- Gentlemen's Achievements II - 8-9 juni - Tack för i år!

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
Serpent

Re: - Gentlemen's Achievements II - 8-9 juni

Inlägg av Serpent »

Att inte ha några modeller i sin deployment i runda ett gör väl att man automatiskt förlorar..? Eller är jag ute och cyklar? Om jag nu inte är det känns det som ett lite halvkasst Achievement..
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

daskad

Inlägg av daskad »

Serpent skrev:Att inte ha några modeller i sin deployment i runda ett gör väl att man automatiskt förlorar..? Eller är jag ute och cyklar? Om jag nu inte är det känns det som ett lite halvkasst Achievement..
Tror bara att det är Deathwing och Drop Pod listor som klarar det!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Dante82

Inlägg av Dante82 »

Jag tycker att achievementet Bug Stomper ska byta namn till "MC Hammer" istället. :) (eller alternativt MC Hammerer)

Användarvisningsbild
Seth
Kontakt:

Inlägg av Seth »

Dante82 skrev:Jag tycker att achievementet Bug Stomper ska byta namn till "MC Hammer" istället. :) (eller alternativt MC Hammerer)
Taget och ändrat!

Redbeard

Inlägg av Redbeard »

Ola Bengtsson är intresserad.

Användarvisningsbild
Seth
Kontakt:

Inlägg av Seth »

Ni som anmält intresse får gärna ange vilken/vilka codex ni tänker spela med. OM ni vet alltså. :)

Regelpaketet är på G men jag väl säga redan nu att IA/forgeworld är tillåtet, Tyranids får ta Imperial guard som allied detachment (om det syns att det är genestealer cult) och att det inte kommer att finnas någon komp.

Balansen styr vi genom achievements och matchningen. Hårda listor kommer att få möta andra hårda listor så långt som möjligt. Dels för att få en värdig vinnare i 'best general' och dels för att alla ska få en trevlig turnering med utmanande matcher. Vinnare overall är dock givetvis den som tar flest achievements.

Uttagningen till best painted kommer att baseras på modeller man tagit målarachievements för, väl nominerad får man sedan ställa upp hela sin armé inför omröstningen.

Missions kommer att vara modifierade regelboks mission med en joker eller två. Vi tror att det blir tillräckligt mycket att hålla reda på ändå.

Max S

Inlägg av Max S »

Intresseanmälan: Max Skymningsmåne

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Det är lockande. Jag skall se om det går att ordna rent praktiskt med resande, boende, jobb och liknande.

Hur många poäng är det?
Antal matcher och tid per match?
Codexspecifika achievements, lämna gärna förslag för just din codex! Dessa kan komma att spikas relativt sent då vi inväntar ev släpp från GW.
Några förslag:

Blood Angels
We all go a little crazy sometimes: Få Red thirst med tre eller fler enheter (utan att ha med Astorath)
Right back at ya: Döda fem eller fler modeller i en assaultfas med Seths Ferocious Instincts
Quit tank shocking yourself: Tankshocka en fiendeenhet med ett grapplat fordon (Magna grapple)

Användarvisningsbild
Seth
Kontakt:

Inlägg av Seth »

1750 poäng, 5 matcher med 3h (ev 2:45, ej spikat) speltid.

Bra förslag! ...även om Seths achievement är ruskigt svårt att få till :shock:

Ska lägga upp lite fler codexspecifika under helgen som folk får tycka till om.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Förslag på Space Wolf-Achievements:
Lyfta benet - misslyckas med charge ut ur skog med Thunderwolfkaraktär eller -Cavalry.
JAAACOOOB!!! - döda en BA-modell (eller bara en modell om det blir för svårt) med en modell med Mark of the Wulfens rending-attack.
Svupp - Fånga en karaktär med Lukas the Tricksters specialregel.
Those meddling kids - tvingas charga med Blood Claws pga deras specialregel och därigenom tappa ett objektiv i slutet av samma runda.

Chaos:
Pff! SÅ förra milleniet - döda motståndarens Warlord med en karaktär och få "Unworthy Offering" på Rewardtabellen.
I rule the sky! - Slå sönder en zooming flyer med en flygande prins.
Noobs - ha en armé helt utan Veterans of the Long War.
Regnbåge - ha alla fyra Cultenheterna (i heliga tal) med i listan.

Eldar:
Karma is a b*tch - ta ett Perils och ha Runes of Warding.

Dark Eldar:
Popp!!! - missa första tagna savet i matchen på Shadow Field
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar