På nätet. Jag har tyvärr inte hittat någon butik som säljer dem. Och det är en stor nackdel, eftersom man inte kan kolla på färgerna innan man köper dem.SWEPAINT skrev:å var köper man Coat d'Arms?
Trött på gw,s metallfärger
Re: Trött på gw,s metallfärger
Skulle vilja höra en liten recension om någon här har provat Valejo Liquid Gold-färgerna. Är de bra eller inte?
Mvh/Erik
Mvh/Erik
Ja, dessa är tokigt bra men får absolut inte komma i kontakt med vatten. Pigmenten rostar. Så skölja penslarna i alkohol. Annars är Vallejo model air metalic-färger nästan lika bra. Minimala pigment och bra tunn konsistent. Dessa tål dessutom vatten.Erik skrev:Skulle vilja höra en liten recension om någon här har provat Valejo Liquid Gold-färgerna. Är de bra eller inte?
Mvh/Erik
Bra: Ja.Erik skrev:Skulle vilja höra en liten recension om någon här har provat Valejo Liquid Gold-färgerna. Är de bra eller inte?
Mvh/Erik
Omständigt att använda? Absolut.
Som tidigare sa, glöm all kontakt med vatten.
Yes, jag vet att man inte får blanda VLG-färgerna med vatten. Var kan man köpa den alkohol som de kan blandas med? Länka gärna till en bra hemsida för det. 
T-röd/lacknafta/spritbränsle/thinner etc
Finns på bensinmackar/bygghandel/Biltema/ClasseO/Friluftsbutiker/ etc
Vad som fungerar bäst vet jag ej.
Finns på bensinmackar/bygghandel/Biltema/ClasseO/Friluftsbutiker/ etc
Vad som fungerar bäst vet jag ej.
Okej, så vilket alkoholbaserade lösningsmedel som helst borde funka alltså? Trodde det skulle vara något speciellt till de färgerna. Tack för tipset! 
Inte T-röd för guds skullErik skrev:Okej, så vilket alkoholbaserade lösningsmedel som helst borde funka alltså? Trodde det skulle vara något speciellt till de färgerna. Tack för tipset!
Thinner funkar bra.