De som har codexen har väl säkert kommit på det redan, men de är bara Mastery Level 1 (oavsett hur många de är) och kan således bara ha en Psychic Power.Excessus skrev:Som jag har fattat det så använder de upp 1 warp charge för varje +1d6 de vill kasta.Mag-El skrev:Får de använda 3 Witchfire powers på en runda då?
Nya Demoner!
Re: Nya Demoner!
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Administrativt ansvarig för LBK
Du kan väl inte få mindre än I1 för om du fick, borde dom då inte autodö precis som ifall S eller T går ner till 0? Det är väl deras version av uppgraderade granater.Kerrai skrev:Fiends of Slaanesh ser rätt trevliga ut om de överlever en rush framåt.
Reducera motståndet till 0 initiativ för att få 0 attacker tillbaka mot sig.
Det är ju inte jätte mycket som har 6 och över i initiativ
Nya Demoner!
Man kan ha I0, alla stats är 0-10 (A nan gå över 10) men om du får 0 i S eller T så dör du. 0 i initiativ innebär att du slår sist av allt helt enkelt.Kimich skrev:Du kan väl inte få mindre än I1 för om du fick, borde dom då inte autodö precis som ifall S eller T går ner till 0? Det är väl deras version av uppgraderade granater.Kerrai skrev:Fiends of Slaanesh ser rätt trevliga ut om de överlever en rush framåt.
Reducera motståndet till 0 initiativ för att få 0 attacker tillbaka mot sig.
Det är ju inte jätte mycket som har 6 och över i initiativ
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Så det är helt enkelt väldigt feta granater 
Så fistar slår före övriga... (om man nu ens får slå med init 0, reglerna beskriver att man går från init 10 till init 1)
Jag är rätt säker på att detta kommer FAQas till att initiativ inte kan sänkas till lägre än 1. Så hade jag också spelat.
Jag är rätt säker på att detta kommer FAQas till att initiativ inte kan sänkas till lägre än 1. Så hade jag också spelat.
I0 beskrivs inte i reglerna (WS0 däremot gör att man inte får slåss), jag skulle säga att om I sänks under 1 räknas det fortfarande som 1.
Alexander Merinen
Nya Demoner!
Varför inte säga att det är efter 1? Enkel logisk ruling.Zurken skrev:I0 beskrivs inte i reglerna (WS0 däremot gör att man inte får slåss), jag skulle säga att om I sänks under 1 räknas det fortfarande som 1.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Jo, såklart. Men de har en regel som ger dem extra warp charges beroende på hur många de är.Yabob skrev:De som har codexen har väl säkert kommit på det redan, men de är bara Mastery Level 1 (oavsett hur många de är) och kan således bara ha en Psychic Power.Excessus skrev:Som jag har fattat det så använder de upp 1 warp charge för varje +1d6 de vill kasta.Mag-El skrev:Får de använda 3 Witchfire powers på en runda då?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Initiativ stegen står beskrivet som 10 till 1.. så 0or vet vi inte riktigt vad som händer med.
Men med tanke på att de är utanför initiativ stegen borde de ju således inte få slåss alls.
Men med tanke på att de är utanför initiativ stegen borde de ju således inte få slåss alls.
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf
Vet inte om du ändrat dig men du skrev något annat i SWEFAQs forumsdel.Zurken skrev:I0 beskrivs inte i reglerna (WS0 däremot gör att man inte får slåss), jag skulle säga att om I sänks under 1 räknas det fortfarande som 1.
Man kan ha Ini 0. Det finns dock inget Ini 0 steg man kan slå på. Så för mig om GW inte FAQar detta gör så att man inte får slå.