Nya Demoner!

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Excessus

Re: Nya Demoner!

Inlägg av Excessus »

Flogger skrev:I0 är uppenbart sista initiativ-steget. RAI känns tydligt, man blir så långsam att man till och med slår efter Fists.
Det spännande med den regeltolkningen är att man faktiskt blir snabbare av att vara utrustad med ett "unwieldy" vapen, fluffet till trots... ;)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Flogger skrev: Citera gärna regelboken där det står att I0 inte får slå. Jag tror du har fel.

I0 är uppenbart sista initiativ-steget. RAI känns tydligt, man blir så långsam att man till och med slår efter Fists.
Citera där det står att man får slå på I0 istället. Reglerna säger vad som är tillåtet, inte vad som är förbjudet.

Jag ser lätt argumentet att I0 bör "uppenbarligen" slå på ett eget initiativ steg, efter I1, men jag tycker inte det är självklart.

Om man läser s.3 "Zero-level Characteristics", står det helt enkelt har man 0 i en Characterstic kan man inte göra någonting som kräver just det Charactersticet. Med BS0 får du inte ens försöka skjuta, med din logik borde man kunna skjuta blast och template vapen, eftersom BS inte används, eller bara modifierar attacken.

Jag anser att det som krävs för att göra en närstridsattack är ett värde i WS, I och A. Vad som händer när man har 0 i WS är beskrivet och vad som händer när du har 0 i A är självklart. Jag tycker att om man inte har något I, kan man inte slåss, men träffas inte automatiskt. Alltså I0 och A0 har samma effekt.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Zurken skrev: Alltså I0 och A0 har samma effekt.
Det tror jag inte stämmer, då hade det stått så. Under initiativ står det att det är mellan 1-10, så i så fall skulle jag säga att I0 är samma sak som I1, man slår sist.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Jag tycker fortfarande att man behöver ett värde i I för att få tillåtelse till att göra en närstridsattack, det är åtminstone känslan jag får av att läsa sidan 3. Om nu GW medvetet menar att det ska vara så eller inte är en helt annan sak...
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Zurken skrev:Jag tycker fortfarande att man behöver ett värde i I för att få tillåtelse till att göra en närstridsattack, det är åtminstone känslan jag får av att läsa sidan 3. Om nu GW medvetet menar att det ska vara så eller inte är en helt annan sak...

Jag vågar gissa på en FAQ som lägger till "to a minimum of 1" i Fiends specialregler som det står i typ alla andra saker som sänker stats i profilen.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Det skulle inte förvåna mig det minsta.
Alexander Merinen

Mag-El

Inlägg av Mag-El »

Det har betydelse med för DAs RW granater och Stasis bomben.

Sen vet jag inte hur man kan tycka det är orimligt att I0 blir att man inte får slå. Det är ju inte I0=inte slå som är orimligt det är väll isf Stasis bomben och Fiends som är orimliga. Måste lära sig att skilja på var "felet" ligger. I0=inte slå ligger bra i jämförelse som med vad 0 i en stat representerar som Zurken har skrivit.

Sen kan man tycka att Fiends blir för bra men det var ju Screamers innan med. Är det fel på AP2 då eller är det fel på Screamers.

Skriv svar