Nya tau
Re: Nya tau
Spelade mot tau igår och de kändes verkligen inte "meh", listan min motståndare hade var långt ifrån optad och jag hade flyt i början av spelet hade jag inte sprängt hans skyray och hammer head i första rundan hade spelet verkligen sett annorlunda ut. De verkar vara en väldigt kompetetiv armé med rätt enheter. Commander med drone controller 2 markerdrones som joinar e enhet med 6 marker drones är verkligen heta. Ethereal med dennes buffs är också mycket bra. Missile broadsides skjuter extremt mycket och med skyfire tar de ner flyg med.
- speedfreek
Shit, detta känns förjävlans bra, varför skulle man vilja ha pathfinders som måste stå stilla? sure, de kostar 3 poäng mindre per modell, men de är de fan inte värt.kombat skrev:Commander med drone controller 2 markerdrones som joinar e enhet med 6 marker drones är verkligen heta.
De skulle väll vara om man verkligen vill ha Ethereal och Fireblade.
inte bara är de mobila de har också BS5 och en karaktär med 2+ save som tankar för dem
Skummat igenom codexet idag, känns balanserat vid första anblick. Såg inget som direkt stack i ögonen, eventuellt farsight med 7 suits som deepar in och slipper scatter, men 564p å andra sidan (med tl plasma och missile pods).
Spelade även en 500p match där jag wipade Tau med demoner.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
känns som flamers och fusionguns är betydligt bättre på en squad som inte scattrar samt så är också daemons nog den armé tau har svårast mot.Flogger skrev:Skummat igenom codexet idag, känns balanserat vid första anblick. Såg inget som direkt stack i ögonen, eventuellt farsight med 7 suits som deepar in och slipper scatter, men 564p å andra sidan (med tl plasma och missile pods).
Det kanske är just som Ceasar skrev, Tau är inte the shit i alla lägen, men funkar nog fin fint mot det mesta.
Jag är nog mer positiv över den nya codexen nu när jag börjat tänka fram olika combinationer och hur kul det är att överraska motståndaren på ett sätt han inte alls anar.
Och när väl FW uppdaterat lite i sina böcker så kanske man kan slänga in lite roliga saker därifrån. Hoppas ju kunna använda en Remote Sensor Tower tex, som kan twin-linka en Hammerheads Railgun och har själv BS3 Twin-linkad Markerlight och med sin Positional Relay, alltid se till att Krötter, Tetror o andra outflanking saker kan hoppa in just på den sidan, för 40p. Rolig leksak. Dock så saknar den just nu Hull Points, vilket gör väl att den inte går att spela med, eller har den 1 i HP om det inte står något?
Jag är nog mer positiv över den nya codexen nu när jag börjat tänka fram olika combinationer och hur kul det är att överraska motståndaren på ett sätt han inte alls anar.
Och när väl FW uppdaterat lite i sina böcker så kanske man kan slänga in lite roliga saker därifrån. Hoppas ju kunna använda en Remote Sensor Tower tex, som kan twin-linka en Hammerheads Railgun och har själv BS3 Twin-linkad Markerlight och med sin Positional Relay, alltid se till att Krötter, Tetror o andra outflanking saker kan hoppa in just på den sidan, för 40p. Rolig leksak. Dock så saknar den just nu Hull Points, vilket gör väl att den inte går att spela med, eller har den 1 i HP om det inte står något?
/J-J
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Tau skjuter rent vansinnigt. Tycker ni necrons skjuter mkt? Vänta bara till ni möter första optade tau armen... Håller på att räkna lite över boken och det kommer inte bli trevligt att avancera mot en gunlien från tau.
Medelmåtta? Inte då...
Medelmåtta? Inte då...
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Min känsla utan att ha räknat för mycket är att tau skjuter betydligt bättre än necrons fast de är också mycket mer känsliga för närstrid och så tål de inte lika mycket. Tau gör också att flyers blir mycket sämre ffa av 11 flyers
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Efter att ha kollat på nya broadsides AFK idag så måste jag säga att modellen är grymt snygg, men att reglerna är den största missmatchen på länge.
Kollar man på modellen ser den snarare ut som T5, slow and purposefull, str10 railgun, om inte ännu hårdare. Reglerna för den som dom är nu är ett skämt när det kommer till att representera modelln
Kollar man på modellen ser den snarare ut som T5, slow and purposefull, str10 railgun, om inte ännu hårdare. Reglerna för den som dom är nu är ett skämt när det kommer till att representera modelln
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015