Lincon 2013 - 40K turnering - Information
Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi
Re: Lincon 2013 - 40K turnering - Information
Peter Höglund har fått en plats i turneringen.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
- bearbullet
Oscar Kindberg
Linus Berntsson
Kosh Mörk
anmäler sig
Linus Berntsson
Kosh Mörk
anmäler sig
Space Wolfs, 6000 pts
Tau, 2500 pts
"Vill du ha brie med dendär?"
Tau, 2500 pts
"Vill du ha brie med dendär?"
13 man på reservlistan!
Får väl ännu en gång be folk som vet att de har fått förhinder att avanmäla sig.
Får väl ännu en gång be folk som vet att de har fått förhinder att avanmäla sig.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Ni skriver att modeller som ej är TT-standard ej kommer tillåtas. Men hur kommer inlånade modeller behandlas? Dvs halva armen e grön andra halvan e röd men allt basat och snyggt.
- inget straff?
- poängavdrag?
Vidare kommer ultramarines som spelas som sw/ba/da få några reprisalier?
- inget straff?
- poängavdrag?
Vidare kommer ultramarines som spelas som sw/ba/da få några reprisalier?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Jag tycker nån form av straff om så är fallet, armén ska va enhetlig och snygg i sitt tema, hobbyn är inte bara spel utan även modellbygge.
-
Stormshadow
“Snygg i sitt tema” kan ju dock innebära att en inkvisitor har kommenderat en mekaniserad grupp White Scars och luft stöd från Crimson Fists. Med ett sådant tema känns det lite taskigt att tvinga hobby utövaren att måla allt ultramarine blått. Det måste väll få vara upp till var och en att bestämma färgschema och historia bakom sin arme?
-
Stormshadow
Jag kommer spela BA med allierade DA men måla allt silver och kalla dem för Daemon Hunters. varför skulle det ge repressalier? Skulle det vara bättre om jag målade halva armen röd och andra grön? Varför skulle man i sådana fall inte få spela med Salamanders och Red Templars i samma arme?
-
vagabond08
Hej,
Tänker avanmäla mina kompisar som fick förhinder.
Martin Lundegren & Stefan Nilsson
Tänker avanmäla mina kompisar som fick förhinder.
Martin Lundegren & Stefan Nilsson
"As if I don't have enough to deal with, they basically turn Mephiston into a vampire Jesus" - Hitler says
Personligen ser jag inget problem med att spela med t.ex. gröna Blood angels, eller rosa Black templars men att ha både primära och allierade trupperna målade lika när det kommer till marines känns väldigt fel. Allt som förvirrar din motståndare är fel (spela med proxymodeller, fel beväpning, båda styrkorna ser identiska ut med mera). Så länge det finns något väldigt enkelt och uppenbart sätt att se vilka som är BA och vilka som är DA så är det ok, som t.ex. olika färger på axelskydden eller ngt, men går de inte att skiljas åt vet inte din stackars motståndare vilken enhet som har vilka specialregler osv.Stormshadow skrev:Jag kommer spela BA med allierade DA men måla allt silver och kalla dem för Daemon Hunters. varför skulle det ge repressalier? Skulle det vara bättre om jag målade halva armen röd och andra grön? Varför skulle man i sådana fall inte få spela med Salamanders och Red Templars i samma arme?