A Tale of Two Gamers - Fjantasy gone 40k

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: A Tale of Two Gamers - Fjantasy gone 40k

Inlägg av Lottomannen »

Ser röken från ångmaskinerna framför sig, najs!
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
bolterochkniv
Inlägg: 591
Blev medlem: 03 sep 2011, 16:17

Re: A Tale of Two Gamers - Fjantasy gone 40k

Inlägg av bolterochkniv »

stenkool dread!
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Silvertejp
Inlägg: 997
Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19

Re: A Tale of Two Gamers - Fjantasy gone 40k

Inlägg av Silvertejp »

Tackar för komplimangerna, ska byggas en techmarine, en Land Raider och lite Psykers och bösgubbar sen har vi min halva utav,min och Pers Warcon lista som ska bestå utav Fjantasy gubbar för hela slanten.

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: A Tale of Two Gamers - Fjantasy gone 40k

Inlägg av frigobben »

bolterochkniv skrev:stenkool dread!
+1 :)

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

A Tale of Two Gamers - Fjantasy gone 40k

Inlägg av LillePer »

Bild Bild

En dread, med en vapen grupp. (Kanske autokanon, men är lite osäker, kanske byts ut mot en organ gun(assaultkanon))
Och en närstrids arm :)

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

A Tale of Two Gamers - Fjantasy gone 40k

Inlägg av Flygmaskin »

Fränt!
Människomat, till exempel spannmål.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: A Tale of Two Gamers - Fjantasy gone 40k

Inlägg av Mortarion »

Modellen ser cool ut, men det ser verkligen inte ut som en dread.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: A Tale of Two Gamers - Fjantasy gone 40k

Inlägg av LillePer »

Det är mycket möjligt, och det får jag väl ta. Ville göra något med den konstiga fantasy kärran och armén kommer vara mycket " en av varje" så en dread ville jag ha iaf. Och den traditionella typen av dreadnought kändes helt fel till dvärgarna. Därför blev det så här. Men kanske tillkommer saker runt i kring för att ge den ett lite mer "bepansrat" intryck.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

A Tale of Two Gamers - Fjantasy gone 40k

Inlägg av Flogger »

Tycker den ser helt awesome ut Lilleper!

Ser fram emot att få se dessa arméer på en turnering! :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: A Tale of Two Gamers - Fjantasy gone 40k

Inlägg av Ancalagon »

Rätt coolt bygge, men har väldigt svårt att se hur den skulle kunna vara "counts as" dread, speciellt inte på en turnering. Storlek, bredd och dimensioner är helt off, och det är inget som ger en känsla för vad det ska föreställa. Tyvärr.

Skriv svar