inom kort för att börja forma ett vinnande 6th ed ETC lag!
Med vänliga hälsningar
Eder Kapten Papa D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Glömde meddela att det har börjat snurra siffror i huvudet på Henrik Lampén som tidigare varit avvaktande till beerboss titeln för ETC 2013, detta är kul och han har nu accepterat att åter igen förse laget med strategiska råd, omvärlds analys av meta och spioneri på utländska sajter. Därför välkomnar jag Henrik Lampén till laget som den nionde och icke spelande deltagaren i laget.
Med vänliga hälsningar
Papa D
Med vänliga hälsningar
Papa D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Kanon! Det är alltid bra att ha någon som inte spelar med i lagetPapa D skrev:Glömde meddela att det har börjat snurra siffror i huvudet på Henrik Lampén som tidigare varit avvaktande till beerboss titeln för ETC 2013, detta är kul och han har nu accepterat att åter igen förse laget med strategiska råd, omvärlds analys av meta och spioneri på utländska sajter. Därför välkomnar jag Henrik Lampén till laget som den nionde och icke spelande deltagaren i laget.
Med vänliga hälsningar
Papa D
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
- speedfreek
Lampén är nog en av mina favoriter när det gäller vilka som borde få åka med på ETC, måste jag säga. Att inte ha med honom är lite som att inte ta med sig tärningar, mätsticka eller regler.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige