Utvärdering Fanatic XXIII
Moderator: Dante82
Utvärdering Fanatic XXIII
Tack till alla som kom och spelade. Jättekul att det var en ny grupp sörlänningar uppe och provade på, jag hoppas ni hade trevligt. Ni får gärna lämna era åsikter här om vad ni tyckte om och inte så att vi vet hur vi ska göra för att hålla en så bra turnering som möjligt.
Specifika saker ni gärna kan ge feedback på denna gång:
Scenario 2 i 40K (dodgeball)
Muggarna
Lagtävlingens nuvarande utformning
Prisbordet (alltså plakat och presentkort istället för ett mer produktbetonat prisbord)
/Daniel
Fantasia Fanatic Crew
Specifika saker ni gärna kan ge feedback på denna gång:
Muggarna
Prisbordet (alltså plakat och presentkort istället för ett mer produktbetonat prisbord)
/Daniel
Fantasia Fanatic Crew
Re: Utvärdering Fanatic XXIII
dodgeball misionet gangade snabba msu listor och det är inte listor som borde få hjälp av missonen.
prisbordet var bra det är yttersällan man vinner något man verkligen behöver och kul för oss som flyger att vi slipper släppa på boxar utan kan beställa i lugn och ro i hemmet.
tycker lagtävligen borde vara lite mer kompetativt inriktad och så achievements är svåra men man ska aldrig få achievements på att förlora eller spela dåligt.
sen något jag verkligen vill trycka för ät att sportmanship priset ska vid lika gå till den med mest poäng inte minst poäng det är klart att det är lätt att få bra sportmanship om man inte bryr sig om resultat och bara spelar knasigt men det är en riktigt trevligt motståndare om han kan krossa folk men fortfarande få bra i sportsmanshp.
kan även bara vart jag men jag förstod inte riktigt vilka av mellanstegen som var vilka i poäng i sportmanshipen.
/Kickern
prisbordet var bra det är yttersällan man vinner något man verkligen behöver och kul för oss som flyger att vi slipper släppa på boxar utan kan beställa i lugn och ro i hemmet.
tycker lagtävligen borde vara lite mer kompetativt inriktad och så achievements är svåra men man ska aldrig få achievements på att förlora eller spela dåligt.
sen något jag verkligen vill trycka för ät att sportmanship priset ska vid lika gå till den med mest poäng inte minst poäng det är klart att det är lätt att få bra sportmanship om man inte bryr sig om resultat och bara spelar knasigt men det är en riktigt trevligt motståndare om han kan krossa folk men fortfarande få bra i sportsmanshp.
kan även bara vart jag men jag förstod inte riktigt vilka av mellanstegen som var vilka i poäng i sportmanshipen.
/Kickern
/Kickern
Unit spam fick också fördel av att 2 av 5 matcher var kill points med bättre rabatt desto fler units du hade, förutom Tyranider som inte får räkna spawnade units. Om man nödvändigtvis måste köra 20% killpointmatcher, räkna då kill points rakt av.Robert skrev:dodgeball misionet gangade snabba msu listor och det är inte listor som borde få hjälp av missonen.
/Kickern
Först och främst: Stort tack till arrangörerna, bra jobb helt klart. Jag är inte avskräck från att åka upp igen.
lite feedback som efterfrågas..

Övrigt:
2 av 5 missions med KP är ett för mycket. Självfallet är jag lite partisk då jag spelade massor av små enheter men jag tror att jag faktiskt kan sticka ut hakan ändå.
5 matcher då det är 80+ deltagare är för lite tycker jag. 6 matcher hade jag tyckt varit bättre. Hur man löser det schematekniskt är en annan fråga, vilket jag gärna ställer upp och tänker till om ni vill bolla detta. Oavsett så blir det galet viktigt att i princip mosa motståndaren i varje match och tappar man 10p i en match så är man nästan ute ur racet.
Såklart finns det säkerligen, några, smådetaljer att kunna hänga upp sig på men dessa är just små. Om jag hade varit i era skor så hade jag försökt att ordna den 6:e matchen eller åtminstone funderat kring det då jag finner det en riktigt viktig punkt.
Jag vill passa på att ge en liten kram till alla spelare som tar sig tid att åka på turneringar och spela. Ni gör det möjligt för mig att få ägna mig åt en hobby som jag verkligen tycker om, Tack!
/P
lite feedback som efterfrågas..
Jag tycker det ibland kan vara kul med lite galna missions men det kan vara en idé att ha det som ett sekundär objektiv istället. Hålla quarters som primärt kanske?Specifika saker ni gärna kan ge feedback på denna gång:
Snygga och bra att de är lite större. Aningens dyra 100 känns mer rätt. Men ni måste ha te!Muggarna
Jag spelade på och överlät detta till andra... Kanske göra den lite enklare så det blir överblickbart?
Tycker jag är alldeles ypperligt!Prisbordet (alltså plakat och presentkort istället för ett mer produktbetonat prisbord)
Övrigt:
2 av 5 missions med KP är ett för mycket. Självfallet är jag lite partisk då jag spelade massor av små enheter men jag tror att jag faktiskt kan sticka ut hakan ändå.
5 matcher då det är 80+ deltagare är för lite tycker jag. 6 matcher hade jag tyckt varit bättre. Hur man löser det schematekniskt är en annan fråga, vilket jag gärna ställer upp och tänker till om ni vill bolla detta. Oavsett så blir det galet viktigt att i princip mosa motståndaren i varje match och tappar man 10p i en match så är man nästan ute ur racet.
Såklart finns det säkerligen, några, smådetaljer att kunna hänga upp sig på men dessa är just små. Om jag hade varit i era skor så hade jag försökt att ordna den 6:e matchen eller åtminstone funderat kring det då jag finner det en riktigt viktig punkt.
Jag vill passa på att ge en liten kram till alla spelare som tar sig tid att åka på turneringar och spela. Ni gör det möjligt för mig att få ägna mig åt en hobby som jag verkligen tycker om, Tack!
/P
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Håller med om att dodgeball var lite för knasigt.
Sen med sex matcher. Både jag och Robert vann fem matcher relativt stort. Är lite synd att man kan gå igenom turneringen obesegrad utan att få möta vinnaren. Samtidigt tror jag inte att jag hade klarat av sex matcher efter tågresa på två dagar och tycker det är jätteskönt att det bara är fem.
Sen med sex matcher. Både jag och Robert vann fem matcher relativt stort. Är lite synd att man kan gå igenom turneringen obesegrad utan att få möta vinnaren. Samtidigt tror jag inte att jag hade klarat av sex matcher efter tågresa på två dagar och tycker det är jätteskönt att det bara är fem.
FF körde 6 matcher för många år sedan, men då var det lägre point limit. Fantasy hade 2000 poäng och jag gissar att det var 1500p i 40K, matchtiden låg nånstans på 2-2,5 timmar om jag minns rätt.
Ska man trycka in 6 matcher tror jag att man måste gå ned i point limit igen. Eller förbjuda Tervigoner
Ska man trycka in 6 matcher tror jag att man måste gå ned i point limit igen. Eller förbjuda Tervigoner
Dodgeball var ett fantastiskt bra uppdrag och detta uppdrag är absolut inte mer random än vilket hålla objektiv uppdrag som helst. Uppdraget baserades på att använda förflyttning för att vinna uppdraget och är antagligen ett av de bättre uppdragen som gjorts på senare tid. Jag ser inte vad som är knasigt alls.
Vilka är det som kör MSU listor. Grey knights, Necrons, DA och Tau för det var de som vann så jag gissar att de blev mest gynnade av uppdraget.
Vilka är det som kör MSU listor. Grey knights, Necrons, DA och Tau för det var de som vann så jag gissar att de blev mest gynnade av uppdraget.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Absolut, menade att det var lite för bra för mig, kunde bara springa runt med små randomsquads och skeppa över de objektiven som var på min sida de sista två rundorna, tror jag tog 9 objektivpoäng den matchen...
Håller med Hylander på alla punkter förutom dodgeball uppdraget. Men det kan helt klart göras om så att inte MSU gynnas av det så pass mycket. Kanske att enheterna måste vara 10 modeller eller fler och att långsamma enheter kan flytta dem längre etc etc... Går att trixa om det en hel del tror jag men det va helt klart skoj endå (jag hade ju jetbikes, kan vara en förklaring).
Måste säga att terrängen va mycket bättre på alla bord denna gången. Mer Los block och framförallt placeringen va bättre. Vissa bord får man räkna med kanske inte håller samma standard men det va mycket bättre mot för senast
Måste säga att terrängen va mycket bättre på alla bord denna gången. Mer Los block och framförallt placeringen va bättre. Vissa bord får man räkna med kanske inte håller samma standard men det va mycket bättre mot för senast
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
Du menar att om du tar objektivpoäng så är det ett för bra uppdrag för dig.Max skrev:Absolut, menade att det var lite för bra för mig, kunde bara springa runt med små randomsquads och skeppa över de objektiven som var på min sida de sista två rundorna, tror jag tog 9 objektivpoäng den matchen...
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige