Nya Demoner!
Re: Nya Demoner!
Vad är problemet? Initiativ 0 slår efter Initiativ 1. Hur är detta inte logiskt?
Enda sättet att inte kunna slå är om man har 0 Attacker.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Problemet är att det inte finns något initiativ-steg vid I0. Enligt brb går initiativstegen från 10 till 1...Flogger skrev:Vad är problemet? Initiativ 0 slår efter Initiativ 1. Hur är detta inte logiskt?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Och om det FAQas tror ni verkligen att det kommer bli något annat än till lägst I1?
Nu spelar ju dock svenskarna efter RAW tills det faq'ats och tills dess från folk med I5 inte ens slåss
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf
Inte när det är uppenbara fuckups från de som skrivit möget. Det finns inga regler för i0, det står inte att man inte får slå som för ws0. Unwieldly får i1 oavsett.Kerrai skrev:Nu spelar ju dock svenskarna efter RAW tills det faq'ats och tills dess från folk med I5 inte ens slåss
-
Valrosskorv
Vi spelar inte nånsin efter RAW, vi spelar efter RAWWARL (Rules as written within a reasonable limit). Grand Strategy är t.ex. fortfarande inte FAQ:ad och ändå spelar vi den som att den inte fungerar på allies. Vi spelar heller inte med att modeller utan ögon inte får skjuta, eftersom det blir fullständigt absurt i sådana fall.Kerrai skrev:Nu spelar ju dock svenskarna efter RAW tills det faq'ats och tills dess från folk med I5 inte ens slåss
Nej jag kom inte ihåg regelboken baraMag-El skrev:Vet inte om du ändrat dig men du skrev något annat i SWEFAQs forumsdel.Zurken skrev:I0 beskrivs inte i reglerna (WS0 däremot gör att man inte får slåss), jag skulle säga att om I sänks under 1 räknas det fortfarande som 1.
Man kan ha Ini 0. Det finns dock inget Ini 0 steg man kan slå på. Så för mig om GW inte FAQar detta gör så att man inte får slå.
Ganska bra för fiends ^^
Alexander Merinen
-
Silvertejp
Nya Demoner!
Om någon hävdar att man inte får slå på I0 så förtjänar man en dreadsock. Jag kommer alltid låta folk slå när jag spelar med mina fiends.
Nya Demoner!
Citera gärna regelboken där det står att I0 inte får slå. Jag tror du har fel.Zurken skrev:Nej jag kom inte ihåg regelboken baraMag-El skrev:Vet inte om du ändrat dig men du skrev något annat i SWEFAQs forumsdel.Zurken skrev:I0 beskrivs inte i reglerna (WS0 däremot gör att man inte får slåss), jag skulle säga att om I sänks under 1 räknas det fortfarande som 1.
Man kan ha Ini 0. Det finns dock inget Ini 0 steg man kan slå på. Så för mig om GW inte FAQar detta gör så att man inte får slå.. Man kan ha I0 och har man I0 kan man inte slå. Fick för mig att endast WS, S, T, A och Sv kunde vara 0 av någon anledning.
Ganska bra för fiends ^^
I0 är uppenbart sista initiativ-steget. RAI känns tydligt, man blir så långsam att man till och med slår efter Fists.
Nya Demoner!
Citera gärna regelboken där det står att I0 inte får slå. Jag tror du har fel.Zurken skrev:Nej jag kom inte ihåg regelboken baraMag-El skrev:Vet inte om du ändrat dig men du skrev något annat i SWEFAQs forumsdel.Zurken skrev:I0 beskrivs inte i reglerna (WS0 däremot gör att man inte får slåss), jag skulle säga att om I sänks under 1 räknas det fortfarande som 1.
Man kan ha Ini 0. Det finns dock inget Ini 0 steg man kan slå på. Så för mig om GW inte FAQar detta gör så att man inte får slå.. Man kan ha I0 och har man I0 kan man inte slå. Fick för mig att endast WS, S, T, A och Sv kunde vara 0 av någon anledning.
Ganska bra för fiends ^^
I0 är uppenbart sista initiativ-steget. RAI känns tydligt, man blir så långsam att man till och med slår efter Fists.