Battle of the GoBs!

Turneringar i Jönköping

Moderatorer: GoB40k, Flogger, Gullberg

Användarvisningsbild
Flogger

Battle of the GoBs!

Inlägg av Flogger »

keiko76 skrev:
Peter! Fixa in mig nu jag är ju dom andra gastarnas skjuts.
Ha ha skojas. Får vänta tålmodigt att ngn avanmäler sig eller att GoBo skaffar fler bord.
Nu är du med Oscar!! ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Flogger

Battle of the GoBs!

Inlägg av Flogger »

Två dagar till listorna ska in!

Desertlord

Re: Battle of the GoBs!

Inlägg av Desertlord »

Då var lista inskickad
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Angående Fiends of Slaanesh:
Man får -5 initiativ för resten av assault fasen om man blir chargad av en enhet Fiends och får man då Initiativ 0 så får man INTE slå den rundan.

Detta är RAW och vi KOMMER att ändra detta om det släpps en GW FAQ som säger annorlunda innan turneringen (även om den FAQen kommer dagen innan turneringen, så våga gambla och ta fiends!).

Mr_riot

Inlägg av Mr_riot »

Det skall bara finnas en pontus andersson tror jag :) Så jag hade nog blivit dubbelt uppskriven.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Är det verkligen 13 fluffpoäng på att ha en enhetlig armé? Känns inte riktigt lämpligt att lägga mer än hälften av de utökade målningspoängen på enhetlighet.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
speedfreek

Battle of the GoBs!

Inlägg av speedfreek »

Varför inte?
Om syftet är att man ska spela med EN enhetlig armé, så är det väl jättebra.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Absolut, men jag tycker inte att det står i relation till t.ex. wysiwyg som ger +1 poäng som jag tycker är typ lika viktigt. Enhetlighet är viktigt, men är det verkligen mer viktigt än egna objectives, konverteringar, exceptionell basning, WYSIWYG, Squad Markings, Frihandsarbete, Egna counters, Fluff och 120+ figurer i armén tillsammans?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Flogger

Battle of the GoBs!

Inlägg av Flogger »

Katarsis skrev:Absolut, men jag tycker inte att det står i relation till t.ex. wysiwyg som ger +1 poäng som jag tycker är typ lika viktigt. Enhetlighet är viktigt, men är det verkligen mer viktigt än egna objectives, konverteringar, exceptionell basning, WYSIWYG, Squad Markings, Frihandsarbete, Egna counters, Fluff och 120+ figurer i armén tillsammans?
Det tycker vi absolut att det är :)

Sedan handlar det om att vi inte vill att folk ska undvika den biten. Vi vill se enhetliga arméer som ser ut som en armé (även med allies) och om man bara fick +2 för det så skulle folk kunna skita i det för det handlar bara om 2p. Nu handlar det om 13 och har man råd att tappa 13p i slutet av turneringen? Oftast inte då man halkar ner ordentligt. Nu måste man faktiskt måla sin armé enhetligt, kanske basa om sina allies för att de ska passa sin primary force.

Sedan känns det lite sent att gnälla över detta nu när det varit uppe i två månader ;)

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Kommer tyvärr inte hinna bygga & måla färdigt. Så får tyvärr avanmäla mig.

Skriv svar