Ny i 40k världen, behöver hjälp!
Re: Ny i 40k världen, behöver hjälp!
Glömde skriva i mitt PM till dig att vi även håller på med en uppbyggnadskampanj på vår föreningen i jkpg där vi har många nya spelare och där 500-1000 poäng är det som spelas mycket på föreningen men även 1250 då vi är 8 spelare som åker till norrköping nästa söndag. Hoppas du hittar ner nästa vecka då vi förmodligen kommer ha väldigt mycket aktivitet pga turneringen.
Å det vänligaste
-Christoffer
Å det vänligaste
-Christoffer
Hur ska man tänka kring vapen på terminators? Bikes mm? Ska man blanda lite av allt eller köra så hårda vapen som möjligt?
Jag har testat lite allt möjligt som vapen till DA terminators. Plasma Cannons är nog något av det sämre du kan ha. Jag skulle nog välja antingen Cyclone Missile eller Assault Cannons och sedan fylla på med TH/SS. På bikes vill man ha så många plasmor som möjligt. Antagligen en fist också
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
40k 1750pts dark angels
Azrael 215pts
Librarian 130pts
Psyker lvl2, terminator armour
1 Dreadnought 155pts
Extra armour, 2x twinlinked autocannons
6 Deathwing terminators 623pts
1 heavy flamer, 5 thunderhammer & stormshield,
Land raider redeemer
5 ravenwing bikers 211pts
1 flamer, 1 attackbike
5 ravenwing bikers 171pts
1 melta Gun
1 predator 120pts
Heavy bolters & twinlinked lascannon
1 vindicator 125 pts
Demolisher cannon
Pts 1750
Jag gillar mest Azrael med alla sina saker! Samt dreadnoughten med 4 autocannonsskott
Är den laglig vad ska ändras? Vad kan jag göra för att göra den bättre?
Azrael 215pts
Librarian 130pts
Psyker lvl2, terminator armour
1 Dreadnought 155pts
Extra armour, 2x twinlinked autocannons
6 Deathwing terminators 623pts
1 heavy flamer, 5 thunderhammer & stormshield,
Land raider redeemer
5 ravenwing bikers 211pts
1 flamer, 1 attackbike
5 ravenwing bikers 171pts
1 melta Gun
1 predator 120pts
Heavy bolters & twinlinked lascannon
1 vindicator 125 pts
Demolisher cannon
Pts 1750
Jag gillar mest Azrael med alla sina saker! Samt dreadnoughten med 4 autocannonsskott
Är den laglig vad ska ändras? Vad kan jag göra för att göra den bättre?
Extra armour är helt värdelöst, speciellt på nått som ska skjuta.
Crusaders är lättare att spela med än redeemers, speciellt om man har en extra multimelta på dem.
twinlinkad lascannon på predator är rätt så kasst, speciellt när du har heavy bolter sponsons, jag skulle rekommendera att köra med autocannon + lascannon sponsons för en mera dedikerad anti-tank.
Crusaders är lättare att spela med än redeemers, speciellt om man har en extra multimelta på dem.
twinlinkad lascannon på predator är rätt så kasst, speciellt när du har heavy bolter sponsons, jag skulle rekommendera att köra med autocannon + lascannon sponsons för en mera dedikerad anti-tank.
Något jag blir överraskad över är att ingen nämnt banner of devastation, jag verkar ha missat något?
4 skott på sina marines med boltguns verkar ju snuskigt bra, sålänge de inte rör sig då iofs..
Men det + librarian med divination känns ju väldigt ostigt.
Kan visserligen inte spelet än, men det är vad jag luskat ut från youtube osv.
4 skott på sina marines med boltguns verkar ju snuskigt bra, sålänge de inte rör sig då iofs..
Men det + librarian med divination känns ju väldigt ostigt.
Kan visserligen inte spelet än, men det är vad jag luskat ut från youtube osv.
Hmm, det är en helt okej lista men lite småsaker som jag inte är helt 100% på. Var hade du tänkt att Azrael och Libben skulle vara? De har just nu ingen plats och jag tror gärna att de inte går ensamma.
Flamer på bike är inte särskilt hett(:D) Mycket bättre att köra en plasma. Den har du råd med när du tar bort din Extra Armour som du borde ta bort!
Eftersom Land Raidern är dedicated till dina Terminators måste den köpa till Deathwing Vehicle. Inte säker på om du har gjort det?
Jag håller personligen med om att Crusadern är mer lättspelad, men jag föredrar själv Redeemern
Sen ska du självklart spela vad du tycker känns bra, om du vill köra flamers så är det ingen som hindrar dig
Flamer på bike är inte särskilt hett(:D) Mycket bättre att köra en plasma. Den har du råd med när du tar bort din Extra Armour som du borde ta bort!
Eftersom Land Raidern är dedicated till dina Terminators måste den köpa till Deathwing Vehicle. Inte säker på om du har gjort det?
Jag håller personligen med om att Crusadern är mer lättspelad, men jag föredrar själv Redeemern
Sen ska du självklart spela vad du tycker känns bra, om du vill köra flamers så är det ingen som hindrar dig
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
och kom ihåg att fixa magneter till de saker som är väldigt lätta att magneta. det finns ingen anledning att i det här läget begränsa sig till ett val när det gällern land raidern, predatorn eller dreadnoughten t.ex. det är vara lite pilligare med terminators pga shoulderpads men det går. trots min kärlek till magneter kommer jag faktiskt inte göra det själv, utom någon enstaka extra arm, på mina DW.
Ja' än't bittä'!
daskad skrev:Hmm, det är en helt okej lista men lite småsaker som jag inte är helt 100% på. Var hade du tänkt att Azrael och Libben skulle vara? De har just nu ingen plats och jag tror gärna att de inte går ensamma.
Flamer på bike är inte särskilt hett(:D) Mycket bättre att köra en plasma. Den har du råd med när du tar bort din Extra Armour som du borde ta bort!![]()
Får dom inte vara med terminators enheten? Eller vad ska man ha dom i?
Funkar hammare och stormshield på terminators? Eller ska de ha skjutvapen?
Ska man ha så många plasma på bikes som möjligt?
Behöver man något flygande?
Gissar att man behöver både stora vapen och vapen mot infanteri?
Librarian kan vara där, de ska ju med fördel Deep Strikea och då kan inte Azrael hänga på.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."