Zätas målar logg-Zombicide figge

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
frigobben

Re: Zätas målar logg-Uppdate 10/3

Inlägg av frigobben »

Ok, coolt, skall provas vid tillfälle.

Användarvisningsbild
Ismeno

Zätas målar logg-Uppdate 10/3

Inlägg av Ismeno »

Som vanligt; görasnyggt! Mycket airbrush, vilket jag gillar. :-P
Undrar om det vi ser nu är ett verkligt skifte i målningsteknik? Förr målade man gubbs för att betraktas från ett spelbord, då gäller skarpa highlights, det kan vara lite "slarvigt" då det gäller att skapa en illusion som funkar på lite håll.
Nuförtiden postar man upp bilder på nätet och dessa kan förstoras upp till absurd storlek och det som ser bra ut på lite håll ser då hemskt ut! Istället gäller små snygga tonala variationer, subtila highlights, som dina modeller är ett exempel på. Från ögonhöjd över ett spelbord tänker man kanske; "jaha" men tar man upp en gubbe och kollar up-close tänker man; "Holy f##k!"
Gillar din målning skarpt!

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Vackert!
Forgefienden ser brutal ut.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

adde_z

Inlägg av adde_z »

Tackar tackar. Det är riktigt uppmuntrande att läsa alla kommentarer. Med det sagt så måste jag bli bättre på att skriva i andras trådar när jag ser nått snyggt eftersom jag vet hur uppmuntrande det är.
Ismeno skrev:Som vanligt; görasnyggt! Mycket airbrush, vilket jag gillar. :-P
Undrar om det vi ser nu är ett verkligt skifte i målningsteknik? Förr målade man gubbs för att betraktas från ett spelbord, då gäller skarpa highlights, det kan vara lite "slarvigt" då det gäller att skapa en illusion som funkar på lite håll.
Nuförtiden postar man upp bilder på nätet och dessa kan förstoras upp till absurd storlek och det som ser bra ut på lite håll ser då hemskt ut! Istället gäller små snygga tonala variationer, subtila highlights, som dina modeller är ett exempel på. Från ögonhöjd över ett spelbord tänker man kanske; "jaha" men tar man upp en gubbe och kollar up-close tänker man; "Holy f##k!"
Gillar din målning skarpt!
Kommer leva på det där inlägget länge :D...

För att följa med lite i din tankegång ang ett skifte i teknik, jag vet inte om det är så nära med ett skifte än faktiskt. Jag tänker mest på att de nya som kommer in i det här oftast säkert försöker efterlikna det som visas i WD och där målas det ju fortfarande på traditionellt vis. Sen om man tittar här på forumet också så är det ju övervägande "traditionellt" Men för dom som kommer in i det och verkligen gillar målandet mer så kommer det nog som du nämner att "ta över" med en mer realistisk stil. En blandning av båda stilarna med subtila toningar parat med stark kant highlighting kan också bli riktigt jäkla snyggt.
Sen så får jag passa på att kommentera dina alster här då det är lite svårt att hålla rätt på dig då du breder ut dig i en massa olika trådar ;) (hela 2 tror jag) Gillar dina jobb och följer dina uppdateringar och har vart på väg flera gånger att kommentera men allt som oftast känns det som en upprepning att bara skriva -snyggt, lr så kommer 2 ungar och hoppar in i mig när jag försöker klura på ett bättre inlägg.
Fortsätter jag längre med det här nu så slutar det i svammel och obegripligt dravel som alltid när jag skriver fler än 3 meningar i följd :P

adde_z

Inlägg av adde_z »

-
Senast redigerad av 1 adde_z, redigerad totalt 18 gånger.

adde_z

Inlägg av adde_z »

-
Senast redigerad av 1 adde_z, redigerad totalt 18 gånger.

adde_z

Inlägg av adde_z »

Provade lite winter wash camo och så här ser det ut

Bild

Bild

Tror det skulle kunna se riktigt coolt ut med en lr flera enheter + nån tank gjorda så här.

adde_z

Re: Zätas målar logg-Uppdate 18/3

Inlägg av adde_z »

Samlings bild på mina Dark Angels, det som blivit färdigställt hittills iaf

En med blixt och en utan...
Bild
Bild

Sen lite Dark Vengeance änglar som jag håller på med, tänkte måla upp tac och ravenwing och slänga med ett par målade AOBR termies och försöka sälja/byta....

Bild

adde_z

Re: Zätas målar logg-Lite Dark Angels

Inlägg av adde_z »

Ravenwing biker, bara nån liten detalj kvar så är den klar.

Bild

adde_z

Re: Zätas målar logg-Ravenwing bike

Inlägg av adde_z »

Bild

wip

Skriv svar